Karolina Chojnacka

Bolid Ferrari na sezon 2021 zaprezentowany! Czy SF21 pozwoli odrodzić się włoskiej ikonie?

W sezonie 2021 Charles Leclerc i Carlos Sainz tworzą najmłodszą parę kierowców w zespole Ferrari od 1968 roku.

Ferrari zaprezentowało SF21 – bolid na sezon 2021 Formuły 1. Cytując klasyka „wygląda na szybki”, ale czy taki w rzeczywistości będzie? W ostatnich sezonach Scuderia miała spore problemy ze znalezieniem właściwego tempa. 

SF21 zachowuje tradycyjne czerwone barwy, ale jego tylną część pomalowano na bordowy kolor, który widzieliśmy na bolidach z Maranello w trakcie tysięcznego Grand Prix Ferrari w Formule 1 na torze Mugello. Takie malowanie wykorzystano też na samochodach Ferrari 125, z którymi zespół zadebiutował w królowej sportów motorowych w 1950 roku. Drobniejsze wstawki pozostają koloru czarnego. W oczy mocno rzuca się również jaskrawo zielone logo Mission Winnow na pokrywie silnika.

Ferrari SF21

SF21 w tym roku będzie dysponował nowym silnikiem. Nowy bolid Ferrari otrzymał także nowe rozwiązania aerodynamiczne, które mają między innymi zwiększyć przyczepność i ograniczyć opór powietrza, który mocno doskwierał zeszłorocznemu modelowi. Inżynierowie zaprojektowali także nową skrzynię biegów oraz zawieszenie. 

W sezonie 2021 Charles Leclerc i Carlos Sainz stworzą najmłodszą parę kierowców w zespole Ferrari od 1968 roku.

Ferrari SF21

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Porsche i Puma prezentują wspólną kolekcję inspirowaną kultowymi wyścigówkami

Porsche Legacy Statement Pack to najnowsza kolekcja Pumy, zainspirowana kultowymi samochodami wyścigowymi z lat 1973-74.

Sporty motorowe są częścią DNA Porsche od ponad 70 lat. Wśród samochodów wyścigowych producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen z pewnością wyróżniają się Porsche 911 Carrera RSR 3.0, które pojawiły się na torze w 1973 roku podczas International Race Of Champions. Samochody wyróżniały się wśród konkurencji, między innymi swoimi wyjątkowo intensywnymi kolorami – pomarańczowym, czerwonym i niebieskim.

Porsche Legacy Statement Pack

Przeczytaj też: Porsche zaprezentował model Taycan Cross Turismo. Zobaczcie zdjęcia!

By podkreślić wyjątkowość Porsche 911 Carrera RSR 3.0, Puma stworzyła kolekcję Porsche Legacy Statement Pack, inspirowaną dziedzictwem filozofii Porsche Legacy. Sportowa marka przeniosła efektowne kolory lakieru samochodów do swojej kolekcji, która obejmuje koszulki, bluzy, kurtki i spodnie. Na każdym z projektów umieszczono grafikę Porsche 911.

Kolekcja Puma x Porsche Legacy Statement Pack jest dostępna TUTAJ.

Najnowsze

Hyundai Kona N na pierwszych zdjęciach. Zobaczcie, jak wygląda „Hot SUV”!

Pierwsze zdjęcia nowego Hyundaia Kona N prezentują sportową sylwetkę i sportowe elementy aerodynamiczne.

Nowy „hot SUV” Hyundai charakteryzuje się sportowym wyglądem, dodatkowo podkreślonym przez szeroką i obniżoną sylwetkę. Po raz pierwszy oddział N i Hyundai Design Center połączyły siły by stworzyć SUV-a.

Hyundai Kona N na pierwszych zdjęciach. Zobaczcie, jak wygląda

Z przodu samochodu dominują duże, sportowe wloty powietrza, a nowy układ świateł nadaje najnowszemu, wyczynowemu modelowi Hyundaia odważnego wyglądu. Dolny wlot powietrza definiuje charakter czołowej części zderzaka: jego kształt inspirowany jest aeronautycznym kadłubem, który rozciąga się na boki samochodu, podkreślając aerodynamiczną wydajność i prędkość. Całości dopełnia logo N ulokowane na grillu.

Hyundai Kona N na pierwszych zdjęciach. Zobaczcie, jak wygląda

W tylnej części nadwozia uwagę zwraca duży spojler dachowy zwiększający siłę docisku. W jego środkowej części znajduje się trójkątne światło stopu, będące charakterystycznym elementem wszystkich modeli z rodziny N. Dwie duże końcówki sportowego układu wydechowego N w pełni oddają wysokie osiągi modelu. W dolnej części tylnego zderzaka ulokowano duży dyfuzor poprawiający przepływ powietrza. Sportowy wygląd podkreślają także błotniki w kolorze nadwozia.

Hyundai Kona N na pierwszych zdjęciach. Zobaczcie, jak wygląda

Najnowsze

Opel Frontera ma już 30 lat. To pierwszy, rekreacyjny samochód z napędem na wszystkie koła

Frontera zawsze była gotowa na trudne wyzwania: podwozie na ramie kratownicowej, napęd 4x4 i sprawdzone zespoły napędowe Opla - to pomysł na sukces!

Przez kilkadziesiąt lat w świecie motoryzacji panował jasny podział. Wygodne samochody osobowe były przeznaczone do jazdy po utwardzonych drogach — drugą grupę stanowiły bardziej spartańskie modele, którymi można było podróżować po bezdrożach angielskiej prowincji lub otwartych i rozległych przestrzeniach w USA. Niestety te surowe konstrukcje nie zapewniały zbyt wiele przyjemności z jazdy po asfalcie. Wszystko zmieniło się nagle w 1991 r., kiedy na targach motoryzacyjnych w Genewie firma Opel pokazała „samochód rekreacyjny z napędem na wszystkie koła”, czyli model Frontera (po hiszpańsku „granica”).

Opel Frontera ma już 30 lat. To pierwszy, rekreacyjny samochód z napędem na wszystkie koła

Fronterę wprowadzono na rynek pod koniec 1991 r. w dwóch odmianach. Dwudrzwiowa Frontera Sport z twardym dachem i krótkim rozstawem osi była napędzana 2‑litrowym silnikiem benzynowym, który — podobnie jak w innych Oplach — rozwijał moc 115 KM. Pięciodrzwiowa Frontera miała dłuższy rozstaw osi oraz znany z Omegi i generujący wysoki moment obrotowy silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra (125 KM) lub również 2,3‑litrowego turbodiesla (100 KM).

Opel Frontera ma już 30 lat. To pierwszy, rekreacyjny samochód z napędem na wszystkie koła

Frontera drugiej generacji była oferowana z nowoczesnymi czterozaworowymi jednostkami napędowymi. Silnik 2.2 DTI 16V rozwijał moc 85 kW (115 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Nową jednostką podstawową był czterocylindrowy silnik benzynowy 2.2 16V (136 KM; 202 Nm). Dwa wałki wyważające w obu silnikach zapewniały ich wysoką kulturę pracy. Najmocniejszym silnikiem w ofercie był V6 o pojemności 3,2 litra, rozwijający moc 205 KM i moment obrotowy 290 Nm. Jednostka była zarezerwowana wyłącznie dla wersji Opel Frontera Limited.

Opel Frontera ma już 30 lat. To pierwszy, rekreacyjny samochód z napędem na wszystkie koła

Pierwsi klienci odebrali swoje Frontery pod koniec 1991 r. Samochody z pierwszego rocznika produkcji można już zatem rejestrować jako pojazdy zabytkowe. Na rynku jest wiele ofert używanych egzemplarzy. Frontera była produkowana w Luton do końca 2003 r. Od strony mechanicznej obydwie generacje są solidne i wytrzymałe. W internecie można znaleźć wiele modeli z przebiegiem powyżej 300 000 km, zarówno z silnikami wysokoprężnymi, jak i benzynowymi. Najbardziej poszukiwane są auta z końca produkcji z sześciocylindrowymi silnikami i udokumentowaną historią serwisową. Frontera Sport również jest godna rozważenia. 

Najnowsze

Opel w nowym spocie reklamowym modelu Grandland X rzuca śmiałe aluzje do marek premium!

Operujący subtelną ironią spot zawiera aluzje do innych marek, które próbują dotrzymać kroku swojemu rywalowi. Są bez szans?

W nowym spocie reklamowym, emitowanym w ramach kampanii przygotowanej i realizowanej przez frankfurcką agencję VELOCITY McCANN, Opel prezentuje Grandlanda X Hybrid4 w sposób inteligentny, dowcipny i oparty na wyrazistym pomyśle.

Po zakończeniu wspólnego treningu na boisku dwóch znajomych idzie w kierunku parkingu, na którym zostawili samochody. Jednemu z nich chyba za bardzo udzielił się duch sportowej rywalizacji. Przez całą drogę chwali się możliwościami swojego samochodu. „300 KM. Od zera do setki w siedem sekund. Hybryda plug-in. Elektryczny napęd na cztery koła. Najlepsze albo nic, Przewaga dzięki technice i Ultimate Driving Machine!” — trzy aluzje do marek premium.

„Mój Opel Grandland też ma to wszystko” — odpowiada drugi mężczyzna z szelmowskim uśmiechem. Trudno mu zaimponować, ponieważ jeździ Oplem Grandlandem X Hybrid4. Odłącza od samochodu wtyczkę kabla ze stacji ładowania, wsiada i odjeżdża, zostawiając osłupiałego kolegę. Jako posiadacz Opla Grandlanda X Hybrid4 może cieszyć się jazdą w każdych warunkach, pokonując bez trudu błotniste ścieżki w lesie i górskie serpentyny. 

Najnowsze