BMW serii 8 testowane w Dolinie Śmierci

BMW pracuje nad kolejnym wariantem nowej serii 8. Wraz z jazdami testowymi między Las Vegas, a Doliną Śmierci, rozpoczęła się decydująca faza prac nad wersją Cabrio. Wyniki testów w gorącym klimacie na zachodzie Stanów Zjednoczonych dostarczają ważnych informacji na temat niezawodności działania elementów mechanicznych i elektronicznych w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Temperatury przekraczające 50°C, ekstremalny kurz na skraju pustyni, jazda w trybie stop-and-go przez Las Vegas, żwirowe odcinki w okolicy Mount Whitney i długodystansowe przejazdy między Pacyfikiem i Górami Skalistymi to z pewnością nie są warunki pogodowe dla kabrioletu.

Wewnątrz prototypu serii 8 Cabrio, który wcześniej przez wiele godzin stał w pełnym słońcu, inżynierowie BMW sprawdzają elektronikę pokładową, system hi-fi, czujniki i kamery układów asystujących kierowcy, wyświetlacze nowego systemu operacyjnego BMW 7.0, funkcje łączności, regulację foteli oraz klimatyzację automatyczną.

Dodatkowym wyzwaniem dla elektroniki zakamuflowanego samochodu jest podróż do zapory Hoovera. Bardzo silne fale elektromagnetyczne z zainstalowanych tam turbin elektrowni wodnych stanowią ostateczny miernik odporności układów elektronicznych na zakłócenia zewnętrzne. Ponadto na bezkresnych drogach przez step i legendarną Dolinę Śmierci testowana jest pyłoszczelność wielowarstwowego miękkiego dachu i mechanizmu dachowego.

Testy w gorącym klimacie mają podobne znaczenie dla przygotowań nowego BMW serii 8 Cabrio do produkcji seryjnej, co program w Zimowym Centrum Testowym w Arjeplog w Szwecji, jak również intensywne jazdy w bazie testowej BMW Group w Miramas w południowej Francji i na torze Nürburgring.

Najnowsze

BMW Z4 debiutuje w limitowanej wersji

W Pebble Beach BMW zaprezentowało kolejną generację Z4 w limitowanej wersji M40i First Edition.

Nowa edycja roadstera miała swoją światową premierę dokładnie tam, gdzie w ubiegłym roku odbyła się pierwsza publiczna prezentacja BMW Concept Z4. Samochód koncepcyjny o dynamicznej stylistyce przedstawił wizję sportowego auta, która bezpośrednio przeniosła się na model produkcyjny. Pionowe ustawienie reflektorów, siatkowy grill nere, maska zachodząca na koła jak w samochodach sportowych, duże skrzela w przednich nadkolach oraz charakterystyczny spojler zintegrowany z pokrywą bagażnika – wszystko to składa się na charakterystyczny wygląd nowego BMW Z4.

Stylistyka wnętrza również podkreśla sportowy charakter modelu. Zorientowany na kierowcę kokpit wyróżniają dynamiczne linie skierowane do przodu. Edycja specjalna ma czarną tapicerkę ze skóry Vernasca z ozdobnymi szwami, elektrycznie regulowane fotele z funkcją pamięci, opcjonalne oświetlenie nastrojowe i system Harman Kardon Surround Sound. Adaptacyjne reflektory diodowe z funkcją matrycową świateł drogowych, wyświetlacz BMW Head-Up oraz BMW Live Cockpit Professional występują po raz pierwszy w tym roadsterze.

BMW Z4 M40i First Edition napędzana jest rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o mocy 340 KM. Ten model BMW M Performance potrzebuje zaledwie 4,6 s, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Auto wyposażono w sportowe zawieszenie z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce M Sport i elektronicznie sterowany dyferencjał M Sport tylnej osi. Centralna pozycja fotela kierowcy, niski środek ciężkości, doskonale wyważony rozkład masy (w proporcjach 50:50), szeroki rozstaw kół i kompaktowy rozstaw osi stanowią zapowiedź zwinnego prowadzenia.

Na październikowym salonie w Paryżu odbędzie się targowa premiera nowego BMW Z4, a debiut rynkowy na całym świecie zaplanowano na wiosnę 2019 r.

Najnowsze

Tir doprowadził do wypadku osobówki. Przypadkiem?

Początek tego zdarzenia mógł mieć miejsce z niczyjej winy. Ale czy również jego zakończenie?

Ciężarówka zmieniając pas zawadziła o jadącego obok Opla Corsę. Nie musiała być to jednak wina kierowcy zestawu – mały hatchback znajdował się w miejscu, w którym mógł być niewidoczny z szoferki.

Uderzenie w Opla powinno być dla kierowcy ciężarówki już odczuwalne, a auto widoczne choćby w niewielkim stopniu. Kierujący tirem zupełnie to jednak zignorował i doprowadził do wypadku Corsy.

Najnowsze

Tir przewrócił się na autostradzie. Winny kierowca osobówki?

Krótkie spięcie między dwoma kierowcami nie wyglądało szczególnie groźnie. Dopiero później doszło do poważnego zdarzenia.

Kierujący Fordem Explorerem miał najwyraźniej o coś pretensje do kierowcy ciężarówki. Kilkukrotnie zajeżdżał mu drogę, zmuszał do hamowania i zmieniania pasa ruchu. Nie trwało to jednak długo i SUV zjechał na stację benzynową.

Ciężarówka pozostała na lewym pasie i jej kierowca albo zdenerwowany nie zauważył w porę łuku, albo nie zdawał sobie sprawy z jaką prędkością jedzie. Kiedy zaczął skręcać naczepa wychyliła się i pociągnęła również ciągnik siodłowy, przewracając całość na bok.

Nagranie zdarzenia trafiło do policji w New Jersey, która zdecydowała się ukarać obu kierujących. W przypadku Forda było to stworzenie zagrożenia w ruchu, nieutrzymywanie jednego pasa ruchu, brak sygnalizowania zmiany pasa ruchu oraz utrudnianie jazdy innemu kierowcy. Z kolei kierujący ciężarówką został oskarżony o nieostrożną jazdę, nieutrzymywanie jednego pasa ruchu i brak sygnalizowania zmiany pasa ruchu.

Najnowsze

Skoda Vision RS – pierwsze szkice nowego prototypu

Skoda Vision RS to zapowiedź przyszłych samochodów kompaktowych marki, utrzymanych w sportowym duchu. Ten model swoją światową premierę będzie mieć podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Paryżu.

Już podczas przyglądania się szkicom, można dostrzec, że Vision RS to model, w którym kluczową rolę odgrywa aerodynamika. W przednim pasie samochodu świadczą o tym chociażby wąskie reflektory, tył natomiast zdominowany jest przez dyfuzor oraz spojler dachowy.
 
 
Skoda Vision RS ma 4356 milimetrów długości i 1810 milimetrów szerokości. Jej wysokość wynosi zaledwie 1431 milimetrów, a rozstaw osi 2650 milimetrów. Ten samochód zdradza, jak prezentować będzie się kolejna generacja modeli RS.
 

Najnowsze