Nowa obwodnica na Podkarpaciu poprawi dojazd do granicy Polski
GDDKiA podpisała niedawno kontrakt na budowę II etapu obwodnicy Sanoka, która powstanie w ciągu drogi krajowej 28. Wartość inwestycji to 152,3 mln zł, a jej realizacja powinna zająć 39 (nie licząc okresów zimowych). Dowiedzieliśmy się także, jaki będzie miała przebieg.
Spis treści
- Przebieg obwodnicy Sanoka
 - Dokończenie obwodnicy Sanoka poprawi dojazd do granicy Polski
 - Jakie obwodnice powstaną jeszcze w województwie podkarpackim?
 
Przebieg obwodnicy Sanoka
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatu sanockiego, miasta i gminy Sanok oraz gminy Zagórz. Połączy odcinek drogi zrealizowany w ramach I etapu z DK28 w Bykowcach na drugim brzegu Sanu.
II etap obwodnicy będzie miał długość ok. 3 km. Na początkowym odcinku wykorzysta przebieg istniejącej DK84, a następnie zostanie skierowana na północ na drugą stronę Sanu. Na wspólnym przebiegu z DK84 droga wyposażona zostanie w pas wielofunkcyjny. W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa skrzyżowania typu rondo w miejscach krzyżowania się obwodnicy z istniejącymi drogami krajowymi (DK84 i DK28). Wykonane zostaną też chodniki, ścieżki pieszo – rowerowe oraz jezdnie dodatkowe do obsługi przyległych nieruchomości. Ponadto powstaną trzy przepusty i mur oporowy.
	Największym wyzwaniem będzie budowa mostu nad linią kolejową i rzeką San o długości ponad 300 m i przęśle nurtowym o długości 150 m. Dodatkowo droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.
Kod 78 ułatwia zdobycie prawa jazdy. Kiedyś się z niego śmiano, dziś to coś normalnego
Dokończenie obwodnicy Sanoka poprawi dojazd do granicy Polski
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 28 na terenie Sanoka biegnie przez obszary zwartej zabudowy mieszkaniowej z jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Oddany do ruchu 30 stycznia 2020 r. I etap obwodnicy Sanoka pozwolił na skierowanie ruchu tranzytowego z kierunku Krosna na DK28 i DK84 w kierunku przejścia granicznego Krościenko - Smolnica.
Budowa II etapu spowoduje domknięcie obwodnicy miasta w ciągu DK28, która za Sanokiem biegnie w kierunku Przemyśla. Nowa trasa poprawi dostępność komunikacyjną i ułatwi wyjazd w kierunku Przemyśla i dalej przejścia granicznego w Medyce i Korczowej, łączących Unię Europejską z Ukrainą.
Jakie obwodnice powstaną jeszcze w województwie podkarpackim?
W województwie podkarpackim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic powstanie osiem nowych inwestycji drogowych. Oprócz wspomnianego II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28 oraz obwodnicy Pilzna będącej na etapie postępowania przetargowego są to jeszcze:
- obwodnica Nowej Dęby w ciągu DK9
 - obwodnica Kolbuszowej w ciągu DK9
 - obwodnica Miejsca Piastowego w ciągu DK28
 - obwodnica Przemyśla w ciągu DK28/DK77
 - obwodnica Jasła w ciągu DK73
 - obwodnica Brzostku i Kołaczyc w ciągu DK73
 
Wszystkie te obwodnice będą drogami klasy GP (główne ruchu przyspieszonego). W ramach ich budowy zostaną skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) oraz odcinki dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległych terenów. Inwestycje będą uwzględniać również m.in. budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogami obwodowymi, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska i ruchu drogowego oraz budowę oświetlenia drogowego.
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: