
BMW X5 xDrive45e iPerformance – bardzo mocna hybryda
W roku 2019 oferta napędów w nowym BMW X5 zostanie rozszerzona o system hybrydowy plug-in. X5 xDrive45e iPerformance łączy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo z najnowszą technologią BMW eDrive. Auto wyróżnia się wzrostem mocy do 394 KM, wymierną poprawą zasięgu na samym napędzie elektrycznym oraz znaczne mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2 w porównaniu z poprzednim modelem.
Druga generacja hybrydowego X5 oferuje zarówno wyższą dynamikę jazdy, jak i wydajność. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 5,6 s – o ponad jedną sekundę mniej niż w poprzednim modelu. Prędkość maksymalną na samym napędzie elektrycznym zwiększono ze 120 do 140 km/h, a maksymalną dla auta z 210 do 235 km/h. Zasięg elektryczny wynosi obecnie ok. 80 km, czyli prawie trzy razy więcej niż u poprzednika. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nowego BMW X5 xDrive45e iPerformance spadło do 2,1 l/100 km, a emisja CO2 wynosi obecnie 49 g/km.
Lepsze parametry są wynikiem całkowicie nowej technologii napędu. Łączy on 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l i mocy 286 KM z napędem elektrycznym o mocy 112 KM, akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności Obydwa silniki generują łącznie moc 394 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Silnik spalinowy i elektryczny przekazują swoją moc do 8-stopniowej skrzyni Steptronic oraz napędu na cztery koła xDrive. W ten sposób moment obrotowy przenoszony jest na wszystkie cztery koła zarówno podczas jazdy na napędzie elektrycznym, jak i na napędzie spalinowym oraz na obu napędach jednocześnie.
Akumulator wysokonapięciowy umieszczony w podwoziu zapewnia niższy środek ciężkości niż w SUV-ach z konwencjonalnym napędem. Pojemność bagażnika BMW X5 xDrive45e iPerformance jest przy tym mniejsza o 150 l. Przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń pojemność bagażnika wynosi 500 l, a przy złożonych oparciach tylnej kanapy 1716 l. Zbiornika paliwa mieści 69 l.
Nowe BMW X5 xDrive45e iPerformance wyposażone jest standardowo w pneumatycznie zawieszenie obu osi i elektronicznie sterowane amortyzatory. Opcjonalnie oferowany jest zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Oprócz szerokiego wyboru funkcji z zakresu inteligentnej łączności sieciowej dostępne są również nowe usługi cyfrowe ukierunkowane w szczególności na elektromobilność.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: