
Aż 80 zł za godzinę parkowania! Mieszkańcy zagłosowali
Samochody w dużych miastach są coraz mniej mile widziane. Pełno kamer i radarów, ciasnota i mało miejsc do parkowania zniechęca do korzystania właśnie z tego środka transportu. Teraz dodatkowo wprowadzane są horrendalne opłaty za parkowanie - nawet 80 zł za godzinę!
Co ciekawe, to nie upierdliwi ekolodzy przegłosowali koszmarnie wysokie stawki za parkowanie, ale sami mieszkańcy za pomocą referendum. To obywatele Paryża w niedzielę mieli możliwość wzięcia w głosowaniu, w którym padło pytanie: „Czy jesteś za czy przeciw stworzeniu specjalnej opłaty za parkowanie ciężkich, dużych i zanieczyszczających powietrze samochodów prywatnych”?
Chodzi tutaj nie tylko o samochody ciężarowe i dostawcze i nie tylko te starsze, bo mowa jest też o elektrykach. Jego masa własna, która nie może przekroczyć 1,6 t w przypadku samochodów spalinowych i hybrydowych (również plug-in) i 2 ton w przypadku aut elektrycznych.
80 zł za godzinę parkowania w Paryżu
Frekwencja okazała się totalną klapą i wyniosła 5,7 proc. To oznacza, że w głosowaniu wzięło udział zaledwie 78 121 głosujących na 1,374 mln uprawnionych. Co więcej, za zwiększeniem opłat głosowało tylko 54,55 proc głosujących, czyli nieco ponad 40 tys. osób.
Mer Paryża Anne Hidalgo stwierdziła, że nie stanowi to problemu, aby i tak referendum uznać i wprowadzić wysokie stawki za parkowanie w centrum stolicy Francji. I tak, prawdopodobnie od przyszłego roku właściciele większych i cięższych samochodów za godzinę parkowania w centrum Paryża będą płacić nie 6 a 18 euro (prawie 80 zł) za godzinę parkowania. Opłaty poza ścisłym centrum wzrosną natomiast z 4 do 12 euro (ponad 50 zł). Zwolnieniu z opłat będą mieszkańcy stolicy, inwalidzi oraz taksówkarze.
Politycy wyrzucają auta z miast nie dając nic w zamian
Hildago od lat dąży do ograniczenia ruchu samochodowego w Paryżu. Ulice zamienia w deptaki, wprowadza zwężenia i zakazy ruchu. Podobnie dzieje się np. we Wrocławiu, gdzie powstają nowe odcinkowe pomiary prędkości przy wjeździe do miasta, rozszerzana jest strefa płatnego parkowania, a także sieć dróg rowerowych. Problem w tym, że miasta niewiele dają się w zamian, bo komunikacja miejska wciąż jest powolna, niepunktualna i stanowi marną alternatywę dla samochodu.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: