Barrichello i Hulkenberg w Williamsie
Wczoraj odbył się ostatni wyścig Mistrzostw Świata Formuły 1 w sezonie 2009. Dziś pojawiły się już wiadomości dotyczące nowych kontraktów kierowców na przyszły rok.
Rubensa Barrichello przedstawiać nie potrzeba |
fot. Brawn GP
|
Wiemy już, że Fernando Alonso znajdzie się w zespole Ferrari w przyszłym sezonie, a jego miejsce w Renault zajme Robert Kubica. Dzisiaj, zespół Franka Williamsa ogłosił, że w jego teamie kierowcami będą Rubens Barrichello i Nico Hulkenberg.
Co do pierwszego, to tak jak stwierdził sam szef zespołu Williams, nie ma potrzeby wiele o nim mówić. Kibice Formuły 1 doskonale go znają. Warto może jednak przypomnieć podstawowe fakty z kariery 37-letniego Brazylijczyka. Występy na torach F1 rozpoczął od współpracy z zespołem Jordan w 1993 roku. Potem jeździł także w teamie Stewart i przez 6 sezonów w barwach Ferrari. Od 2006 roku był kierowcą Hondy. Od tego właśnie sezonu jego partnerem był Jenson Button. Po przekształceniu temu Hondy w Brawn GP przed rozpoczęciem obecnego sezonu, obydwaj kierowcy dostarczyli zespołowi tytuł Mistrza Świata Konstruktorów 2009. Choć jeszcze rok temu sam nie był pewien czy w ogóle wystąpi w F1 w zakończonym właśnie sezonie, Barrichello miał oczywiście wielki apetyt na tytuł indywidualny, a potem na wicemistrzostwo. Niestety, nie tym razem. W 2004 roku startując obok Michaela Schumachera w Ferrari zajął, najwyższe jak do tej pory, 2 miejsce w indywidualnej klasyfikacji kierowców. Tegoroczna pozycja 3. kierowcy nie jest może spełnieniem jego marzeń, ale z pewnością niejeden sportowiec chciałby powrócić w takim stylu na sam szczyt stawki, szczególnie po trzech nieudanych sezonach. Rubens Barrichello ma już za sobą 288 występów w Formule 1. W przyszłym sezonie w barwach Williamsa stanie się posiadaczem rekordu – będzie pierwszym kierowcą, który weźmie udział w 300 wyścigach F1.
Nico Hulkenberg |
fot. Williams
|
Obok doświadczonego Brazylijczyka w angielskim zespole startować będzie Nico Hulkenberg. 22-letni Niemiec, jest już członkiem teamu, ponieważ w tym sezonie zatrudniony był jako kierowca testowy.
Jak wiadomo w tym roku nie miał oczywiście możliwości jeździć bolidem F1, ale testy takie wykonywał właśnie w Williamsie w 2008 roku.
W bieżącym sezonie zdobył tytuł Mistrza serii GP2,
a wcześniej w seriach F3, Formula Masters,
A1 GP oraz Formula BMW Germany.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Zostaw komentarz: