Karolina Chojnacka

BMW Serii 5 po kuracji u AC Schnitzer. Maksymalny sportowy charakter i innowacje, które nie znają granic

Modelami G30 i G31 Serii 5 LCI BMW podniosło poprzeczkę w klasie biznes. Specjalista ds. tuningu, firma AC Schnitzer, postawiła sobie za cel przesunięcie tej granicy jeszcze dalej i przedstawia kompletny program modyfikacji dla modeli LCI Serii 5.

„Innowacje, które nie znają granic” – z takim założeniem inżynierowie AC Schnitzer pracowali nad ulepszeniami wydajności sedanów Serii 5 (G30) i touring (G31). I podeszli do swojego zadania na poważnie.

Pakiet AC Schnitzer dla BMW Serii 5

Przeczytaj też: BMW X6 jest jeszcze bardziej charakterne! Zobaczcie, jak wygląda po kuracji w warsztacie AC Schnitzer

Więcej dynamiki. Więcej sportowych wrażeń. Więcej elegancji. Modele LCI Serii 5 po kuracji u AC Schnitzer wyznaczają nowe standardy dla pojazdów nadających się do codziennej jazdy, ale także do jazdy po torze wyścigowym.

Po modyfikacjach moc BMW 540i wzrasta z 333 KM do imponujących 400 KM, a zmiany, które zaszły w M550i oznaczają wzrost mocy z 530 KM do 620 KM.

Pakiet AC Schnitzer dla BMW Serii 5

Bezgraniczną i sportową radość z jazdy wspierają elementy aerodynamiczne, których nie powinno zabraknąć w żadnym pojeździe, wyjeżdżającym z warsztatu AC Schnitzer.

AC Schnitzer zapewnia też obu modelom podwójny sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej, każdy z dwiema chromowanymi lub czarnymi rurami wydechowymi „Sport” lub „Carbon Sport”. Zestawy sprężyn zawieszenia AC Schnitzer, które pozwalają na obniżenie o około 25-35 mm (przód /tył) w porównaniu ze standardowym samochodem, są również dostępne dla wszystkich modeli.

Przeczytaj też: „The Eight” z pakietem sportowym od AC Schnitzer

We wnętrzu pojazdu znajdują się sportowe akcesoria o wysokich walorach estetycznych. Zestaw aluminiowych łopatek zmiany biegów AC Schnitzer, pedały i dopasowany podnóżek, aluminiowa osłona kontrolera BMW iDrive „Black Line” oraz uchwyt na klucze AC Schnitzer zapewniają równowagę między sportowym charakterem a elegancją.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kolizja Tesli z BMW. TeslaCam udowania, kto jest winny

Kierowca BMW twierdzi, że to wina kierowcy Tesli. Kierowca Tesli twierdzi, że to wina kierowcy BMW. Kto ma rację? Sytuację wyjaśnia TeslaCam.

Czy warto zainwestować w kamerę samochodową lub rejestrator jazdy? Jeśli wciąż się nad tym zastanawiacie, to ta sytuacja rozwieje wasze wątpliwości. Czasami, gdy zdarzy się stłuczka czy wypadek, trudno jest ustalić kto jest winy. Zwłaszcza, gdy nie ma świadków, a sprawca wrażenia z premedytacją okłamuje policję. I tak było właśnie w tym wypadku.

Przeczytaj też: Kierowcy codziennie przesyłają policji ponad 35 filmów z kamer samochodowych

Samochody Tesli mają wbudowaną kamerę samochodową, tzw. TeslaCam, która już nie raz udowodniła swoją przydatność. I dokładnie tak było teraz.  Na filmiku widzimy, jak kierowca BWM doprowadza do kolizji z Teslą Model 3, a następnie oskarża kierowcę Tesli o spowodowanie wypadku. W tym momencie do akcji wkracza TeslaCam, która udowadnia, kto naprawdę jest winny.

Przeczytaj też: Tesla kontra Tesla. Który wariant Tesli Model 3 jest najszybszy?

To jak? Dalej zastanawiacie się czy warto zainwestować w kamerę samochodową lub rejestrator jazdy? A może już myślicie nad zakupem Tesli?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Gosia Rdest jest gotowa do startu sezonu! Już w ten weekend zobaczymy ją w akcji na torze

Już w ten weekend rozpoczyna się sezon Alpine Europa Cup. Na starcie ponownie zobaczymy Gosię Rdest, tym razem w nowym zespole. Najszybsza Polka w wyścigach samochodowych będzie reprezentować barwy zespołu Chazel.

Tradycją jest rozpoczynanie sezonu wyścigowego we Francji właśnie w Wielkanoc na torze Nogaro. Weekend wyścigowy nie skończy się więc w niedzielę, ale dopiero w poniedziałek.

Gosia Rdest nie kryje podekscytowania nadchodzącym startem:

Ubiegłoroczne zmagania w Nogaro rozpoczęły się całkiem nieźle. Musiałam się oswoić z nowym dla mnie torem, ale powoli znajdowałam rytm. Incydent w trzecim wyścigu sprawił, że wracałam do domu nie w pełni zadowolona, ale tym razem zapowiada się naprawdę wspaniały weekend. Mam za sobą pełny rok startów pucharowym Alpine, testowałam już auto w tegorocznej specyfikacji, Nogaro bardzo mi się podoba, więc z niecierpliwością czekam na wyjątkową w tym roku Wielkanoc.

Gosia Rdest gotowa do startu sezonu

Przeczytaj też: Gosia Rdest zdradza plany na sezon 2021!

Do startu w pierwszej rundzie Alpine Europa Cup przystąpi 21 kierowców. Gosia Rdest w tym roku reprezentować będzie zespół Chazel Technologie Course mający wieloletnie doświadczenie we francuskich seriach wyścigowych oraz rajdowych. W ten weeekend jednym z jej kolegów zespołowych będzie Manu Guigou, dwukrotny rajdowy mistrz Francji startujący Alpine A110 R-GT.

Transmisje wyścigów, podobnie jak w ubiegłym roku, będzie można znaleźć na kanałach społecznościowych serii oraz na YouTube.

Gosia Rdest gotowa do startu sezonu

Przeczytaj też: Alpine Experience – startuje nowy sezon. Znamy kalendarz wydarzeń na torze!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

To idealny pojazd na postapokaliptyczne czasy. Przy okazji jest gwiazdą filmową i może być twój, jeśli chcesz

Jak będzie wyglądać przyszłość? Tego dokładnie nie wiemy. Dla tych, którzy widzą ją w mrocznych, postapokaliptycznych barwach mamy dobrą wiadomość: istnieje idealny samochód na trudne i nieprzewidywalne czasy! I jest wystawiony na sprzedaż!

Ten samochód to pojazd z filmu „Sędzia Dredd” z 1995 roku z Sylvesterem Stallone w roli głównej. Nie ma chyba wątpliwości, że „Sędzia Dredd” to jeden z tych filmów, które ukształtowały dystopijną estetykę przyszłego świata.

Ten konkretny egzemplarz, to jeden z 31 pojazdów zbudowanych na potrzeby filmu. Można go zauważyć na początku filmu kiedy postać Roba Schneidera, Fergie, przybywa do Mega-City One.

„Judge Dredd” Land Rover 101 Forward Control

Przeczytaj też: Przekształcą śmieci w części samochodowe. Recykling w motoryzacji wchodzi na wyższy poziom

Nadwozie to gigantyczna skorupa z włókna szklanego umieszczona na wojskowej ciężarówce Land Rover 101 Forward Control. Tego typu ciężarówki zostały zbudowane w latach siedemdziesiątych i były wyposażone w 3,5-litrowy Rover V8, stały napęd na cztery koła. Moc wyjściowa wynosiła tylko 120 KM i łącznie zbudowano około 2600 egzemplarzy.

„Judge Dredd” Land Rover 101 Forward Control

Przeczytaj też: Pojazdy autonomiczne stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach. Tak uważa 60% kierowców. Czy faktycznie jest się czego obawiać?

Sprzedawca twierdzi, że auto jest sprawne, czyli będziemy w stanie poruszać się nim po postapokaliptycznych drogach. Cena? 25 tysięcy dolarów. Zainteresowani?

Najnowsze

Lexus LZ-Elextrified zadebiutował. Tak wygląda przyszłość motoryzacji?

Światowa premiera LF-Z Electrified to zapowiedź kierunku rozwoju marki samochodów premium. Czy właśnie takimi samochodami będziemy poruszać się za kilka lat?

Obecnie marka ma w swojej ofercie dziewięć modeli hybrydowych i elektrycznych na baterie, a zasięg zelektryfikowanych modeli marki obejmuje 90 krajów. Wprowadzając w życie koncepcję Lexus Electrified, marka oprze się na swoich osiągnięciach naukowych i technologicznych, by zrealizować cel bezemisyjnej gospodarki, neutralnej dla środowiska, a jednocześnie zapewnić klientom dostęp do wysokiej jakości samochodów o luksusowym wykonaniu i wyposażeniu, które doskonale się prowadzą.

Specjalnie opracowana platforma EV stanowi fundament koncepcji Lexus Electrified, według której technologie elektryfikacji oraz nowy napęd na cztery koła DIRECT4 pozwalają osiągnąć jedyne w swoim rodzaju właściwości dynamiczne samochodów, wyraźnie odróżniające je od pojazdów konwencjonalnych.

Lexus LZ-Elextrified zadebiutował.

Połączenie zelektryfikowanych napędów i technologii kontroli jazdy, które Lexus opracował przez lata, pozwoliły uzyskać unikalną charakterystykę jazdy Lexus Driving Signature, dzięki której kierowca będzie miał poczucie bezpośredniego połączenia z samochodem. Stylistyka nadwozia opiera się na odważnych liniach, które oddziałują na emocje. Silnik elektryczny o dużej mocy został zamontowany z tyłu.

Wnętrze to otwarta, minimalistyczna przestrzeń, zaś kokpit zaprojektowano według koncepcji Tazuna, która odzwierciedla szczególne właściwości jazdy samochodem elektrycznym oraz filozofię koncentracji na człowieku, stanowiącą fundament marki Lexus. Sztuczna inteligencja samochodu została tak opracowana, by prowadzić z kierowcą rozmowę i w ten sposób poznać jego preferencje i styl bycia. Dzięki temu samochód będzie wspierał osobę za kierownicą dodatkowymi sugestiami podczas jazdy czy informacjami o celu podróży. Sztuczna inteligencja będzie także brała pod uwagę kwestie bezpieczeństwa.

Lexus LZ-Elextrified zadebiutował.

Pojazd liniowo i wiernie reaguje na działania kierowcy podczas przyspieszania, zwalniania i kierowania. Sama konstrukcja LF-Z Electrified, w tym optymalne umiejscowienie baterii i silnika, a także zastosowane technologie wpływają na jakość prowadzenia i idealną charakterystykę bezwładności auta. Elektryczny napęd sprawia, że rozłożenie elementów na platformie nie jest zdeterminowane przez układ silnika benzynowego i skrzyni biegów. To ułatwiło opracowanie samochodu zgodnie z koncepcją Lexus Driving Signature.

Napęd na cztery koła DIRECT4 pozwala przekazywać moc i moment obrotowy silnika elektrycznego niezależnie na każdą oś. Układ ten może napędzać tylko przednie, tylko tylne lub wszystkie koła, swobodnie dostosowując charakterystykę pracy do warunków na drodze, co zwiększa stabilność oraz szybkość reakcji samochodu i ułatwia dynamiczną jazdę w zakrętach.

Lexus LZ-Elextrified zadebiutował.

Kokpit kierowcy stanowi główną część wnętrza samochodu. Tablica wskaźników i inne elementy są umiejscowione stosunkowo nisko, patrząc z perspektywy pasażerów. To tworzy wrażenie otwarcia i gościnności zgodnie z koncepcją Omotenashi. Płynne przejście od deski rozdzielczej do przednich i tylnych drzwi tworzy czystą, luksusową formę, którą podkreśla szklany dach panoramiczny. Wyświetlacz Head-up Display z rozszerzoną rzeczywistością (AR), ekran dotykowy systemu multimedialnego i inne elementy tworzą zwartą całość, zaś przełączniki systemów wsparcia kierowcy są zgrupowane wokół kierownicy.

Lexus LZ-Elextrified zadebiutował.

Panoramiczny dach jest wykonany z elektrochromowego szkła, co oznacza, że z przejrzystego może się ono stać matowe. Może także zostać podświetlone iluminacją imitującą gwiaździste niebo. Panel dotykowy pośrodku dachu ułatwia komunikację między osobami w pierwszym i drugim rzędzie. Wyposażone w funkcję masażu tylne siedzenia można rozłożyć do pozycji leżącej.

Nowa generacja systemu audio Mark Levinson odtwarza dźwięk o jakości na poziomie międzynarodowych sal koncertowych. Precyzyjna kontrola głośników sprawia, że zarówno kierowca, jak i wszyscy pasażerowie mogą czerpać przyjemność z doskonałej jakości dźwięku. Funkcja zarządzania dźwiękiem z neutralizacją hałasów wygłusza dźwięki tła, ułatwiając rozmowę.

Najnowsze