
BMW Alpina B3 oraz D3 S po liftingu – nowy wygląd i większa moc. Wiemy, ile kosztują!
Alpina przedstawiła nowe wersje kultowych modeli BMW Alpina B3 oraz D3 S. Oba samochody mocno się zmieniły, ale nie tylko w kwestii wyglądu. Spore zmiany zaszły też pod maską...
BMW Alpina B3 z silnikiem benzynowym oraz D3 S z silnikiem diesla to odpowiedniki BMW Serii 3. Seria 3 niedawno przeszła facelifting, więc debiut propozycji prestiżowej manufaktury był tylko kwestią czasu.
BMW Alpina B3 oraz D3 S, podobnie jak odświeżona Seria 3, zyskały nową, szerszą atrapę chłodnicy i ostrzej narysowane reflektory. Także zderzaki zostały nieco zmodyfikowane. Kolorystyka i felgi zostały bez zmian – manufaktura z Buchloe konsekwentnie stawia na granat, biel, ciemną zieleń i czerń, zestawiając je z obręczami o szprychowym wzorze.
Wewnątrz samochodów pojawiły się dwa ekrany, połączone w całość, korzystające ze zaktualizowanego systemu BMW 8. Dodatkowo w kabinie uwagę przykuwają także liczne elementy ze skóry, aluminium, a nawet drewna.

Specjaliści z Buchloe wykorzystali lifting również do poprawek zawieszenia. Zestaw Alpina Sport zyskał nowe sprężyny, odboje, stabilizatory i amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Na nowo skalibrowano także układ kierowniczy, w celu uzyskania lepszego sprzężenia zwrotnego.

Najważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską. W BMW Alpina B3 zastosowano nowe oprogramowanie, zwiększony dolot i poprawiono układ chłodzenia. Teraz trzylitrowa sześciocylindrówka z podwójnym doładowaniem generuje 495 KM mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego – to wzrost odpowiednio o 33 KM i 30 Nm w stosunku do dotychczasowego wydania. Od 0 do 100 km/h odświeżone BMW Alpina B3 rozpędza się w 3,6 sekundy (3,7 sekundy w kombi), a prędkość maksymalna to 302 km/h.
Silnik diesla w BMW Alpina D3 S pozostał niezmieniony i generuje ma 355 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,6 sekundy (4,8 sekundy w wersji Touring) i osiąga maksymalnie 273 km/h.
BMW Alpina B3 oraz D3 S – cena
Ceny BMW Alpina B3 startują od 88 600 euro, a BMW Alpina D3 S kosztuje minimum 77 050 euro.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: