BMW serii 8 testowane w Dolinie Śmierci
BMW pracuje nad kolejnym wariantem nowej serii 8. Wraz z jazdami testowymi między Las Vegas, a Doliną Śmierci, rozpoczęła się decydująca faza prac nad wersją Cabrio. Wyniki testów w gorącym klimacie na zachodzie Stanów Zjednoczonych dostarczają ważnych informacji na temat niezawodności działania elementów mechanicznych i elektronicznych w ekstremalnych warunkach pogodowych.
Temperatury przekraczające 50°C, ekstremalny kurz na skraju pustyni, jazda w trybie stop-and-go przez Las Vegas, żwirowe odcinki w okolicy Mount Whitney i długodystansowe przejazdy między Pacyfikiem i Górami Skalistymi to z pewnością nie są warunki pogodowe dla kabrioletu.
Wewnątrz prototypu serii 8 Cabrio, który wcześniej przez wiele godzin stał w pełnym słońcu, inżynierowie BMW sprawdzają elektronikę pokładową, system hi-fi, czujniki i kamery układów asystujących kierowcy, wyświetlacze nowego systemu operacyjnego BMW 7.0, funkcje łączności, regulację foteli oraz klimatyzację automatyczną.
Dodatkowym wyzwaniem dla elektroniki zakamuflowanego samochodu jest podróż do zapory Hoovera. Bardzo silne fale elektromagnetyczne z zainstalowanych tam turbin elektrowni wodnych stanowią ostateczny miernik odporności układów elektronicznych na zakłócenia zewnętrzne. Ponadto na bezkresnych drogach przez step i legendarną Dolinę Śmierci testowana jest pyłoszczelność wielowarstwowego miękkiego dachu i mechanizmu dachowego.
Testy w gorącym klimacie mają podobne znaczenie dla przygotowań nowego BMW serii 8 Cabrio do produkcji seryjnej, co program w Zimowym Centrum Testowym w Arjeplog w Szwecji, jak również intensywne jazdy w bazie testowej BMW Group w Miramas w południowej Francji i na torze Nürburgring.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: