
BMW XM – nowe zdjęcia jednego z najdłuższych i najdroższych SUV-ów BMW w Polsce
BMW XM to najmocniejszy wóz, jaki kiedykolwiek skonstruowali inżynierowie dywizji BMW M.
Spis treści
- BMW XM – nowe materiały z międzynarodowej premiery w Scottsdale
- BMW XM – co to za auto?
- BMW XM – galeria
BMW XM – takiego modelu Bawarczycy wcześniej nie mieli. Ten SUV, zwany przez producenta SAV-em (Sport Activity Vehicle) jest nie tylko ogromny gabarytowo (ponad 5 metrów długości), ale też jest najmocniejszym, seryjnie produkowanym autem w tej formie, jakie kiedykolwiek powstało w BMW. Zresztą, nie tylko w tej formie, bo BMW XM to po prostu najmocniejsze BMW M.

BMW XM – nowe materiały z międzynarodowej premiery w Scottsdale
Niemiecka marka opublikowała nowe zdjęcia BMW XM, na których możemy zobaczyć ten model w trzech barwach nadwozia: niebieskiej (Marina Bay Blue), czarnej (Black Sapphire Metallic) oraz białej (Mineral White Metallic). Każdej z odmian kolorystycznych towarzyszy odmienny styl wykończenia wnętrza.

BMW XM – co to za auto?
Produkowany wyłącznie w Stanach Zjednoczonych BMW XM to pojazd, który ma przede wszystkim zawojować rynki pozaeuropejskie: Chiny, USA i Bliski Wschód. Być może to tylko tłumaczenie, dlaczego auto ma dość kontrowersyjną, jak na europejskie gusta, stylistykę. Na to, że produkt kierowany jest m.in. na Bliski Wschód, wskazuje również obecność specjalnego trybu jazdy po piaskowych wydmach.

Nie zmienia to jednak faktu, że ten 2,7-tonowy kolos dysponuje olbrzymim potencjałem hybrydowego napędu (PHEV) generującego w połączeniu z 4,4-litrowym silnikiem V8 maksymalnie nawet do 748 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy to skromne 1000 Nm. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje temu gigantowi 4,3 sekundy, a deklarowana prędkość maksymalna to 270 km/h. Więcej na temat tego modelu już pisałyśmy, odsyłam zainteresowanych do materiału Kasi:
BMW XM – galeria
Zobaczcie też wideo prezentujące ten model:
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Komentarze:
Wujek - 30 marca 2023
Jedyny XM warty uwagi to CITROEN XM z lat 90″ – wygodny, ponadczasowy i z zawieszeniem hydropneumatycznym, który na uwczesne czasy był niczym statek kosmiczny przy reszcie samochodów. Wiem bo posiadałem takiego i nadal posiadam w swojej kolekcji.
Niestety nie można powiedzieć tego o tym wyrobie samochodopodobnym.