
Bez kasku dla bezpieczeństwa? Takie rzeczy tylko w Kenii
Faith Khaki postanowiła zawodowo przewozić pasażerów na motocyklu w stolicy Kenii. Lubi swoją pracę, jednak inni ludzie bardzo często wytykają jej taki zawód.
Odpłatne przewożenie pasażerów motocyklami w Kenii jest bardzo popularne, jednak zawód ten wykonują głównie mężczyźni. Gdy Faith postanowiła podjąć odważną decyzję o wyborze zawodu, nie było jej łatwo. Padały argumenty, że kobiety są zbyt słabe do jazdy motocyklem, że zostanie przeklęta i będzie bezpłodna. Jej męża straszono, że będzie miała wypadek, a już z pewnością „zaprzyjaźni się” z wieloma, innymi mężczyznami.
Faith Khaki nie jest wykształcona, więc gdy jej rodzinie słabo się powodziło – postanowiła do celów zarobkowych wykorzystać umiejętność, którą dobrze opanowała, czyli jazdę na motocyklu. Swojego męża przekonywała 8 miesięcy, że to dobry pomysł, ale o swojej pracy nie powiedziała nawet dzieciom, żeby nie czuły się wytykane i zawstydzone. Jej rodzina jest członkiem drugiego co do wielkości plemienia Kenii – Luhya, którego kultura jest bardzo surowa i np. nie pozwala kobietom na noszenie spodni.
W pracy też Faith nie ma łatwo, bo konkurenci często ją zastraszają, a mało tolerancyjni klienci dorzucają niezbyt miłe komentarze. Ona jednak jest wytrwała, bo wie, że każdy kurs skończy się u celu, a ma też wielu klientów, którzy doceniają jej pracę i chcą jeździć tylko z nią.
Najbardziej zaskakuje jednak fakt, że Faith Khaki ma kask ze sobą, jednak nigdy go nie używa. Dlaczego? Bo twierdzi, że gdy inni kierowcy widzą, że jest kobietą – to zachowują się wobec niej ostrożniej i to znacznie poprawia jej bezpieczeństwo.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Słyszałem podobną teorię jeśli chodzi o rowerzystę w kasku. Im bardziej „profesjonalnie” ubrany rowerzysta tym mniej ostrożności zachowują kierowcy w jego pobliżu. Może coś w tym jest?