
Brabus 92R – kosztuje tyle co Tesla Model 3, ale czy jest wart swojej ceny? Mamy wątpliwości…
Brabus i samochody, które trafiają do jego warsztatu kojarzą się ze spektakularnymi, mocno sportowymi modyfikacjami. Kto z nas, chociaż na chwilę nie chciał by zasiąść za kierownicą Rocketa o mocy 900 KM?
Skojarzenia o spektakularnych metamorfozach sportowych samochodów są jak najbardziej trafne, ale zdarza się, że inżynierowie z Bottrop biorą na warsztat znacznie mniej widowiskowe projekty. Taki właśnie jest Brabus 92R.
Brabus 92R to zmodernizowany Smart ForTwo. Bardziej sportowy, z większą mocą, z lepszym przyspieszeniem i… dużo droższy. I limitowany do 50 egzemplarzy.
Przeczytaj też: Brabus Rocket 900 „ONE OF TEN” – limitowany supersamochód za 2 miliony złotych! Przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy!
Inżynierowie Brabusa zwiększyli jego moc z 81 do 91 KM, przeprogramowali układ zarządzania energią, podobno poprawili dynamikę i reakcję na wciskanie pedału przyspieszenia. Teraz autko przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy, a nie jak wcześniej 11,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 130 km/h. Szału nie ma.
Samochód jest wyposażony w zestaw akumulatorów o pojemności 17,6 kWh, który zapewnia zasięg do 125 km. Tutaj szału też nie ma. Chociaż inżynierowi obiecują, że dzięki ich modyfikacjom w trybie Eco rekuperacja działa agresywniej niż w modelu seryjnym.
W Bottrop nie zapomnieli także o zmianach stylistycznych. W porównaniu z seryjnym Smartem, Brabus 92R ma nowe elementy karoserii, obręcze o średnicy 16 cali z przodu i 17 z tyłu, a także znacznie bardziej wymuskane wnętrze.
Przeczytaj też: Sophia Flörsch wzięła na przejażdżkę Brabus Rocket 900 „ONE OF TEN”! Zobaczcie jej wrażenia z jazdy!
Szał jest za w przypadku ceny. Brabus 92R został wyceniony na 46 284 euro. To ponad dwa razy więcej niż cena bazowego Smarta ForTwo. A jeśli przeliczymy to na złotówki, to wyjdzie nam ich ponad 200 tysięcy. Za te kwotę, jeśli myślimy o zakupie elektryka, możemy pozwolić sobie na Škodę Enyaq czy Teslę Model 3, które mogą się pochwalić znacznie większym zasięgiem niż 92R.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: