BMW iNext testowane na kole podbiegunowym
Nowy, elektryczny SUV BMW jest sprawdzany od pewnego czasu przez inżynierów marki pod kątem radzenia sobie w bardzo niskich temperaturach i na śliskich nawierzchniach.
Każdy nowy model samochodu przechodzi testy w różnych warunkach klimatycznych i na różnych rodzajach dróg. W przypadku aut elektrycznych zimowa aura stanowi szczególne wyznanie, ponieważ niskie temperatury zauważalnie zmniejszają sprawność baterii. Między innymi to sprawdzają inżynierowie BMW w prototypowych wersjach nowego modelu iNext, ale nie tylko.
Jak wyjaśnia producent, istotna jest praca całego systemu zarządzania energią, elektrycznego silnika, układu chłodzenia, a także systemu odzyskiwania energii. Nie bez znaczenia jest też wydajność ogrzewania kabiny.
Poza napędem, analizowane jest również zachowanie samochodu na drodze, praca zawieszenia oraz napędu na wszystkie koła i systemu kontroli trakcji. Pokryte śniegiem i lodem szwedzkie drogi szczególnie dobrze nadają się do tego ostatniego zadania, ponieważ poślizg może na nich wystąpić nawet podczas jazdy z relatywnie niedużymi prędkościami.
Seryjna wersja modelu iNext będzie powstawała w fabryce w Dingolfing, a jej produkcja ruszy w 2021 roku. BMW nie zdradza jeszcze jej nazewnictwa, ale rozmiary prototypu sugerują, że może być to iX5. Przed nim na rynku pojawią się jeszcze dwa elektryczne modele – iX3 oraz sedan klasy średniej.
Najnowsze
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
Nowy fragment drogi ekspresowej S10 powstanie w okolicach Torunia. Docelowo cała droga pozwoli na połączenie Szczecina z Warszawą oraz wieloma innymi ważnymi miejscowościami po drodze. -
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
-
Najgorsze, co możesz usłyszeć na przeglądzie auta. Gorsze niż niezaliczenie przeglądu
-
Nowa zielona naklejka kosztuje 5 zł, a za jej brak zapłacisz 500 zł kary
-
Jest zielone światło na nowy odcinek S19. To część szlaku Via Carpatia
Zostaw komentarz: