Bocian? Kapusta? Nie, Oktavia!

Najmłodsza córeczka państwa Nadolnych tak bardzo już spieszyła się na świat, że nie zamierzała czekać, aż rodzice dotrą do szpitala.

Luiza Nadolna jako miejsce urodzenia może swobodnie wpisywać „Poznań, Skoda Oktavia”. Dziewczynka, najwyraźniej mocno zniesmaczona opóźnieniami z powodu korków, uznała, że nie ma na co czekać. Przyszła na świat w rodzinnej Skodzie podczas jazdy do szpitala. Na cześć tego niecodziennego wydarzenia otrzymała drugie imię – Oktawia.

Dziecko poszło śladem Julii Ludwig, która urodziła się w Chevrolecie Orlando.

fot. Skoda

Na szczęście mama Luizy nie jest debiutantką. Urodziła już czworo dzieci: Ewę, Olgierda, Leonarda i Leę.

fot. Skoda

Wymianę odrobinę zdewastowanej tylnej kanapy Skody wziął na siebie producent.

fot. Skoda

Czasy wyraźnie się zmieniły! Nieszczęsna pani Pawłowa, wspomniana przez Lucy Maud Montgomery w książce „Dzban ciotki Becky”, rodząc w Fordzie wiozącym ją do szpitala przyniosła wstyd rodzinie, która nie potrafiła jej tego zapomnieć. Dziś takie zdarzenie to już po prostu miła anegdota, którą przyjemnie się pochwalić. I dobrze!

Najnowsze

Gloria: koncepcja na kultowość?

W Genewie Europejski Instytut Wzornictwa (IED) z Turynu zaprezentuje światową premierę samochodu o nazwie Gloria, koncepcji zrealizowanej przez studentów wydziału Wzornictwa Transportu we współpracy z Centrum Stylu Alfa Romeo.

W 1966 roku w Stanach Zjednoczonych kultowy status uzyskał model Spider Duetto, pojawiając się w filmie „Absolwent”. Gloria ma w założeniu dążyć w tym samym kierunku.

Gloria jest owocem pracy dwudziestu studentów z roku akademickiego 2011/2012, pochodzących z Włoch oraz z różnych innych krajów i kultur. Ten koncepcyjny pojazd jest wynikiem procesu symulującego realne warunki pracy: począwszy od szkicu powstałego w Centrum Stylu Alfy Romeo, poprzez szukanie stylu, aż do dwudziestu propozycji projektów wykonanych z gliny w skali 1:4. Spośród wszystkich modeli został wybrany ten, który najbardziej odpowiadał wstępnym założeniom określonym przez markę Alfa Romeo.

fot. Alfa Romeo

Pojazd ma 4700 mm długości, 1920 mm szerokości, 1320 mm wysokości, a jego osie rozstawione są w odległości 2900 mm. To sportowy sedan o wyraźne zaznaczonych liniach, biegnących horyzontalnie wzdłuż bocznej części aż do samego tyłu.

Napędzać go ma najnowszej generacji silnik biturbo V6 lub V8. Kształt maski nawiązuje do tarczy Alfy Romeo, a skórzane pasy w przedniej części nadwozia nawiązują do pasów ze skóry w bagażnikach w historycznych modelach Alfy.

Obecny po raz dziesiąty na salonie samochodowym w Genewie, Europejski Instytut Wzornictwa oferuje w 2013 roku możliwość skonfrontowania modelu w rzeczywistej skali z rzeczywistością rozszerzoną. Koncept będzie można podziwiać również w wersji elektronicznej na iPadzie w wirtualnym środowisku, z którym można się będzie komunikować i wybierać spośród pięciu modeli felg i pięciu kolorów nadwozia do przetestowania i zastąpienia tych realnych. Pięć felg jest owocem projektu dydaktycznego opracowanego we współpracy z OZ Racing, który jako sponsor obręczy 20″ przeznaczonych dla Glorii, poprosił studentów o narysowanie swoich propozycji. Spośród nich wybrano pięć do wersji wirtualnej. Projekt pięciu obręczy będzie również zadaniem w konkursie dla młodych talentów, który IED i OZ Racing ogłoszą za pośrednictwem „appsów” i na stronie internetowej, wyłaniając później zwycięski projekt o najbardziej interesującym wzorze.

Najnowsze

Oxford zmienia znaczenie słowa „biker”

Kto nie zna ze słowników Oxford? Brytyjski gigant postanowił zmienić definicję słowa "motocyklista" po wielu apelach ze strony miłośników jednośladów. Motocykliści jednogłośnie stwierdzili, że aktualna definicja wyraża jedynie negatywne cechy jeźdźców, co nie jest zgodne z rzeczywistością.

Nieaktualna definicja w słowniku Oxford opisuje motocyklistę, jako długowłosego, niedbale ubranego członka gangu (grupy przestępczej) lub z określoną przynależnością do jakiejś grupy osób jeżdżących jednośladami.

Czasy Easy Ridera dawno już minęły…
fot. materiały prasowe

Według badania motocyklistów przeprowadzonego przez The Daily Telegraph, 74 proc. badanych stwierdziło, że to wytłumaczenie jest nieodpowiednie, a 21 proc. poczuło się obrażonymi. Pozostałe 2 proc. badanych opowiedziało się za pozostawieniem definicji taka, jaka jest.

“Zmiana jaką zastosowaliśmy to dowód na to, że pewne stany są poddawane ciągłym zmianom” – powiedziała Nicola Burton, rzecznik Oxford University Press – „Nasze badania dowodzą, że sylwetka motocyklisty znacznie zmieniła się na przestrzeni kilku lat. Ponadto do zaktualizowanej wersji dodaliśmy wiele użyć słowa motocyklista tak, by czytający nas mieli przed sobą wiele ” – dodała.

Jak donoszą jednak brytyjskie badania, statystycznym motocyklistą jest mężczyzna po 35 r.ż., który pracuje w branży telekomunikacyjnej i jeździ motocyklem marki Honda.

Czy to nie krzywdzące? Na szczęście, jak wszyscy wiemy, badania to tylko kolejne próby klasyfikacji w określone kategorie. Motocykliści zawsze będą zróżnicowani, dlatego też to środowisko jest tak bogate i służy cennej wymianie doświadczeń. A Wy co myślicie – kim dla Was jest „motocyklista”?

Najnowsze

Mercedes-Benz A 45 AMG: gotowy na Genewę

Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku.

Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.  A 45 AMG mierzy w grupę nabywców w wieku od 30 do 40 lat, głównie mieszkańców miast, młodszych od dotychczasowych klientów AMG. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Nowa jednostka Mercedes-AMG należy do rodziny BlueDIRECT i wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, piezoelektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon, a także w pełni aluminiową, odlewaną kokilowo w formie piaskowej skrzynię korbową, zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii NANOSLIDE, wodno-powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego, system zarządzania energią oraz funkcję ECO start/stop.

fot. Mercedes

Sportowy układ wydechowy wykorzystuje rury o dużym przekroju i automatycznie sterowaną klapę wydechu. Położenie klapy jest dostosowane do obciążenia i obrotów silnika. Opcjonalnie oferowany jest układ wydechowy AMG Performance z klapą wydechu.

Podobnie jak wszystkie silniki 8- i 12-cylindrowe, tak i 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie. Specjalna linia montażowa na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach produkcji silników Mercedes-Benz w Kölledzie, gdzie produkowane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe Klasy A i B. Każdy egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż.

7-stopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT połączona jest bezpośrednio za pomocą złącza kołnierzowego z zamontowanym poprzecznie 4-cylindrowym silnikiem AMG o pojemności 2 litrów.

fot. Mercedes

Kolejnym atutem nowej przekładni jest „czasowy tryb M”. W trybie C lub S kierowca może aktywować program ręcznej zmiany przełożeń („M”) bez odrywania ręki od kierownicy – wystarczy, że wciśnie jedną z manetek zmiany biegów. Jednocześnie funkcja automatycznej redukcji i zmiany biegu na wyższy pozostaje aktywna.

A 45 AMG w standardzie dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC. Siła napędowa płynie do tylnego zespołu napędowego przez kompaktową przystawkę odbioru mocy (PTU), w pełni zintegrowaną z 7-stopniową skrzynią biegów. Dwuczęściowy wał napędowy transferuje moment obrotowy z 2-litrowego silnika AMG do kół tylnej osi. Aby ograniczyć masę, elektrohydrauliczne sprzęgło wielotarczowe zostało zintegrowane z tylnym dyferencjałem.

fot. Mercedes

Z układem AMG 4MATIC współpracuje 3-stopniowy układ ESP z funkcją ESP Curve Dynamic Assist. System inicjuje hamowanie jednego lub kilku kół i ogranicza moment obrotowy silnika w przypadku utraty stabilności.

Przednie zawieszenie A 45 AMG ma sztywniejsze zwrotnice, łożyska i nową elastokinematykę. Pojazd porusza się standardowo na lekkich obręczach AMG z podwójnymi ramionami w kolorze grafitowym, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/40 R 18.

Model zyskał akcenty charakterystyczne dla aut z Affalterbach, takie jak podwójne ostrze przecinające osłonę chłodnicy, przedni spojler w kolorze matowej czerni oraz szerokie wloty powietrza w zderzaku, otoczone prowadnicami powietrza. Elementy kokpitu inspirowane włóknem węglowym kontrastują z okrągłymi otworami wentylacyjnymi w czerwonej oprawie i czerwonymi pasami bezpieczeństwa.

fot. Mercedes

Model A 45 AMG oferowany jest z licznymi opcjami indywidualizacji.

Światowa premiera A 45 AMG odbędzie się 5 marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż modelu ruszy 8 kwietnia, a jego rynkowy debiut w Niemczech nastąpi w czerwcu.

Najnowsze

Ośmiolatka daje gazu i rusza w trasę

Epidemia niepełnoletnich kierowców trwa. Ośmiolatka pomykająca Audi z prędkością 100 km/h budzi grozę. Szczególnie dlatego, że czyni to za wiedzą, zgodą i w obecności rodziców.

Macie trzy szanse, żeby zgadnąć, gdzie całe wydarzenie miało miejsce. Brawo, trafione – w Rosji. Rodzice, Elena i Dmitri Mikulchik, posadzili ośmiolatkę za kierownicą Audi A6 i od razu poszli na całość, kierując córkę na publiczną, oblodzoną drogę, gdzie dziecko rozwinęło prędkość 100 km/h.

fot. youtube

Radosna rodzinna wyprawa została udokumentowana i umieszczona na youtube, gdzie film wypatrzyli czujni internauci i bezzwłocznie zgłosili na policję. Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem władz, rodzicom dziewczynki postawiono już zarzuty.

Najnowsze