BMW M3 E30 – najbardziej kultowe M3?

Okres świąteczny to doskonały czas by powspominać. Bawarski koncern postanowił przypomnieć jeden z najlepiej sprzedających się modeli z literką M w historii. Oto BMW M3 E30.

Od jakiegoś czasu BMW regularnie publikuje cykle na temat najbardziej kultowych modeli. Tym razem zaprezentowano BMW M3 o typoszeregu E30, które przez wiele osób jest uznawane za najbardziej kultową „M-kę” w historii.

Ten model był produkowany w latach 1987-1991 jako wersja homologacyjna dla wyścigowego M3 startującego w ramach serii German Touring Car Championship. Auto kosztowało wtedy 1,5 raza więcej niż najdroższa wersja serii 3, która była wówczas dostępna w salonach. Przepisy wymagały, żeby sprzedano co najmniej 5 tys. egzemplarzy. Jednak pod koniec produkcji tego modelu BMW poinformowało, że nabywców znalazło 16202 egzemplarze.

Szczegółowa historia BMW M3 tutaj.

Pod maską M3 skrywał się czterocylindrowy silnik o pojemności 2,3 litra. Auto rozwijało 195 KM, co na dzisiejsze czasy nie jest wartością imponującą. Kilka lat po premierze powstała wersja M3 Sport Evolution, która dysponowała mocą 238 KM. Jednak przy masie wynoszącej 1,2 tony samochód zapewniał bardzo dobre właściwości jezdne i parametry silnikowe.

Zobaczcie film, który przedstawia BMW M3 E30 z bliska. 

Najnowsze

Volkswagen kończy z hasłem „Das Auto”

Od 2007 roku każda kampania reklamowa koncernu Volkswagen kończyła się sloganem "Das Auto.". Ze względu na poważne problemy wizerunkowe niemiecki producent zamierza je zmienić.

Informacje na ten temat podała agencja Reuters. Decyzja o zmianie głównego hasła reklamowego zapadła w ubiegłym tygodniu w Dreźnie, gdzie odbywało się za zamkniętymi drzwiami spotkanie najważniejszych menedżerów marki Volkswagen. 

Zmiana sloganu „Das Auto.” wiąże się z poważnym kryzysem wizerunkowy, jaki rozpoczął się we wrześniu tego roku, gdy okazało się, że Volkswagen fałszował wyniki badań dotyczących emisji spalin. Cała afera „Dieselgate” trwa w najlepsze i co jakiś czas pojawiają się nowe wątki w tej historii. Niemiecki koncern już zapowiedział mocne oszczędności w związku ze stratami, które poniósł i poniesie w najbliższym czasie. 

Podczas rozmowy z agencją jeden z menedżerów w koncernie VW powiedział, że slogan „Das Auto” jest obecnie zbyt dumny i pretensjonalny. Szczególnie, gdy firma stara się odbudować zaufanie oraz sympatię klientów.

Zamiast tego pojawi się skromniejsze określenie marki. Jakie? Tego jeszcze nie wiemy, ale podejrzewa się, że po prostu „Volkswagen”. Podczas spotkania w Dreźnie włodarze marki podjęli nowe działania w zakresie komunikacji, które mają ocieplić reputację Volkswagena.

Najnowsze

KRBRD ostrzega: nadal jeździmy bez pasów!

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego alarmuje! Co czwarta osoba w Polsce nie zapina pasów, gdy jedzie na tylnym siedzeniu samochodu.

Po raz kolejny KRBRD zwraca uwagę na kwestię, która powinna być dla nas oczywistością. Dla przykładu w Niemczech pasy zapina 90 procent pasażerów jadących samochodem, a wśród Polaków nadal jest to duży problem, ze względu na lekceważące podejście. 

W chwili wypadku statystyczny Polak ważący 76 kilogramów jest poddawany takim siłom, że chwilowy wzrost wagi może wynieść nawet 2,5 tony. Gdy na dodatek nie jest on przypięty pasami, jest jak niekontrolowany pocisk.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przeprowadziła badanie, z którego wynika, że co trzeci Polak nie zapina pasów gdy „jedzie ostrożnie”. Co dziesiąty kierowca nie zapina również pasów dziecku przewożonemu w foteliku. 

Policjanci podkreślają. że pasy bezpieczeństwa zwiększają szanse na przeżycie w czasie wypadku, tak samo jak poduszki powietrzne. Jednak te drugie działają tylko w wypadku zapiętych pasów.

Nawet gdy zapinamy pasy powinniśmy się zastanowić, czy robimy to prawidłowo. Żeby pas mógł prawidłowo spełniać swoją to jego pozioma część (biodrowa) powinna znajdowac się poniżej brzucha. Zapobiegniemy dzięki temu uszkodzeniom wewnętrznym podczas zdarzenia na drodze. Z kolei część ramieniowa powinna przechodzić po skosie przez cały tułów. TO pozwoli utrzymać ciało na miejscu podczas hamowania lub uderzenia.

Być może wysokość mandatu nie jest wystarczającym straszakiem żeby pamiętać o zapinaniu pasów. Za niezapięte pasy u kierowcy grozi mandat w wysokości 100 zł oraz 2 punkty karne. Gdy przewozi dorosłych pasażerów, którzy nie są zapięci kierowca otrzyma 4 punkty karne. Taka sama wysokość grzywny, ale już bez punktów grozi pasażerom jeżdżącym bez pasów.

Najnowsze

Nowy SUV Skody to Kodiak?

Skoda bardzo długo zwleka z wprowadzeniem swojego modelu do bardzo popularnego segmentu SUV. Na horyzoncie pojawiły się już pierwsze doniesienia, które zdradzają plany czeskiego producenta.

Moda na samochody sportowo-rekreacyjne (SUV) nadal nie mija. Dlatego Skoda postanowiła w końcu wprowadzić swój model do gamy. Stanie się to jednak dopiero w przyszłym roku. Czeski producent planuje oficjalną premierę na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Pierwsze donosy mówią, że model otrzyma nazwę Kodiak, która nawiązuje do podgatunku niedźwiedzia brunatnego.

Siedmioosobowy SUV powstanie na płycie podłogowej MQB współdzielonej z Volkswagenem Tiguanem. Skoda Kodiak będzie miała około 4,75 metra długości. Nie będzie to zatem kompaktowa wersja, tylko pełnowymiarowa propozycja. W ofercie pojawi się również wersja pięcioosobowa oraz wariant z napędem na cztery koła. 

Model powinien trafić do salonów przed końcem 2016 roku, a cena wersji bazowej wystartuje w okolicach 100 tys. zł. Auto będzie produkowane w czeskiej fabryce w Kvasinach.

Do tej pory jedynym przedstawicielem Skody ocierającym się o segment SUV było Yeti. Samochód oferował całkiem niezłe właściwości terenowe, a więc można przypuszczać że z modelem Kodiak będzie podobnie.

Najnowsze

Modest Amaro dostał Porsche pod choinkę

Porsche postanowiło zrobić świąteczny prezent najsłynniejszemu obecnie polskiemu szefowi kuchni. Wojciech Modest Amaro dostał pod choinkę najnowsze Porsche 911 Carrera S.

Wojciech Modest Amaro nazywany często „polskim Gordonem Ramsayem” od jakiegoś czasu jest ambasadorem marki Porsche. Dlatego kilka dni temu polski oddział marki postanowił mu wręczyć kluczyki do jednej z pierwszych „911”, która pojawi się na naszych drogach. 

Amaro, który jest nie tylko znakomitym szefem kuchni i osobowością telewizyjną, ale także właścicielem jedynej polskiej restauracji wyróżnionej Gwiazdką Michelin. Jego Porsche 911 jest również wyjątkowe. Auto zostało skonfigurowane dość nietypowo. Nadwozie zostało pomalowane w charakterystycznym niebieskim odcieniu, natomiast obręcze kół polakierowano na czarno, przez co kontrastują z czerwonymi zaciskami hamulców. Auto zostało ponadto wyposażone w panoramiczny, szklany dach. 

Nie jest to pierwsze Porsche, które otrzymał Amaro. Wcześniej poruszał się niebieskim 911 w wesji Targa 4S. Nowy model to wersja po face-liftingu. Auto zostało wyposażone w turbodoładowany silnik o pojemności trzech litrów. Z sześciocylindrowej konstrukcji typu bokser, charakterystycznej dla tej marki, udało się wycisnąć 370 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejsza odmiana Carrera S, oferuje 420 KM oraz 500 Nm. Auto rozpędza się do „setki” w 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 308 km/h.

Oprócz zmian w silniku konstruktorzy Porsche przeprojektowali wloty powietrza, dołożyli nowe światła LED do jazdy w dzień oraz tylne lampy. Pojawiła się także nowa osłona silnika z pionowymi listewkami i zmieniono klamki. We wnętrzu również pojawiło się trochę zmian. Przy kierownicy zamontowano pokrętło do zmiany trybu jazdy, a po środku kokpitu zamontowano nowy ekran Porsche Communication Management System z siedmiocalowym ekranem dotykowym. 

Najnowsze