BMW Alpina B3 oraz D3 S po liftingu – nowy wygląd i większa moc. Wiemy, ile kosztują!
Alpina przedstawiła nowe wersje kultowych modeli BMW Alpina B3 oraz D3 S. Oba samochody mocno się zmieniły, ale nie tylko w kwestii wyglądu. Spore zmiany zaszły też pod maską...
BMW Alpina B3 z silnikiem benzynowym oraz D3 S z silnikiem diesla to odpowiedniki BMW Serii 3. Seria 3 niedawno przeszła facelifting, więc debiut propozycji prestiżowej manufaktury był tylko kwestią czasu.
BMW Alpina B3 oraz D3 S, podobnie jak odświeżona Seria 3, zyskały nową, szerszą atrapę chłodnicy i ostrzej narysowane reflektory. Także zderzaki zostały nieco zmodyfikowane. Kolorystyka i felgi zostały bez zmian – manufaktura z Buchloe konsekwentnie stawia na granat, biel, ciemną zieleń i czerń, zestawiając je z obręczami o szprychowym wzorze.
Wewnątrz samochodów pojawiły się dwa ekrany, połączone w całość, korzystające ze zaktualizowanego systemu BMW 8. Dodatkowo w kabinie uwagę przykuwają także liczne elementy ze skóry, aluminium, a nawet drewna.
Specjaliści z Buchloe wykorzystali lifting również do poprawek zawieszenia. Zestaw Alpina Sport zyskał nowe sprężyny, odboje, stabilizatory i amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Na nowo skalibrowano także układ kierowniczy, w celu uzyskania lepszego sprzężenia zwrotnego.
Najważniejsze zmiany zaszły jednak pod maską. W BMW Alpina B3 zastosowano nowe oprogramowanie, zwiększony dolot i poprawiono układ chłodzenia. Teraz trzylitrowa sześciocylindrówka z podwójnym doładowaniem generuje 495 KM mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego – to wzrost odpowiednio o 33 KM i 30 Nm w stosunku do dotychczasowego wydania. Od 0 do 100 km/h odświeżone BMW Alpina B3 rozpędza się w 3,6 sekundy (3,7 sekundy w kombi), a prędkość maksymalna to 302 km/h.
Silnik diesla w BMW Alpina D3 S pozostał niezmieniony i generuje ma 355 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,6 sekundy (4,8 sekundy w wersji Touring) i osiąga maksymalnie 273 km/h.
BMW Alpina B3 oraz D3 S – cena
Ceny BMW Alpina B3 startują od 88 600 euro, a BMW Alpina D3 S kosztuje minimum 77 050 euro.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: