
Brabus 800 – „gangsterska” Gelenda w złocie i czerni
Mało kto tak dobrze zna się na tuningu jak Brabus. Tym razem modyfikacjom poddano Mercedesa-AMG G 63, czyli legendarną Gelendę. Tuner zaskoczył jednak nie tylko "gangsterskim" tuningiem, ale i ogromną ceną za przerobiony model.
Nowe wydanie „Black and Gold Edition” Gelendy z niemieckiego Affalterbach robi wrażenie, a emocje potęgują parametry, które udało się osiągnąć inżynierom Brabusa w modyfikowanym modelu. Za napęd tego samochodu odpowiada 4-litrowe V8 o mocy 800 KM i momentem na poziomie 1000 Nm.
Gelenda ma masę przekraczającą 2,5 tony. Pytanie zatem, w ile sekund przyspiesza tak ociężały Brabus 800? Udało się osiągnąć wynik 4,1 sekundy. Za taką przyjemność zapłacimy uwaga – około 424 tysiące dolarów, czyli blisko 1,6 miliona złotych.
W zamian otrzymamy między innymi szersze o całe 10 cm względem seryjnego Mercedesa-AMG G 63 nadwozie, lśniące, kute, 23-calowe felgi Brabus Monoblock Platinum Edition Y ze złotymi zaciskami hamulcowymi. W całym projekcie postawiono na czerń, złoto i włókno węglowe. Z karbonu zostały wykonane takie elementy jak osłona chłodnicy, osłona podwozia oraz osłony lusterek, maska oraz spoiler.
We wnętrzu jest równie zadziornie i luksusowo jak i na zewnatrz. Kabinę pasażerską spowija wszechobecna czerń, która wspaniale prezentuje się z akcentami złota na kierownicy, nawiewach klimatyzacji, skrzyni biegów. Fotele oraz dywaniki zostały obszyte perforowaną, czarną skórą – wygląda to bardzo ekskluzywnie. Bogactwo tego wydania podkreślają migoczące logo Brabus na progach ze stali nierdzewnej oraz nakładkach na pedały.
Pasażerowie z tyłu również będą mogli cieszyć się jazdą w komfortowych warunkach, ponieważ do dyspozycji mają solidne siedziska, duże ekrany multimedialne oraz tunel środkowy, w którym można przechować nie tylko puszkę coli, ale także kieliszki do wina. We wnętrzu panuje aura prestiżu i zdecydowanie chciałoby się tu spędzić parę chwil.
Nie mogło zabraknąć nastrojowego oświetlenia ambientowego – paleta odcieni jest bardzo szeroka. Możemy dostosować oświetlenie wewnątrz do sytuacji, np. jeśli potrzebujemy romantycznego, zmysłowego światła albo tajemniczego mroku na nocną przejażdżkę ulicami wielkich miast.
Dla miłośnika adrenaliny i sportowych wrażeń z pewnością do pełni szczęścia brakuje tylko sięgnięcia “setki” w niecałe 3 sekundy i charakterystycznego, głębokiego warkotu podkręconego układu wydechowego. Ale dla takich osób, Brabus przygotował wersję 800 dla limuzyny Mercedesa AMG GT 63 S, o której możecie poczytać więcej w naszym artykule: Brabus 800. Jeszcze więcej charakteru.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: