BMW X7 po liftingu – trzy silniki do wyboru, dzielone reflektory i dwa połączone ze sobą tablety. Co jeszcze się zmieniło?

Niemiecki producent zaprezentował nową odsłonę BMW X7. SAV (Sports Activity Vehicle) w swoim odświeżonym wcieleniu zyskał kompletnie nowy front z dzielonymi reflektorami oraz liczne innowacje w zakresie napędu, zautomatyzowanej jazdy i parkowania, a także intuicyjnej obsługi oraz inteligentnej łączności sieciowej.

Nowa odsłona BMW X7 wyróżnia się od nowa zinterpretowanymi, elementami stylistycznymi typowymi dla niemieckiej marki. Dwuczęściowe reflektory i nowo zaprojektowana atrapa chłodnicy BMW w połączeniu z dużymi powierzchniami pasa przedniego sygnalizują mocną prezencję pojazdu. Nowością w ofercie jest atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow z subtelnym oświetleniem kaskadowym.

BMW X7 2023
BMW X7 2023, fot. materiały prasowe / BMW

Funkcje oświetleniowe montowanych standardowo adaptacyjnych reflektorów diodowych podzielono na dwa moduły. Diodowa listwa świetlna w górnej części przodu pojazdu obsługuje światła dzienne i pozycyjne oraz kierunkowskazy. Światła mijania i drogowe umieszczono w osobnym, umieszczonym niżej i wpuszczonym głęboko w pas przedni module. Nieoślepiające światła drogowe BMW Selective Beam i funkcja reflektorów przeciwmgielnych wbudowana została w podstawowe reflektory. Diodowe lampy tylne zostały trójwymiarowo ukształtowane i są wyjątkowo wąskie.

BMW X7 – wnętrze

Wewnątrz auta uwagę zwraca nowo zaprojektowana deska rozdzielcza z montowaną standardowo listwą ozdobną z drewna szlachetnego, płaskimi nawiewami powietrza i podświetloną listwą świetlną. Panel obsługowy na konsoli środkowej zyskał nową dźwignią biegów.

BMW X7 2023
BMW X7 2023, fot. materiały prasowe / BMW

W BMW X7 zastosowano system operacyjny BMW 8, który ma poprawić komfort obsługi i zapewnić dodatkowe usługi cyfrowe. Kierowca będzie mieć do dyspozycji nową generację BMW iDrive z zakrzywionym wyświetlaczem, a także wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala znajdujące się pod wspólną szklaną powierzchnią zakrzywioną w stronę kierowcy.

BMW X7 2023
BMW X7 2023, fot. materiały prasowe / BMW

BMW X7 – silniki

Nowe BMW X7 będzie dostępne w trzech wariantach silnikowych. Wszystkie silniki standardowo zestawione są z nową, 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, a napęd na wszystkie koła BMW xDrive z większą transmisją na tył ma zapewnić jeszcze więcej sportowej radości z jazdy.

BMW X7 2023
BMW X7 2023, fot. materiały prasowe / BMW

BMW X7 ma być jeszcze bardziej wydajne, dzięki elektryfikacji wszystkich wariantów silnikowych, wyposażonych w 48-woltowy system mild hybrid z wbudowanym w skrzynię biegów alternatorem odwracalnym na wale korbowym.

BMW X7 – warianty silnikowe:

  • BMW X7 M60i xDrive – silnik benzynowy V8 o mocy 530 KM z technologią M TwinPower Turbo
  • BMW X7 xDrive40i – nowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o maksymalnej mocy zwiększonej o 47 KM do poziomu 380 KM
  • BMW X7 xDrive40d – zmodernizowany, sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 352 KM

BMW X7 2023
BMW X7 2023, fot. materiały prasowe / BMW

BMW rozszerzyło wybór systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania. Oferowany w standardzie układ ostrzegania przed kolizją czołową dostępny jest teraz z funkcją wykrywania pojazdów jadących z naprzeciwka podczas skrętu w lewo oraz rowerzystów i pieszych podczas skrętu w prawo. Ponadto w ofercie są następujące nowości: regulacja przebiegu trasy, aktywne prowadzenie do celu, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej, asystent jazdy z przyczepą i asystent manewrowania.

BMW X7 2023
BMW X7 2023, fot. materiały prasowe / BMW

BMW X7 zostanie wprowadzone na rynek w sierpniu 2022. Samochód produkowany będzie w zakładzie BMW Group w Spartanburgu (USA), będącym centrum kompetencji dla modeli BMW X. Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztować nowe BMW X7.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze