
BMW po ponad 20 latach wraca do wyścigów długodystansowych!
W 2023 roku BMW, podobnie jak Peugeot, Ferrari i Audi, wróci do rywalizacji w wyścigach długodystansowych. Niemiecki producent będzie rywalizować w kategorii Le Mans Daytona hybrid, znanej szerzej jako LMDh.
BMW po raz ostatnio startowało w wyścigach długodystansowych w 1999 roku. Ostatnią fabryczną konstrukcją reprezentującą markę w europejskim Le Mans było zwycięskie BMW V12 LMR z 1999 roku.
Po ponad 20 latach niemiecki producent wraca do ekscytującej rywalizacji. Od 2023 roku BMW startować w kategorii Le Mans Daytona hybrid. Wyścigowy debiut BMW w LMDh zaplanowano na 24-godzinny wyścig Daytona w 2023 roku, stanowiący otwarcie sezonu IMSA SportsCar.
To wyjątkowo poważne wyzwanie, ale też ogromny prestiż. Klasa LMDh to najwyższa klasa mistrzostw IMSA SportsCar, pozwalająca uczestnikom również na udział w wyścigach WEC, tuż obok pojazdów Le Mans Hypercars (LMH).
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?