BMW X7 Edition Dark Shadow – powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Najbardziej charakterystyczną cechą tej edycji jest metalizowany lakier specjalny BMW Individual w kolorze mroźnym szarym arktycznym. BMW X7 Edition Dark Shadow będzie produkowane od sierpnia 2020 roku w amerykańskim zakładzie BMW w Spartanburgu w limitowanej edycji rzędu około 500 sztuk.

Uzupełnieniem wyrazistego lakieru BMW X7 Edition Dark Shadow są błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym zakresie.

Oprócz obramowań szyb bocznych, maskownic słupka B i C oraz podstaw lusterek zewnętrznych także obramowanie i grill atrapy chłodnicy BMW, skrzela i końcówki rur wydechowych układu wydechowego są utrzymane w kolorze czarnego chromu.

BMW X7 Edition Dark Shadow - powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Kolejną cechą BMW X7 Edition Dark Shadow są 22-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich w stylistyce V Spoke w matowym kolorze Jet Black z ogumieniem mieszanym.

BMW X7 Edition Dark Shadow - powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Górna część deski rozdzielczej, podobnie jak podłokietniki drzwi, pokryta jest skórą Nappa w kolorze granatu nocy. W dolnej części deski rozdzielczej oraz na tylnych stronach przednich siedzeń zastosowano czarną skórę Merino. Listwy ozdobne BMW Individual w wersji z czarnego drewna szlachetnego Fineline z aluminiowymi wstawkami.

BMW X7 Edition Dark Shadow - powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Oprócz wersji w metalizowanym kolorze mroźnym szarym arktycznym, dostępnej wyłącznie dla BMW X7 Edition Dark Shadow, od sierpnia 2020 r. w zakładzie BMW w Spartanburgu stosowane będą w procesie produkcji kolejne lakiery specjalne BMW Individual. Oznacza to, że dla modeli BMW X7, BMW X6 i BMW X5 oferowane będą w przyszłości także wyjątkowo wysokiej jakości warianty kolorystyczne Urban Green niemetalizowany oraz Grigio Telesto metalizowany.

BMW X7 Edition Dark Shadow - powstanie tylko 500 sztuk w wersji limitowanej

Najnowsze

Exotic Rage, czyli superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy

Superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy, tak w telegraficznym skrócie można opisać zaangażowanie uczestników Exotic Rage w pomoc najbardziej potrzebującym. Ponad sto wartościowych prezentów skompletowanych podczas tegorocznej edycji Exotic Rage zostało przekazanych na akcję „Adoptuj Urodziny”.

Partnerzy i uczestnicy tegorocznej edycji Exotic Rage, w tym Marcelina Zawadzka, Antoni Królikowski i Piotr Stramowski wzięli udział w akcji „Adoptuj Urodziny” organizowanej przez Domy Dzieci w Pęcherach koło Piaseczna. Autorska inicjatywa realizowana przez Centrum Administracyjne Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych to program w całości oparty na pomocy osób z zewnątrz, gotowych sprawić radość dzieciom w dniu ich urodzin.

Exotic Rage, czyli superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy

Jesteśmy przyjaciółmi i pasjonatami egzotycznych samochodów, którzy tak samo jak benzynę, pomoc mają we krwi.  W tym roku jednym z zadań przygotowanych dla uczestników była tajemnicza wizyta w centrum handlowym i realizacja zakupów na stoisku naszego partnera. W zależności od finalnej wartości zakupów uczestnicy zdobywali dodatkowe punkty. Rywalizacja była zacięta, a cel akcji pozostawał tajemnicą, aż do Wielkiego Finału w Poznaniu. – mówi Przemek Waszczuk organizator Exotic Rage i właściciel Exotic Car Club Poland.

Exotic Rage, czyli superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy

Dzięki hojności i zaangażowaniu wszystkich załóg udało się zgromadzić imponującą ilość wartościowych prezentów, które zostały oficjalnie przekazane na potrzeby akcji „Adoptuj Urodziny” organizowanej przez Domy Dzieci w Pęcherach.

Jeszcze nigdy nasza akcja nie została zasilona tak solidnie. Dzięki uczestnikom Exotic Rage, możemy obdarować dzieci, które będą świętować urodziny w nadchodzących miesiącach. Mamy upragnione prezenty zarówno dla małych i dużych, od ukochanej przez dzieciaki kredy do tworzenia obrazów na kostce przed domami, poprzez gry planszowe i klocki – do obowiązkowej u „starszaków” elektroniki, będącej zwykle poza naszym zasięgiem finansowym, a przecież bardzo ważnej – oznaczającej: jestem jak wszyscy, nie jestem gorszy. Jestem bardzo wdzięczna za pomoc i odwiedziny, które sprawiły naszym podopiecznym wiele radości. – mówi Aneta Piliszek, Dyrektor Domów Dzieci w Pęcherach.

Exotic Rage, czyli superszybkie sportowe auta z wielkim sercem do pomocy

Exotic Rage to największa impreza motoryzacyjno-lifestylowa w Polsce. Organizowana od 2007 roku, szybko zyskała status najbardziej wyczekiwanego wydarzenia towarzyskiego wśród miłośników motoryzacji premium. Co roku na Exotic Rage bawią się ludzie biznesu, sportu, kultury i showbiznesu. W tym roku za sterami najlepszych aut sportowych klasy premium zobaczyliśmy: Marcelinę Zawadzką, Piotra Stramowskiego, Antoniego Królikowskiego i Jerzego Dziewulskiego.

Najnowsze

Z ostatniej chwili: Pożar w salonie Forda w Mysłowicach!

Dziś w Mysłowicach doszło do pożaru dachu w salonie samochodowym Forda przy ulicy Bończyka. Powodem były najprawdopodobniej prace dekarskie.

Dzisiaj po godzinie 10 doszło do pożaru dachu w salonie samochodowym przy ulicy Bończyka. Powodem były najprawdopodobniej prace dekarskie. Wciąż są prowadzone działania gaśnicze w obiekcie. W związku z tym ruch na fragmencie ulicy Bończyka jest wstrzymany w obu kierunkach. Policja kieruje samochody do objazdu.

W zakładzie w momencie zapłonu było 15 pracowników, którzy ewakuowali się przed naszym przybyciem. Na szczęście nic się nikomu nie stało – mówi Wojciech Chojnowski, oficer prasowy mysłowickiej komendy straży pożarnej.

Najnowsze

Goodc

Paddie Naismith: aktorka kochająca wyścigi

Eirane Naismith, znana jako Paddie, nigdy nie oczekiwała od mężczyzn taryfy ulgowej. Była przekonana, że współczesna dziewczyna ma tyle samo wytrzymałości, co współczesny mężczyzna. Brała udział w rajdach, długodystansowych próbach i wyścigach torowych. Wśród wielu samochodów, jakimi jeździła był między innymi Hillman Minx, Avon Standard oraz MG Lagonda.

Paddie Naismith była aktorką, która kochała wyścigi. Od 1928 roku występowała zarówno w małych, jak i głównych rolach w brytyjskich filmach fabularnych oraz w różnych popularnych produkcjach scenicznych.

Gdy stała się częścią świata sportów motorowych, środowisko postanowiło wykorzystać umiejętności aktorskie Naismith. Często była poszukiwana jako promocyjna hostessa lub rzeczniczka. Paddie przemawiała między innymi na spotkaniu Standard Car Club w 1933 roku w Southsea, gdzie wychwalała zalety rajdów samochodowych. Wcześniej była twarzą gaśnic Nu Swift i podróżowała po Wielkiej Brytanii, demonstrując ich produkty, gasząc płonące samochody.

Zanim Paddie Naismith wystartowała w swoim pierwszym wyścigu, brała udział w kilku próbach organizowanych przez Kobiecy Związek Motoryzacyjny i Sportowy. Była jedną z 54 zawodniczek w pierwszym „tylko dla kobiet” wyścigu samochodowym i motocyklowym London-Exeter Trial i chociaż traktowała to wyzwanie bardzo poważnie, to z tyłu swojego Ballota miała bar koktajlowy, spray zapachowy schowany w bukiecie róż oraz składane łóżko.

Paddie Naismith nigdy nie oczekiwała od mężczyzn taryfy ulgowej. W czerwcu 1930 roku powiedziała:

Jestem przekonana, że współczesna dziewczyna ma tyle samo wytrzymałości, co współczesny mężczyzna.

Poważną karierę wyścigową Naismith rozpoczęła w 1931 roku, będąc częścią ekipy Barbary Cartland w wyścigu przygotowawczym Brooklands Society Ladies’ Handicap.

W tym samym roku w Ulster Rally prowadziła Avon Standard o mocy 8 KM. Paddie sama przejechała całe 500 mil i wygrała swoją klasę.

W następnym roku Paddie Naismith, po udanym debiucie w Cartland, wygrała bona fide Ladies' Handicap w Brooklands. Do zawodów zgłosiło się dziesięć uczestniczek, w tym Fay Taylour i Elsie Wisdom. Naismith jechała Salmsonem i przekroczyła linię mety 20 metrów przed Fay Taylour.

Przeczytaj też: Elsie „Bill” Wisdom: udowodniła mężczyznom, że się mylą

W 1934 roku Paddie była trzecia w dwóch wyjątkowo wymagających wyścigach Long Handicap. Były to BARC First Long Handicap w lipcu i First Kingston Junior Long Handicap w październiku. Samochodem, którym się wtedy ścigała był doładowany Salmson, należący do jej kochanka Sir Derwenta Hall-Caine’a. Te dwa wyścigi były też jej ostatnimi występami w Brooklands, po tym jak otrzymała grzywnę i została wykluczona z wyścigu za przejazd przez linie wyznaczające krawędzi toru.

Między występami na torze, Paddie Naismith ścigała się w rajdach. W 1932 roku wzięła udział w Rajdzie RAC. Omal go nie ukończyła, uderzając w słup telegraficzny na oblodzonym odcinku drogi. Nie zniechęciła się jednak i przejechała ponad sto mil uszkodzonym samochodem, zanim zorganizowała z dnia na dzień naprawę i wróciła do rajdu.

Paddie Naismith: aktorka kochająca wyścigi

Przeczytaj też: Pat Moss: kariera w cieniu brata

Pomiędzy wyczynami w wyścigach Paddie Naismith znalazła również czas na zdobycie licencji pilota. Z czasem lotnictwo coraz bardziej ją angażowało. Punktem kulminacyjnym jej kariery lotniczki był lot do Australii w 1934 roku w ramach Centenary Air Race. Oprócz pilotowania własnych samolotów, latała również zawodowo jako stewardessa.

W 1942 roku przeprowadziła się razem z mężem, Johnem Towersem Mynorem do Ameryki.

Paddie Naismith zmarła w 1963 roku, prawdopodobnie w wieku 60 lat, chociaż nie jest to pewne, ponieważ często twierdziła, że jest młodsza niż była w rzeczywistości.

Najnowsze

SsangYong pokazał pierwsze zdjęcia w pełni elektrycznego modelu E100!

Nowy, elektryczny SUV E100 nie miał jeszcze oficjalnej premiery, jednak producent uchylił rąbka tajemnicy publikując dwie pierwsze wizualizacje prezentujące wygląd zewnętrzny samochodu.

Opisując ten model, jak najbardziej możemy mówić o nowoczesnej stylistyce, mocno nawiązującej do SUV-owego rodowodu marki. Auto przyciąga wzrok i podkreśla swój indywidualny charakter za sprawą ciekawych świateł przednich czy dość masywnej i jednocześnie aerodynamicznej budowy.  

Przy projektowaniu nowego elektrycznego SUV-a E100 skoncentrowano się na przestronnym wnętrzu i zapewnieniu maksymalnej energooszczędności. Nadwozie powstało w oparciu o nową koncepcję projektową, która stawia na wykorzystanie materiałów pozwalających maksymalizować wydajność energetyczną. Co więcej, producent wyposażył auto w aluminiową maskę silnika i zamkniętą osłonę chłodnicy. Oba rozwiązania pozwalają zmniejszyć masę auta oraz uzyskać optymalny środek ciężkości.

SsangYong pokazał pierwsze zdjęcia w pełni elektrycznego modelu E100!

Pracując nad wyglądem tego modelu, projektanci czerpali pełnymi garściami ze świata dzikich zwierząt. Inspiracji szukali przyglądając się m.in. rekinom. Te drapieżne ryby od momentu pojawienia się na świecie przeszły długą drogę ewolucji, przyjmując różne kształty. Ostatecznie, wykształciły charakterystyczne dla swojego gatunku płetwy oraz łuski pozwalające minimalizować opór powietrza i wody. SsangYong E100 jest bardzo dojrzałym stylistycznie i eleganckim SUV-em, którego design w dużej mierze podyktowany jest dążeniem do możliwie jak najlepszej aerodynamiki.

Wprowadzając do oferty w pełni elektryczny model E100, SsangYong bez wątpienia wniesie sporo świeżości na rynku SUV-ów. Pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej w pierwszej połowie 2021 roku.

Najnowsze