Bernie Ecclestone broni honoru córki

Znany z zadziorności i niekonwencjonalnego języka wszechwładca Formuły 1, Bernie Ecclestone, nie posiadał się z oburzenia, usłyszawszy opinię, jaką o jego córce wyraził australijski polityk Partii Pracy i członek parlamentu, Kelvin Thomson.  

 

Bernie i jego córki: Petra (z lewej) i Tamara

Kelvin użył w stosunku do Tamary Ecclestone slangowego określenia „bogan”, sugerując, że nie jest ona niczym więcej, jak tylko „bogatym śmieciem”. Ostre słowa padły podczas debaty, w której Thomson nie pozostawił suchej nitki na luksusowym stylu życia bogatej celebrytki. Zwykli zjadacze chleba mogą podziwiać Tamarę w reality-show „Bilion $$ Girl”, wybałuszając oczy na praktyczne gadżety w rodzaju zautomatyzowanych półek, zawierających ponad 200 par butów, prywatną kręgielnię i klub nocny oraz wannę z kryształu. Thomson sugeruje, że podatki przeznaczane na Grand Prix Australii napełniają kieszenie Ecclestone’ów i mogłyby zostać lepiej wykorzystane.

Bernie Ecclestone poczuł się dotknięty do żywego. Uważa, że jego córka wystarczająco wiele pieniędzy i serca poświęca fundacjom charytatywnym, by nie rozliczać jej z wydatków, do których ma pełne prawo. Wydaje swoje, uczciwie zarobione pieniądze i nikomu nic do tego.

A za swoje słowa Kelvin powinien zostać wyrzucony na bruk, i to natychmiast. I co to w ogóle znaczy „bogan”? Skoro już ma wyzywać, niech przynajmniej czyni to w jakimś cywilizowanym języku.

Thomson nie zamierza wypierać się swoich słów, ani tym bardziej przepraszać. Daje do zrozumienia, że skoro Tamara nie ucieka przed statusem celebrytki, powinna być z niego rozliczana.

„Żadna z niej Greta Garbo, która może w każdej chwili powiedzieć, że chce zostać sama” podkreślił oburzony.

Najnowsze

Nie będzie powtórki z rozrywki

Pisałyśmy w styczniu na motocainie o przypadku Heather Peters, która zaskarżyła koncern Honda. Kobieta twierdziła, że została oszukana, ponieważ jej model Hondy z napędem hybrydowym spalał więcej, niż deklarował producent.

 

Heather Peters i jej słynna Honda
fot. blogs.automotive.com

O szczegółach sprawy tutaj. Sąd w Los Angeles uznał racje powódki i nakazał koncernowi wypłacenie odszkodowania rozczarowanej klientce. Heather Peters wzbogaciła się o 9867 dolarów i, wydawałoby się, przetarła szlak dla innych klientów zawiedzionych faktycznym zużyciem paliwa przez ich auta. Do rewolucji jednak nie doszło. Koncern uprzedził cios, proponując zainteresowanym odszkodowanie w wysokości 200 dolarów i upust 1000 dolarów przy zakupie nowego pojazdu. Co więcej, propozycja zyskała wstępną aprobatę sądu. Wygląda na to, że sprawa Peters pozostanie jednostkowa. Odszkodowanie obejmie 200 tysięcy użytkowników aut z roczników pomiędzy 2003 a 2009. Oponenci – mówimy tu o ponad 1700 osobach, które chciały iść w ślady Peters – mają czas do 23 marca na złożenie odwołania.

Jeżeli jednak pozostaną przy swoim zdaniu, koncern może równie dobrze wycofać się z proponowanego odszkodowania, a wtedy większość klientów zostanie z niczym. Biorąc poprawkę na koszty sądowe, czas i wysiłek, można założyć, że tak się nie stanie i umowa pozostanie w mocy.

Najnowsze

Nie ma jak przy mamie

Brytyjskie dzieci zdecydowanie preferują, kiedy za kierownicą samochodu siada ich mama. Kobiety, w opinii najmłodszych, są bardziej uważnymi kierowcami, rzadziej puszczają im nerwy i są milszym towarzystwem.

Dzieci chętniej jeżdżą z mamą
fot. motocaina.pl

Badanie przeprowadzono na zlecenie GEM Motoring Assist. Objęło grupę 1300 dzieci w wieku od 5 do 16 lat. 60% respondentów zdecydowanie stwierdziło, że z mamą za kierownicą czują się bardziej zrelaksowane. Ojcowie, w opinii dzieci, mają przesadną tendencję do zwiększania szybkości, są też bardziej agresywni i szybciej tracą kontrolę. Tymczasem mamy – nawet jeśli miewają czasami kłopoty przy parkowaniu – jeżdżą ostrożnie i z wyczuciem, traktują innych uczestników ruchu z szacunkiem, a ponadto nie zapominają, że mają towarzystwo na pokładzie. Podczas jazdy zabawiają dzieci rozmową, śpiewają, dbają o to, by ich pociechy czuły się komfortowo i jak najmniej się nudziły.

Zdaniem specjalistów, istnieje duże ryzyko, że dziecko uznające niewłaściwy styl jazdy (nadmierna prędkość, lekceważenie przepisów) za normę, z dużym prawdopodobieństwem samo powieli te wzorce w przyszłości. Dlatego zachęcają, by zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo dziecka w aucie – nie tylko na to, by obiektywnie było bezpieczne, ale również na to, by tak się czuło.

Najnowsze

Twingo na sportowo

Na początku roku zadebiutowało nowe Renault Twingo. Z okazji nadchodzącej wiosny Renault Sport zapowiada kolejną premierę - nowe R.S. z wersją Gordini R.S.

Niedawno witaliśmy nowy model Twingo. Twingo R.S. natomiast, zgodnie z zapowiedzią producenta, to kwintesencja sportowej stylistyki Renault. Umieszczona na zderzaku aerodynamiczna listwa ma w założeniu przywodzić na myśl sukcesy święcone przez francuską markę w wyścigach Formuły 1. To nie koniec sportowych akcentów: na tyle pojazdu znajduje się spojler dachowy, zderzak zwraca uwagę opracowanym dla tej wersji czarnym dyfuzorem, a nadkola tylnych kół są aerodynamiczne i poszerzone.

 

Nowe Twingo R.S.
fot. Renault

Zewnętrzny wygląd auta może być wzbogacony o pakiet „look”, obejmujący elementy zewnętrzne nadwozia w kolorze ciemnoszarym. Wnętrze natomiast ozdabiają żółte, nawiązujące do innych modeli marki przeszycia, a także czarne i białe elementy wykończenia.

Twingo R.S. dysponuje dynamicznym silnikiem wolnossącym 1.6 16 V R.S. o mocy 133 KM (98 kW) przy 6 750 obr./min i momencie obrotowym 160 Nm przy 4 400 obr./min. W standardzie dostępne jest sportowe zawieszenie, w opcji – obniżone o 4 mm zawieszenie Cup. Przydatnym elementem wyposażenia jest rzadko spotykana w niewielkich autach sportowych funkcja R.S. Monitor, czyli pokładowy system telemetryczny. Nie bez znaczenia jest również aspekt ekologiczny. Nowe Twingo R.S. ma niską średnią emisję spalin i średnie zużycie paliwa zdecydowanie niższe niż w poprzedniej wersji.

 

Najnowsze

Elena Myers druga na torze Daytona w wyścigach motocyklowych

Zawodnicy Suzuki rozpoczęli tegoroczne mistrzostwa AMA Pro Road Racing w doskonałym stylu. Największą sensację wywołała dziewiętnastoletnia Elena Myers, która w minioną sobotę wygrała drugi wyścig klasy Supersport na legendarnym torze Daytona.

O Elenie pisałyśmy wcześniej tutaj.

Elena Myers
fot. Suzuki

Tegoroczne zmagania AMA Pro Road Racing rozpoczęły się tradycyjnie na torze Daytona Speedway na Florydzie, gdzie najważniejszym wyścigiem weekendu jest Daytona 200. Do tego wyścigu z pierwszego pola startowego ruszał Martin Cardenas na Suzuki GSX-R 600. Kolumbijczyk, który w przeszłości startował w mistrzostwach świata, walczył o zwycięstwo do ostatnich metrów i po przejechaniu 57 okrążeń zameldował się na mecie zaledwie 0,112 sekundy za zwycięzcą. Dopiero analiza foto finiszu wskazała, że zawodnik Suzuki był czwarty. Piąty był Dane Westby też na GSX-R 600.

Zawodnicy Suzuki dominowali na Florydzie w klasie Supersport, wygrywając oba wyścigi. W piątkowym wyścigu po niesamowitym finiszu, gdzie pierwsza siódemka przekroczyła linię mety w niecałą sekundę, najlepszy okazał się James Rispoli, który o 0,031 sekundy pokonał Jake Lewisa. Drugi wyścig weekendu należał do dziewiętnastoletniej Eleny Myers, która po równie emocjonującym starciu pokonała innego zawodnika Suzuki, Coreya Alexandera. Było to już drugie w karierze zwycięstwo Eleny w profesjonalnych wyścigach i pierwsze kobiece w długiej historii toru Daytona.

Po wyścigu Elena Myers powiedziała:
– Moi rywale byli bardzo szybcy w ten weekend, a ja starałam się po prostu trzymać blisko nich. W piątek zostałam zablokowana, dlatego cieszę się, że w sobotę było nas mniej w czołówce. To był fenomenalny wyścig. Czasem prowadziłam, później obserwowałam z tyłu rywali. Ich motocykle były piekielnie szybkie, ale mój też świetnie się spisywał. Dziękuję mojemu zespołowi, że tak dobrze przygotował dla mnie motocykl na ten weekend. Dedykuję im to zwycięstwo.

W najsilniejszej klasie Superbike z dobrej strony pokazali się Blake Young i Roger Hayden dosiadający nowych Suzuki GSX-R 1000. Zawodnik National Guard Jordan Suzuki był dwukrotnie trzeci, a Young, reprezentujący Yoshimura Racing, wygrał sobotni wyścig. W piątek ubiegłoroczny wicemistrz był drugi i taką pozycję zajmuje też w klasyfikacji generalnej.

Klasyfikacja generalna Supersport zachód po 2 wyścigach:

1. James Rispoli 50 pkt.

2. Elena Myers 45

3. Hayden Gillim 34

4. Sebastiao Ferreira 22

5. Travis Ohge 17

 

Klasyfikacja generalna Supersport wschód po 2 wyścigach:

1. Corey Alexander 42 pkt.

2. Stefano Mesa 35

3. Tomas Puerta 33

4. Jake Lewis 25

5. Miles Thornton 24

Klasyfikacja generalna Superbike po 2 wyścigach:

1. Josh Hayes 58 pkt.

2. Blake Young 55

3. Roger Hayden 42

4. Larry Pegram 34

5. Steve Rapp 31

Klasyfikacja generalna DaytonaSportbike po Daytona 200:

1. Joey Pascarella 31 pkt.

2. Jason DiSalvo 25

3. Cameron Beaubier 21

4. Martin Cardenas 19

5. Dane Westby 16


Kilka faktów o AMA Pro Road Racing
:

AMA Pro Road Racing mają status Międzynarodowych Mistrzostw Ameryki motocykli produkcyjnych, czyli takich, jakie można zobaczyć na drodze lub kupić w salonie. Maszyny, które stają na starcie, są oczywiście zmodyfikowane, by osiągaćjak najlepsze rezultaty, jednak bazą jest homologowany model drogowy. Amerykańska seria jest jedną z najsilniejszych na świecie; to właśnie tam wyrośli tacy zawodnicy, jak Kevin Schwantz, Nicky Hayden czy Ben Spies, którzy sięgali potem po Mistrzostwa MotoGP i WSBK.

Za narodziny AMA Superbike uznaje się rok 1976, a fabryka Suzuki od samego początku była bardzo mocno zaangażowana w rywalizację w tej serii. To właśnie tam narodziła się legendarna spółka Suzuki/Yoshimura, która już w 1979 roku zdobyła mistrzostwo. Motocyklem przygotowywanym przez Yoshimurę ścigał się wtedy Wes Cooley.

Ostania dekada to ogromna dominacja Suzuki – od 1999 do 2009 roku zawodnicy ścigający się dla tej marki aż dziewięć razy zdobywali mistrzostwo. W sezonie 2011 Blake Young dosiadający motocykla Suzuki GSX-R 1000 został wicemistrzemw klasie Superbike.

Klasa Supersport podzielona jest na dywizję wschodnią (East) i zachodnią (West). Takie rozwiązanie ma obniżyć koszta podróży szczególnie prywatnych zawodników. Na początku każdego sezonu zawodnik określa, w której dywizji chce zdobywać punkty. Niektóre wyścigi są wspólne dla obu dywizji.

Daytona  200
Jeden z najsłynniejszych wyścigów motocyklowych rozgrywany od 1937 roku na dystansie 200 mil. Początkowo ścigano się po plaży w Daytona; od 1961 roku zawody odbywają się na częściowo owalnym torze Daytona Speedway. Dystans 200 mil pokonuje jeden zawodnik, zatrzymując się po drodze na tankowanie. Od 2009 roku rywalizują motocykle klasy Daytona Sportbike (różne pojemności w zależności od producenta), z minimalną liczbą przeróbek, ale przystosowane do długich wyścigów. Minimalny wyścig tej klasy na innych torach to 50 mil. Suzuki pierwszy raz wygrało Daytona 200 w 1988 roku razem z Kevinem Schwantzem.

Najnowsze