
Bartosz Zmarzlik ponownie Indywidualnym Mistrzem Świata na żużlu!
Tegoroczny cykl Speedway Grand Prix zakończył się sobotnią ósmą rundą na Motoarenie w Toruniu. Bartosz Zmarzlik dzięki bardzo dobrej i równej jeździe przez cały sezon stanął na najwyższym stopniu podium klasyfikacji generalnej, zdobywają jednocześnie drugi rok z rzędu tytuł Indywidualnego Mistrzostw Świata na żużlu. Dokonał tego jako pierwszy Polak w historii.
W piątkowej siódmej rundzie Gorzowianin w biegu finałowym zajął czwartek miejsce, a tego dnia zainkasował w sumie 14 punktów i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej. Przed finałowym sobotnim turniejem ze 113 punktami na koncie wyprzedzał drugiego Taia Woffindena o 8 punktów oraz trzeciego Frederika Lindgrena o 10 punktów.
W sobotę w Toruniu od samego początku Zmarzlik jechał w czołówce zawodów, awansując po dobrych i równych wyścigach do półfinału, w którym zapewnił sobie przewagę punktową, dającą mu tytuł mistrzowski. Na deser potwierdził swoją dominację wygrywając bieg finałowy oraz ostatnią rundę w sezonie. Toruń jest niezwykle szczęśliwym miejscem dla Zmarzlika.
To właśnie na stadionie imienia Mariana Rosego zawodnik Orlen Team zdobył rok temu tytuł Indywidualnego Mistrza Świata, zdobywając w 10 turniejach 132 punkty. W sobotni wieczór wygrał drugie z ośmiu zawodów tego sezonu i ze 133 punktami na koncie po raz drugi w karierze zdobył tytuł najlepszego zawodnika Świata, przebijając w tym osiągnięcia polskich żużlowych legend: Tomasza Golloba i Jerzego Szczakiela.
Przed sezonem mówiono mi, że obrona tytułu jest trudna. Jest piekielnie ciężka i trudna, ale ten tytuł ma cudowny smak. Jako pierwszy Polak zdobyłem drugi tytuł i jako pierwszy go obroniłem – powiedział po zawodach szczęśliwy mistrz Zmarzlik.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: