Ewa Kania

Dobre wiadomości w sprawie budowy drogi ekspresowej S17. Poznaliśmy najnowsze plany

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o wyłonieniu kolejnych wykonawców, którzy wybudują nowe odcinki drogi ekspresowej S17. Poznaliśmy też stan zaawansowania przygotowań do budowy fragmentów, które mają już swoich wykonawców.

Spis treści

Budowa drogi S17 Piaski – Zamość

Zawarcie umowy na budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Izbica – Zamość Sitaniec, powinno nastąpić jeszcze w tym roku. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Przebiegać on będzie nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17. Ominie od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec, planowanych jest 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt.

Jest to trzeci odcinek S17 między Piaskami a Zamościem, dla którego udało się w ostatnim czasie wyłonić wykonawcę. Na początku stycznia zakończono ocenę ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch kolejnych fragmentów drogi S17, czyli Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. Ich łączna długość to 35 km.

Plany budowy drogi S17 Łopiennik – Krasnystaw Północ

Z kolei budowa odcinka drogi S17 Łopiennik – Krasnystaw Północ, wymaga jeszcze wydania decyzji środowiskowych. GDDKiA planuje poprowadzić nowy fragment po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym. Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ, które powstaną w trakcie budowy sąsiednich fragmentów drogi ekspresowej, będzie miał długość ok. 9,2 km.

Chciał dla zabawy poskakać po cudzym samochodzie. Teraz musi zapłacić 30 tys. zł

Projektanci muszą jeszcze ukończyć badania geologiczne dla wskazanego wariantu trasy, rozwiązań drogowych, mostowych, ochrony środowiska i branżowych. Po zakończeniu prac i odebraniu dokumentacji przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka powinien ruszyć na początku przyszłego roku.

Plany dalszej rozbudowy drogi S17

Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (o długości ok. 125 km) będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. W 2023 r. oddano do użytku drugą nitkę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do wojewody o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Procedura jest w toku. Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

Na etapie prac przygotowawczych oprócz wspomnianego odcinka Łopiennik – Krasnystaw jest jeszcze ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ok. 12 km). Ogłoszono też przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. dwukilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze