Agnieszka Serafinowicz

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – szałowe kombi od niemieckiego tunera

BMW M3 Touring od AC Schnitzer to projekt podporządkowany przede wszystkim właściwością napędu i układu jezdnego, ale wygląd też jest niezły.

Spis treści

AC Schnitzer to marka powszechnie znana wśród fanów tuningu. Eksperci z Akwizgranu od dawna specjalizują się w tuningu aut bawarskiej marki, tym razem wzięli na warsztat nowe BMW M3 Touring. Efekt? Oceńcie sami. Przy okazji zobaczcie też inny projekt AC Schnitzer: BMW serii 4 cabrio po tuningu.

BMW M3 Touring od AC Schnitzer

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – więcej mocy!

Bazowe M3 Touring nie jest słabym samochodem, ale przecież wiadomo, że osoby inwestujące w profesjonalny tuning oczekuję czegoś ekstra, również od już i tak inżynieryjnie wyśrubowanego układu napędowego. AC Schnitzer podniósł moc silnika M3 Touring generującego fabrycznie 510 KM (375 kW) i 650 Nm momentu obrotowego aż do 610 KM/449 kW/750 Nm (zestaw Performance upgrade step II). Jest też wariant pośredni: Performance upgrade step I podnoszący moc fabrycznej jednostki do 434 kW/590 KM/750 Nm.

Nowe BMW M3 Touring od AC Schnitzer

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – powrót po 30 latach

BMW potrzebowało ponad 30 lat, aby ponownie wprowadzić na rynek wersję kombi klasycznego samochodu sportowego BMW M3. To doskonała propozycja dla tych, którzy dzięki temu mogą się tłumaczyć, że wybrali „samochód rodzinny”.

Nowe BMW M3 Touring od AC Schnitzer

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – najmocniejsze M3 w historii

Już fabrycznie nowe BMW M3 Touring jest najmocniejszym BMW M3 z nadwoziem kombi jakie kiedykolwiek istniało, po modyfikacjach przeprowadzonych przez niemieckiego tunera, jest to również najsilniejsze M3, jakie kiedykolwiek wyjechało z garażów AC Schnitzer w Akwizgranie.

Nowe BMW M3 Touring od AC Schnitzer

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – zmodyfikowany układ wydechowy

Klienci, którzy wybiorą najmocniejszy wariant zwiększenia mocy, wraz z ulepszeniem wydajności, otrzymają równiez podwójny sportowy tłumik tylny AC Schnitzer z dwiema karbonowymi rurami wydechowymi po każdej stronie. Jest to standardowa zmiana w przypadku wyboru mocniejszego wariantu podniesienia mocy oraz opcja, gdy zdecydujemy się na pośredni skok wydajności. Oczywiście AC Schnitzer może również zmodyfikować sam wydech, bez podnoszenia mocy fabrycznego silnika, to już zależy od życzeń klienta. Co daje wydech? Oczywiście lepsze brzmienie: mocny, sportowy dźwięk z jednocześnie ulepszoną sprawnością układu wydechowego.

Nowe BMW M3 Touring od AC Schnitzer

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – modyfikacje zawieszenia

Z zestawem sprężyn AC Schnitzer (obniżenie 15 – 20 mm na przedniej osi – standardowe sprężyny pozostają na tylnej osi) lub z zawieszeniem gwintowanym RS z regulacją kompresji (niska prędkość i wysoka prędkość), a także odbicia – w tym obniżania, każdy kierowca M3 podczas pokonywania zakrętów poczuje jeszcze lepszą integrację z autem i bezpośrednie prowadzenie podczas dynamicznej jazdy.

AC Schnitzer deklaruje, że modyfikacje zawieszenia (szczególnie przy wyborze gwintowanych zawiasów AC Schnitzer RS) możliwe jest uzyskiwanie większych prędkości w zakrętach, ale jednocześnie nie wiąże się to z utratą wygody podczas codziennego korzystania z samochodu.

Nowe BMW M3 Touring od AC Schnitzer

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – kute 20″

Pakiet Dynamic firmy AC Schnitzer jest uzupełniony o całą gamę kół. Koła AC3 w kolorze srebrno-antracytowym lub antracytowo-srebrnym są dostępne dla BMW M3 jako lekkie kute felgi o wymiarach 10,0 J x 20 cali. Te felgi realizują to, co zasadniczo wydaje się sprzeczne: mniejszą wagę przy tych samych dużych średnicach kół. Przyczepność modeli M3 do drogi jest jeszcze lepsza dzięki oferowanym oponom mieszanym. Na przedniej osi 20-calowe, lekkie, kute felgi AC3 są wyposażone w opony 285/30 R 20, a na tylnej w rozmiar 295/30 R 20.

Nowe BMW M3 Touring od AC Schnitzer

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – szlifowanie aerodynamiki

Poprawa siły docisku jest głównym przedmiotem każdej modyfikacji aerodynamicznej. A ponieważ specjaliści od tuningu w AC Schnitzer są przede wszystkim zainteresowani funkcją, a dopiero potem wyglądem, konwersja aerodynamiczna dla M3 Touring ma przynieść efekt fizyczny, a nie oszałamiać wizualnie. Podstawą pakietu aerodynamicznego jest czarny przedni splitter, który można zamontować bez dalszego malowania i który zwiększa siłę docisku M3 nawet o 40 kg.

Uzupełnieniem są przednie błotniki boczne, które również zostały opracowane specjalnie dla M3. Nowy pakiet stylistyczny, składający się z 4-częściowego zestawu deflektorów na przednie błotniki i dwóch elementów stylistycznych na maskę M3, nadaje przodowi wykończenie i niepowtarzalny wygląd. Ile to kosztuje? To źle postawione pytanie, bo oferta AC Schnitzer może być swobodnie personalizowana. Samo M3 nie jest tanie, tuning profesjonalny też swoje kosztuje, nie zmienia to faktu, że takie BMW M3 Touring będzie się wyróżniać na drogach.

BMW M3 Touring od AC Schnitzer – galeria

Na koniec zapraszam do galerii zdjęć zmodyfikowanego M3 Touring, zobaczcie też nasze wideo z jazdy nieco innym, także bardzo mocnym, ale na pewno wygodniejszym BMW:

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze