Bardzo pechowe wyprzedzanie Dacią Logan

Tak szczerze mówiąc, to trudno określić co tu się stało. Ale chyba chodziło o wyprzedzanie.

Nagranie nie pokazuje niestety co spowodowało to nieszczęście kierowcy Dacii. Wygląda  trochę tak, jakby jechał wprost na samochód jadący z naprzeciwka i w ostatniej chwili chciał uniknąć zderzenia, wciskając się między ten pojazd, oraz jadącą obok ciężarówkę. Tylko dlaczego znalazł się na przeciwnym pasie? Chciał wyprzedzić tą ciężarówkę?

200 km/h przez miasto klasą G. To nie mogło się dobrze skończyć

Bez względu na powód, manewr nie skończył się dobrze. Logan uderzył we wspomnianą ciężarówkę, następnie w barierę energochłonną i obracając się, wpadł pod ciężarówkę z kamerą. Nie wiemy niestety w jakim stanie są podróżujący Dacią.

Najnowsze

Kierowca korzysta z korytarza życia i utrudnia przejazd służbom!

Czy kwestia tego do czego służy korytarz życia i jak należy się zachować w przypadku jego tworzenia, nie została już dostatecznie nagłośniona i powtarzana w mediach? Najwyraźniej nie i nadal spotkać można bezmyślnych i egoistyczny kierowców.

Poniższe nagranie to fragment przejazdu dźwigu ratowniczego należącego do Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Technicznego Państwowej Straży Pożarnej. Jego załoga została wezwana do wypadku z udziałem ciągnika siodłowego. Kierowcy, których to zdarzenie unieruchomiło, utworzyli korytarz życia, dzięki czemu przejazd na miejsce był bezproblemowy.

Polscy kierowcy dalej jeżdżą pod prąd korytarzem życia

To znaczy byłby, gdyby nie pewien osobnik za kierownicą BMW, który postanowił też skorzystać z korytarza życia. Pewnie myślał, że to żaden problem, bo przecież i tak jechał szybciej od dźwigu. Tak to często bywa z osobami, które innych, podporządkowujących się elementarnym zasadom, uważają za frajerów, a sami ułatwiają sobie życie dzięki „sprytowi”.

Najnowsze

Elektryczne BMW iX3 na pierwszych zdjęciach!

Pierwszy elektryczny SUV BMW ma zadebiutować na rynku jeszcze w tym roku, ale do tej pory widzieliśmy jedynie egzemplarze prototypowe. Oto pierwsze, jeszcze nieoficjalne, zdjęcia iX3.

Nie można powiedzieć, żeby wygląd tego modelu był w jakikolwiek sposób zaskoczeniem. Prototyp zaprezentowany jeszcze w 2018 roku wyglądał właściwie jak X3, tylko ze zmienionymi zderzakami, innym grillem, paroma niebieskimi wstawkami oraz charakterystycznymi felgami.

Tesla ponownie zrewolucjonizuje auta elektryczne? Wkrótce pokaże „superbaterie”

Tak też wygląda auto, którego zdjęcia wyciekły do sieci. Jedyna różnica to tradycyjny grill – w prototypowym iX3 miał on charakterystyczny dla marki kształt, ale był pozbawiony poprzeczki dzielącej nerki. Co było ciekawym zabiegiem, pomagającym podkreślić, że mamy do czynienia z jakimś nietypowym modelem BMW. Prawdopodobnie jednak przywiązanie do tradycji zwyciężyło.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez @scott26.unofficial

Zgodnie z grudniowym komunikatem prasowym, produkcja iX3 ma się rozpocząć już w tym roku. Według wstępnych danych auto ma wykorzystywać akumulator o pojemności użytkowej 74 kWh, co pozwoli na przejechanie do 440 km na jednym ładowaniu. Silnik elektryczny będzie generował 270 KM oraz 400 Nm, które trafią na tylną oś. To z pewnością wyróżni model na tle konkurentów, ale czy jednoznacznie na plus? Pozostali producenci oferują swoje elektryczne SUV-y wyłącznie z napędem na wszystkie koła, umieszczając silniki przy obu osiach i wydaje się, że klienci oczekują 4×4 w tego typu autach, nawet jeśli nigdy nie zjeżdżają nimi z asfaltu.

Najnowsze

Gosia Rdest rozpoczyna współpracę z Philips Automotive

Gosia Rdest, kierowca wyścigowy, która ma już na swoim koncie mnóstwo sukcesów w sporcie motorowym otrzymała wsparcie jednego z wiodących producentów oświetlenia pojazdów.

Philips, producent oświetlenia do samochodów i motocykli, łączy swoje działania w obszarze motorsportu i codziennej eksploatacji samochodu, z wiedzą i doświadczeniami Gosia Rdest.

Współpraca z marką Philips rozpoczyna się wyjątkowo – nie na torze, nie w aucie, ale w domowym zaciszu. Czekam na moment, kiedy przetestuję produkty w ich naturalnym środowisku, na początek jednak przywitam swoich fanów dawką edukacji. Porozmawiamy zarówno na Facebooku, Instagramie i YouTubie o tym, jak ważne jest dobre oświetlenie drogi. Na torze kilka metrów widoczności więcej to zyskane sekundy, na drodze – możemy dzięki temu zyskać życie. Okoliczności z jakimi przyszło nam się teraz mierzyć są trudne – wykorzystajmy je więc dobrze. Gdy już wrócimy na drogi czy tor zróbmy to lepiej i bezpieczniej – mówi Gosia Rdest.

{{ tn(25629) left }}Niektóre z rozwiązań marki mają swoje korzenie w sportach motorowych. Zebrane tam doświadczenia przyczyniły się do opracowania i wprowadzenia na aftermarket żarówek Philips RacingVision. Wyróżniają się one jaśniejszym – w porównaniu do wymaganego przepisami minimum – światłem. Ma to zapewniać kierowcy – podobnie jak w rajdach czy wyścigach – efektywniejsze oświetlenie drogi, a tym samym daje możliwość szybszej oceny sytuacji na drodze. Jeszcze większą skuteczność można przypisać retrofitom LED – nie mają one jeszcze homologacji do użytku na drogach publicznych. O ich walorach mogą się przekonać między innymi osoby startujące w zawodach motorowych, na przykład w Rajdzie Dakar. Inną gamą produktów Philips, które znalazły swoje miejsce w motorsporcie są lampy robocze. Mechanicy w strefach serwisowych wykorzystują je zarówno jako efektywne źródło światła oparte na diodach LED, ale też cenią za długi czas pracy na wbudowanych akumulatorach czy sposób mocowania. Nie bez znaczenia są wysokie współczynniki wytrzymałości całej konstrukcji na uszkodzenia mechaniczne, jak i szczelności na zalanie, zabrudzenia najdrobniejszym pyłem czy płyny używane w warsztatach.

To tylko część rozwiązań marki Philips, z których będzie mogła skorzystać Gosia Rdest. Podpisana właśnie umowa o współpracy przypadła w bezprecedensowym dla wszystkich czasie epidemii SARS-CoV-2. Przerwę na wstrzymane czasowo organizacje wydarzeń sportowych wykorzystamy więc na dzielenie się z kierowcami i kibicami bogatą wiedzą i doświadczeniem zawodniczki. Zarówno tym zdobytym na torach wyścigowych, jak i podczas codziennej jazdy. Liczymy, że po dawce teorii będziemy mogli płynnie przejść do testów w praktyce, a my wszyscy powrócimy do naszych samochodów – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

Najnowsze

Goodc

Międzynarodowy Dzień Motocyklistki 2020 przeniesiony na sierpień!

Już 13 razy motocyklistki z całego świata obchodziły swoje święto w pierwszą sobotę maja. Jednak data tegorocznego International Female Ride Day została przesunięta.

International Female Ride Day to święto kobiet na całym świecie, które łączy motocyklowa pasja. Z roku na rok coraz bardziej popularne i huczniej obchodzone. To święto ruchome – zawsze jego data przypadała na pierwszą sobotę maja.

Ze względu na obawy związane z COVID-19 organizatorzy International Female Ride Day postanowili zmienić datę obchodów tego święta z 2 maja na 22 sierpnia. Priorytetem jest bezpieczeństwo i zdrowie osób, biorących udział w tym corocznym, motocyklowym spotkaniu.

Międzynarodowy Dzień Motocyklistki to już tradycja, która swoim zasięgiem objęła, nawet najdalsze zakątki świata. To dzień wspólnych spotkań, wycieczek, zlotów, zabawy, który w czasie trwającej pandemii nie może się odbyć. Data 22 sierpnia daje nadzieję, że jednak uda się obchodzić International Female Ride Day w należytej oprawie – globalnej synchronizacji „JUST RIDE!”.

Logo IFRD zostało już zmienione, tym razem jest czarno-białe. To już tradycja, że zawiera w sobie uniesioną twarz motocyklistki, motocykle różnych typów i glob ziemski. Najważniejsze wartości tego święta: kobiety, motocykle i światowa integracja – w jednym obrazie. 22 sierpnia 2020 będzie się działo!

Najnowsze