Alpina B4 Gran Coupe – mocne, sportowe, piękne. To luksusowy odpowiednik BMW M4
Alpina B4 Gran Coupe to bardzo sportowy, i bardzo luksusowy odpowiednik BMW Serii 4. Firma z Buchloe w charakterystyczny dla siebie sposób postanowiła połączyć mocny silnik ze sporą dawką indywidualizmu.
Marki Alpina fanom biało-niebieskiej szachownicy przedstawiać nie trzeba. To producent – nie tuner – który od lat zajmuje się upiększaniem bawarskich samochodów, dodając szczypty elegancji i pikanterii.
Alpina dostrzegła lukę w gamie sportowych BMW, w której nie znajdziemy modelu M4 Gran Coupe. Niemiecki producent postanowił temu zaradzić, prezentując B4 Gran Coupe. Rozpoznamy je po zmienionych zderzakach oraz charakterystycznych, szprychowych felgach w rozmiarze 20 cali. Na tylnej klapie pojawiły się stosowne oznaczenia, a pod wielką atrapą chłodnicy widnieje napis „Alpina”.
Alpina B4 Gran Coupe została wyposażona w dobrze znany z modeli BMW M3 i M4 3-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik z podwójnym doładowaniem, który dzięki ingerencji inżynierów manufaktury z Buchloe generuje 495 KM mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego (to o ponad 80 Nm więcej niż w przypadku BMW M4 w pakiecie Competition). Mocny silnik współpracuje z delikatnie przemodelowaną ośmiobiegową skrzynią automatyczną ZF.
Samochód od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 301 km/h.
Wizualnie, Alpina B4 Gran Coupe bliżej do standardowej serii 4 niż M4. Samochód wyróżnia charakterystyczny dla Alpiny, dyskretny pakiet aerodynamiczny. Auto otrzymało subtelne spojlery z przodu i z tyłu oraz dyfuzor podkreślający cztery, duże końcówki wydechu.
We wnętrzu znalazły się lepsze od seryjnych nowe rodzaje tapicerek i materiałów wykończeniowych. Koło dźwigni zmiany biegów pojawiła się zaś tabliczka znamionowa, podkreślająca, że nie siedzimy w zwykłym BMW.
Alpina B4 Gran Coupe – cena
Alpina B4 Gran Coupe jest już dostępna w zamówieniach. Chętni na to auto muszą przygotować minimum 91 800 euro. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w lipcu 2022 roku.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: