
BMW serii 8 testowane w Dolinie Śmierci
BMW pracuje nad kolejnym wariantem nowej serii 8. Wraz z jazdami testowymi między Las Vegas, a Doliną Śmierci, rozpoczęła się decydująca faza prac nad wersją Cabrio. Wyniki testów w gorącym klimacie na zachodzie Stanów Zjednoczonych dostarczają ważnych informacji na temat niezawodności działania elementów mechanicznych i elektronicznych w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Temperatury przekraczające 50°C, ekstremalny kurz na skraju pustyni, jazda w trybie stop-and-go przez Las Vegas, żwirowe odcinki w okolicy Mount Whitney i długodystansowe przejazdy między Pacyfikiem i Górami Skalistymi to z pewnością nie są warunki pogodowe dla kabrioletu.
Wewnątrz prototypu serii 8 Cabrio, który wcześniej przez wiele godzin stał w pełnym słońcu, inżynierowie BMW sprawdzają elektronikę pokładową, system hi-fi, czujniki i kamery układów asystujących kierowcy, wyświetlacze nowego systemu operacyjnego BMW 7.0, funkcje łączności, regulację foteli oraz klimatyzację automatyczną.

Dodatkowym wyzwaniem dla elektroniki zakamuflowanego samochodu jest podróż do zapory Hoovera. Bardzo silne fale elektromagnetyczne z zainstalowanych tam turbin elektrowni wodnych stanowią ostateczny miernik odporności układów elektronicznych na zakłócenia zewnętrzne. Ponadto na bezkresnych drogach przez step i legendarną Dolinę Śmierci testowana jest pyłoszczelność wielowarstwowego miękkiego dachu i mechanizmu dachowego.

Testy w gorącym klimacie mają podobne znaczenie dla przygotowań nowego BMW serii 8 Cabrio do produkcji seryjnej, co program w Zimowym Centrum Testowym w Arjeplog w Szwecji, jak również intensywne jazdy w bazie testowej BMW Group w Miramas w południowej Francji i na torze Nürburgring.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: