Błoto, zmagania i dobra zabawa

Zapowiadany przez nas przed weekendem rajd „Kobiety na traktory" spotkał się z dużym zainteresowaniem. Panie nie zawiodły i licznie stawiły się na mecie, by udowodnić, że off-road w wydaniu kobiecym to naprawdę coś!

Na trasie nie brakowało trudnych odcinków
fot. adventura4x4.pl

Na szczęście nie zawiodła również pogoda, było ciepło i słonecznie. Punktualnie o 9.00 mieszane załogi (o ile kierowcą, zgodnie z założeniem, miała być kobieta, o tyle pilotem osoba dowolnej płci) czekały już pod urzędem gminy w Chynowie, niecierpliwie wypatrując początku rywalizacji. Plombowanie kart i omówienie trasy zajęło czas do 10.30 i wtedy rozpoczęły się prawdziwe emocje.

Trasa liczyła sobie w sumie 55 km, czyli pozornie nie była specjalnie długa, ale jej pokonanie zajęło prawie 5 godzin! Po drodze nie brakowało niespodzianek i utrudnień. Panie musiały przywołać na pomoc całą swoją pomysłowość i doświadczenie, by pokonać piaszczyste zjazdy i podjazdy. Na niektórych koleinach nie obyło się bez wyciągarek.

Duża emocje wzbudziła obecność prawdziwego traktora, firmującego niejako nazwę rajdu.

Taki uśmiech to dowód, że rajd się udał
fot. adventura4x4.pl

Rywalizacja była zacięta i żadna z pań ani na chwilę nie odpuściła walki o zwycięstwo. I chociaż podium, niestety, liczy sobie tylko trzy miejsca, nikt nie narzekał na przegraną – zabawa bowiem była przednia. Uczestniczki zgodnie gratulowały sobie woli walki i obiecywały sobie powtórkę w kolejnej edycji za rok.

Najnowsze

Bernie Ecclestone broni honoru córki

Znany z zadziorności i niekonwencjonalnego języka wszechwładca Formuły 1, Bernie Ecclestone, nie posiadał się z oburzenia, usłyszawszy opinię, jaką o jego córce wyraził australijski polityk Partii Pracy i członek parlamentu, Kelvin Thomson.  

 

Bernie i jego córki: Petra (z lewej) i Tamara

Kelvin użył w stosunku do Tamary Ecclestone slangowego określenia „bogan”, sugerując, że nie jest ona niczym więcej, jak tylko „bogatym śmieciem”. Ostre słowa padły podczas debaty, w której Thomson nie pozostawił suchej nitki na luksusowym stylu życia bogatej celebrytki. Zwykli zjadacze chleba mogą podziwiać Tamarę w reality-show „Bilion $$ Girl”, wybałuszając oczy na praktyczne gadżety w rodzaju zautomatyzowanych półek, zawierających ponad 200 par butów, prywatną kręgielnię i klub nocny oraz wannę z kryształu. Thomson sugeruje, że podatki przeznaczane na Grand Prix Australii napełniają kieszenie Ecclestone’ów i mogłyby zostać lepiej wykorzystane.

Bernie Ecclestone poczuł się dotknięty do żywego. Uważa, że jego córka wystarczająco wiele pieniędzy i serca poświęca fundacjom charytatywnym, by nie rozliczać jej z wydatków, do których ma pełne prawo. Wydaje swoje, uczciwie zarobione pieniądze i nikomu nic do tego.

A za swoje słowa Kelvin powinien zostać wyrzucony na bruk, i to natychmiast. I co to w ogóle znaczy „bogan”? Skoro już ma wyzywać, niech przynajmniej czyni to w jakimś cywilizowanym języku.

Thomson nie zamierza wypierać się swoich słów, ani tym bardziej przepraszać. Daje do zrozumienia, że skoro Tamara nie ucieka przed statusem celebrytki, powinna być z niego rozliczana.

„Żadna z niej Greta Garbo, która może w każdej chwili powiedzieć, że chce zostać sama” podkreślił oburzony.

Najnowsze

Nie będzie powtórki z rozrywki

Pisałyśmy w styczniu na motocainie o przypadku Heather Peters, która zaskarżyła koncern Honda. Kobieta twierdziła, że została oszukana, ponieważ jej model Hondy z napędem hybrydowym spalał więcej, niż deklarował producent.

 

Heather Peters i jej słynna Honda
fot. blogs.automotive.com

O szczegółach sprawy tutaj. Sąd w Los Angeles uznał racje powódki i nakazał koncernowi wypłacenie odszkodowania rozczarowanej klientce. Heather Peters wzbogaciła się o 9867 dolarów i, wydawałoby się, przetarła szlak dla innych klientów zawiedzionych faktycznym zużyciem paliwa przez ich auta. Do rewolucji jednak nie doszło. Koncern uprzedził cios, proponując zainteresowanym odszkodowanie w wysokości 200 dolarów i upust 1000 dolarów przy zakupie nowego pojazdu. Co więcej, propozycja zyskała wstępną aprobatę sądu. Wygląda na to, że sprawa Peters pozostanie jednostkowa. Odszkodowanie obejmie 200 tysięcy użytkowników aut z roczników pomiędzy 2003 a 2009. Oponenci – mówimy tu o ponad 1700 osobach, które chciały iść w ślady Peters – mają czas do 23 marca na złożenie odwołania.

Jeżeli jednak pozostaną przy swoim zdaniu, koncern może równie dobrze wycofać się z proponowanego odszkodowania, a wtedy większość klientów zostanie z niczym. Biorąc poprawkę na koszty sądowe, czas i wysiłek, można założyć, że tak się nie stanie i umowa pozostanie w mocy.

Najnowsze

Nie ma jak przy mamie

Brytyjskie dzieci zdecydowanie preferują, kiedy za kierownicą samochodu siada ich mama. Kobiety, w opinii najmłodszych, są bardziej uważnymi kierowcami, rzadziej puszczają im nerwy i są milszym towarzystwem.

Dzieci chętniej jeżdżą z mamą
fot. motocaina.pl

Badanie przeprowadzono na zlecenie GEM Motoring Assist. Objęło grupę 1300 dzieci w wieku od 5 do 16 lat. 60% respondentów zdecydowanie stwierdziło, że z mamą za kierownicą czują się bardziej zrelaksowane. Ojcowie, w opinii dzieci, mają przesadną tendencję do zwiększania szybkości, są też bardziej agresywni i szybciej tracą kontrolę. Tymczasem mamy – nawet jeśli miewają czasami kłopoty przy parkowaniu – jeżdżą ostrożnie i z wyczuciem, traktują innych uczestników ruchu z szacunkiem, a ponadto nie zapominają, że mają towarzystwo na pokładzie. Podczas jazdy zabawiają dzieci rozmową, śpiewają, dbają o to, by ich pociechy czuły się komfortowo i jak najmniej się nudziły.

Zdaniem specjalistów, istnieje duże ryzyko, że dziecko uznające niewłaściwy styl jazdy (nadmierna prędkość, lekceważenie przepisów) za normę, z dużym prawdopodobieństwem samo powieli te wzorce w przyszłości. Dlatego zachęcają, by zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo dziecka w aucie – nie tylko na to, by obiektywnie było bezpieczne, ale również na to, by tak się czuło.

Najnowsze

Twingo na sportowo

Na początku roku zadebiutowało nowe Renault Twingo. Z okazji nadchodzącej wiosny Renault Sport zapowiada kolejną premierę - nowe R.S. z wersją Gordini R.S.

Niedawno witaliśmy nowy model Twingo. Twingo R.S. natomiast, zgodnie z zapowiedzią producenta, to kwintesencja sportowej stylistyki Renault. Umieszczona na zderzaku aerodynamiczna listwa ma w założeniu przywodzić na myśl sukcesy święcone przez francuską markę w wyścigach Formuły 1. To nie koniec sportowych akcentów: na tyle pojazdu znajduje się spojler dachowy, zderzak zwraca uwagę opracowanym dla tej wersji czarnym dyfuzorem, a nadkola tylnych kół są aerodynamiczne i poszerzone.

 

Nowe Twingo R.S.
fot. Renault

Zewnętrzny wygląd auta może być wzbogacony o pakiet „look”, obejmujący elementy zewnętrzne nadwozia w kolorze ciemnoszarym. Wnętrze natomiast ozdabiają żółte, nawiązujące do innych modeli marki przeszycia, a także czarne i białe elementy wykończenia.

Twingo R.S. dysponuje dynamicznym silnikiem wolnossącym 1.6 16 V R.S. o mocy 133 KM (98 kW) przy 6 750 obr./min i momencie obrotowym 160 Nm przy 4 400 obr./min. W standardzie dostępne jest sportowe zawieszenie, w opcji – obniżone o 4 mm zawieszenie Cup. Przydatnym elementem wyposażenia jest rzadko spotykana w niewielkich autach sportowych funkcja R.S. Monitor, czyli pokładowy system telemetryczny. Nie bez znaczenia jest również aspekt ekologiczny. Nowe Twingo R.S. ma niską średnią emisję spalin i średnie zużycie paliwa zdecydowanie niższe niż w poprzedniej wersji.

 

Najnowsze