Baby on Volvo (Board) – nowe bezpieczne foteliki dla dzieci

Volvo wprowadza na rynek trzy nowe rodzaje fotelików dla dzieci w wieku od 0 do 10 lat. Zgodnie z zaleceniami są montowane tyłem do kierunku jazdy. Będą dostępne u autoryzowanych dealerów w Europie latem 2009.

 Wszystkie trzy rodzaje fotelików wyróżniają się ciemną, elegancką stylistyką oraz symbolem Volvo na zagłówku.

Fotelik dla niemowlaków
fot. Volvo

Wygodny fotelik dla niemowlaka
Foteliki dla niemowląt wyposażono w wygodny uchwyt, łatwo je przenosić z i do samochodu. Foteliki są przeznaczone dla dzieci do 1 roku życia (o wadze do 13 kg). Mają głębokie, miękkie boki i skutecznie chronią maluchy w przypadku uderzeń bocznych. Zagłówek ma siedem stopni regulacji wysokości, a szelki dostosowują się automatycznie do wysokości, na której znajdują się ramiona dziecka. Dziecko zabezpieczone jest pięciopunktowymi pasami ochronnymi spinanymi w centralnym zamku. Fotelik dla niemowląt mocowany jest za pomocą mocowań ISOFIX lub tradycyjnego pasa bezpieczeństwa.

Odwracalny fotelik dla dzieci dla dzieci do 6 roku życia montowany tyłem do kierunku jazdy
Odwracalny fotelik dla dzieci może być obecnie stosowany dłużej niż dotychczas – przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 9 miesięcy do 6 lat. Szkraby mogą w nim wygodnie siedzieć i spać. Boki fotelika są głębokie i można je odpowiednio ustawić; zapewniają dobrą ochronę przed uderzeniami bocznymi i jednocześnie umożliwiają odpowiednie położenie pasa w poprzek barku dziecka. Centralnie umiejscowiona regulacja pasów pozwala na łatwą konfigurację fotelika dla potomstwa o różnym wzroście. Fotelik wyposażony jest w podpórkę stosowaną do mocowania we wszystkich fotelach pasażerskich samochodu. Można go zamontować przodem, jeśli dziecko waży przynajmniej 15 kg i wyrosło z ustawienia tyłem do kierunku jazdy. Następnie można go przekształcić w wygodną podstawkę podwyższającą z oparciem. Zarówno dziecko, jak i sam fotel, zabezpieczeni są zintegrowanym pasem bezpieczeństwa samochodu.

Odwracalny fotelik dla dzieci do 6 roku życia
fot. Volvo

Podstawka podwyższająca z oparciem
Dla dzieci w wieku od ok. 4 do 10 lat Volvo oferuje praktyczną podstawkę podwyższającą z oparciem, która zapewnia odpowiednią pozycję pasa bezpieczeństwa samochodu na udach i barkach dziecka. Zintegrowany samochodowy pas bezpieczeństwa zabezpiecza podstawkę oraz dziecko w pozycji przodem do kierunku jazdy. Podstawka podwyższająca pozwala przyjąć wygodną pozycję siedzącą, a głębokie miękkie boki umożliwiają komfort podczas snu dziecka. Oparcie można dowolnie regulować wraz z rozwojem dziecka, wykorzystując do 11 różnych ustawień. Podstawka ma trzy różne konfiguracje szerokości, co umożliwia wygodną podróż dzieciom w różnym wieku.

Wybierz się do fachowca
Międzynarodowe badania dotyczące wypadków wskazują, że jedną z najczęstszych przyczyn urazów lub wypadków śmiertelnych wśród dzieci jest nieodpowiednie zamocowanie fotelika lub niewłaściwe zabezpieczenie dziecka w foteliku. Foteliki dla dzieci wyposażono we wszystkie niezbędne mocowania, jak zaczepy i inne mocowania ułatwiające instalację, a także szczegółową instrukcję dotyczącą montowania fotelika. Warto skorzystać z porad montażowych specjalisty zajmującego się sprzedażą fotelików u dealera Volvo.

Podstawka podwyższająca z oparciem
fot. Volvo

Standardy bezpieczeństwa
Współpraca szwedzkiem marki z firmą Britax Römer, światowym liderem w dziedzinie sprzętu zapewniającego bezpieczeństwo dzieci zaowocowała szczegółowymi testami ruchomych części fotelików i ich mechanicznych właściwości. Przeprowadzono także testy wypadkowe, by sprawdzić, czy spełniają najwyższe wymogi bezpieczeństwa. Wszystkie tkaniny zastosowane w produkcji fotelików są zgodne ze standardem Oeko-Tex Standard 100, gwarantującym brak określonych substancji alergogennych. Wszystkie tapicerki można zdejmować i prać w temperaturze 40 stopni.

Dzieci powinny podróżować tyłem do kierunku jazdy jak najdłużej
Volvo zaleca, by dzieci jak najdłużej podróżowały tyłem do kierunku jazdy przynamniej do ukończenia 3-4 roku życia, a jeśli to możliwe jeszcze dłużej. Szyja małego dziecka jest słaba i nadal się rozwija, zaś głowa jest proporcjonalnie większa niż u osoby dorosłej. Jeśli dziecko podróżuje tyłem do kierunku jazdy, siły działające w przypadku kolizji rozkładają się na plecach i głowie, redukując obciążenie szyi w przypadku najczęściej spotykanego i najbardziej niebezpiecznego uderzenia frontalnego. W przypadku starszych dzieci istotne jest stosowanie podstawki podwyższającej, która chroni nie rozwinięte w pełni biodra dziecka i wrażliwy brzuch dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu pasa w okolicy ud.

Chcesz dowiedzieć się więcej o fotelikach montowanych tyłem do kierunku jazdy kliknij tu. 

Najnowsze

Pokochałam żużel – wywiad z Olą Wisz

Ola Wisz jest rodowitą rzeszowianką. Niezwykle ambitna szesnastolatka już niebawem rozpocznie pierwsze treningi na żużlowym owalu. Jak sama twierdzi, to zawsze było jej marzeniem. Zapraszamy do lektury wywiadu z adeptką szkółki żużlowej w Rzeszowie.

Ola Wisz
fot. Ola Wisz archiwum

– Jak wyglądał Twój pierwszy kontakt z żużlem?
– Wszystko zaczęło się przez mojego tatę. Kiedy byłam mała zabrał mnie na zawody i tak to się zaczęło. Od razu pokochałam żużel i wiedziałam, że też chcę spróbować.

– Postanowiłaś uprawiać dość ciężką dyscyplinę sportu. Co skłoniło Cię do podjęcia takiej decyzji?
– Przede wszystkim to, że bardzo się interesuje speedwayem. Od dawna chciałam spróbować swoich sił na żużlowym torze. W końcu się doczekałam, dziewczyny też mogą zacząć trenować i jeździć.

– Zakaz uprawiania sportu żużlowego przez kobiety został zniesiony. Jak Ty się zapatrywałaś na ograniczenia, które na nas nakładano?
– Ja byłam cały czas za tym, żeby dziewczyny mogły jeździć. W końcu będziemy miały okazję do tego, aby rozpocząć treningi. Bardzo mnie to cieszy.

– Jak zareagowała Twoja rodzina, gdy dowiedzieli się, że chcesz jeździć?
– Jak powiedziałam, że chce jeździć na żużlu spotkałam się z różnymi reakcjami. Jedni śmiali się ze mnie, drudzy nie wierzyli, że mówię poważnie. Największy problem był oczywiście z mamą. Bardzo się o mnie martwi i długo nie chciała podpisać zgody na uczestnictwo w szkółce. Na szczęście ją uprosiłam i podpisała.

– Żużel do tanich sportów nie należy. Poradzisz sobie finansowo i organizacyjnie?
– Mam pomoc ze strony taty i nadzieję, że wszystko pójdzie po mojej myśli. Również rzeszowski klub zadeklarował pomoc. Poza żużlem chciałabym dalej kontynuować naukę.

Pierwsze przymiarki
fot. Ola Wisz archiwum

– Wspomniałaś, że klub zadeklarował swoją pomoc. Rozumiem, że nie masz żadnych przeszkód w podjęciu treningów?
– Gdy zapisywałam się do szkółki obiecano mi pomoc. Liczę, że ją otrzymam. Pewne rzeczy będę musiała zapewnić sobie sama. Jednak po rozmowach w klubie wiem, że mam szanse, aby otrzymać motocykl i pozostałą pomoc.

– Pierwsze treningi za pasem. Jak się przygotowywałaś do sezonu?
– Starałam się ćwiczyć jak najwięcej. Ale do końca nie wiedziałam czy będę w szkółce i muszę się przyznać, że różnie to wyglądało. Teraz staram się nadrobić wszystko, aby mieć jak najmniej zaległości.

– Dostałaś się do szkółki żużlowej. Już niebawem pierwsze treningi. Jakie uczucia Ci towarzyszą?
– Przede wszystkim radość! Bardzo się cieszę, bo spełni się moje marzenie. Już nie mogę się doczekać.

– Jakie plany wiążesz ze speedwayem?
– Na razie chcę się nauczyć jeździć i zobaczyć jak mi to będzie wychodziło. Później będę się zastanawiała nad tym co dalej.

– Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia na torze!
– Dziękuję.

Najnowsze

Crash-test fotelika Ramatti

Fotelik polskiej firmy Ramatti z formułą Isofix i opatentowanym systemem pasów krzyżowych (Cross Belt System) jest innowacją na skalę światową. Oto film z crash-testów z udziałem manekina.

Najnowsze

Maluchy tyłem do kierunku jazdy

Małe dzieci powinny jak najdłużej podróżować w fotelikach tyłem do kierunku jazdy - co najmniej do trzeciego lub czwartego roku życia. Starsze dzieci powinny korzystać z fotelików do chwili, gdy osiągną 140 centymetrów wzrostu lub skończą 10 lat.

fot. Volvo

Badanie przeprowadzone jakiś czas temu przez Volvo opierają się na wiedzy pozoskanej z bazy danych, która obejmuje informacje o ponad 4 500 dzieci. Wypadki z ich udziałem zostały uważnie przeanalizowane i ujawniły, że dziecko siedzące w foteliku dziecięcym tyłem do kierunku jazdy jest w 90% mniej narażone na urazy w razie wypadku niż dziecko siedzące „luzem”, natomiast brzdąc siedzący przodem w foteliku jest o 75% mniej wystawiony na ewentualne obrażenia. Niby różnica niewielka, ale warta uwagi. Według Lotty Jakobsson – specjalistki ds. bezpieczeństwa dzieci – wszystkie dzieci powinny podróżować tyłem do kierunku jazdy co najmniej dopóki nie skończą trzech lub czterech lat oraz należy stosować foteliki również dla dzieci starszych, nawet do 10 – 12 roku życia.

– Aby foteliki dziecięce nie tylko dla bardzo małych dzieci, ale też tych do 140 cm wzrostu, znalazły się w powszechniejszym użyciu, nasze modele V70 i XC70 wyposażono w zintegrowany dwustopniowy fotelik. Dzięki niemu dziecko znajduje się wyżej, a pas biodrowy jest odpowiednio umieszczony na wysokości miednicy. Ryzyko urazów brzucha w razie wypadku jest więc mniejsze. Dodatkowo maluch ma lepszą widoczność tego, co

fot. Volvo

dzieje się poza samochodem. Podczas kolizji zapięte, ściśle przylegające pasy bezpieczeństwa w foteliku dziecięcym – czy to zintegrowanym z konstrukcją samochodu czy też nie – zabezpieczają dziecko przed zjeżdżaniem pod pasem i przemieszczaniem się do przodu. Innym czynnikiem zabezpieczającym naszych milusińskich różnego wzrostu w razie uderzeń w bok samochodu są wydłużone o 60 mm kurtyny powietrzne – mówi Lotta Jakobsson.

Volvo Cars zaczęło prowadzić badania nad bezpieczeństwem dzieci w początkach lat 60-tych XX w. To czasy, w których podróże kosmiczne były absolutną nowością. Na czarno-białych ekranach telewizorów obserwowało się astronautów leżących na plecach. Pozycja ta pozwalała im zrównoważyć oddziałujące na nich siły w czasie startu i lądowania. W prototypie fotelika dziecięcego testowanego w 1964 roku, zastosowano specjalną konstrukcję, która rozkładała siły właśnie na całe plecy. Pierwszy fotelik dziecięcy Volvo ustawiany tyłem do kierunku jazdy został wprowadzony w 1972 roku. Szwedzka marka jest siłą napędową międzynarodowych projektów, takich jak tworzenie standardu ISOFIX, czyli systemu mocowania, który ułatwia właściwe ustawienie fotelika dziecięcego w dowolnym typie samochodu.

Najnowsze

Dni otwarte w salonach motocyklowych

Wiosna w pełni, sezon rozpoczęty, więc może czas udać się po nowy motocykl, ciuchy, a może modny kask? Producenci jak co roku otwierają swoje podwoje i czekają na chętne do zakupów motocyklistki.

Dni otwarte w salonach Suzuki

fot. Suzuki

Suzuki Motor Poland zaprasza na Dni Otwarte, które odbędą się 18-19 kwietnia we wszystkich salonach motocyklowych Suzuki w naszym kraju. Dla kupujących nowe jednoślady, japoński producent przygotował specjalną ofertę oraz konkurs, w którym do wygrania są bony paliwowe Shell. Na wszystkich odwiedzających czekają promocje i niespodzianki.
Więcej informacji na www.suzuki-moto-pl

 

Dni otwarte w salonach Triumph

fot. Triumph

Importer motocykli Triumph ogłosił kalendarz dni otwartych, których cykl odbędzie się  wiosną i na początku lata. Do dyspozycji motocyklistek, które wcześniej zarezerwują sobie jazdy, będą najpopularniejsze modele Triumph oraz tegoroczne nowości. Obecnie sieć sprzedaży to 11 salonów dilerskich w całej Polsce.

Najnowszymi lokalizacjami są:
Warszawa: ul. Łopuszańska 36, Częstochowa: ul. Św. Jadwigi 20
oraz Warszawa/Józefów, ul. Piłsudskiego 42a.

Terminy dni otwartych:
18-19.04 -Częstochowa
24-25.04 – Warszawa ul. Jagiellońska 55
9-10.05 – Kraków
15-17.05 – Katowice
23-24.05 – Gdynia/Rumia
29-30.05 – Warszawa, ul. Łopuszańska 36
13-14.06 – Wrocław
20-21.06 – Poznań
27-28.06 – Łódź
3-4.07 – Kielce

Szczegółowe informacje na www.triumph.net.pl

Yamaha – Dni Otwarte

fot. Yamaha

Pełna oferta motocykli, konkursy, grill i muzyka kusić będą na dniach otwartych w salonach spod znaku trzech kamertonów w całym kraju.

Kalendarz Dni Otwartych Yamaha
18-19 kwietnia – SSP, ul. Wielkopolska 268, Gdynia
23-25 kwietnia – Mar-Pol, Świętego Rocha 187, Częstochowa
1-3 maja – Szpila-Paluch Motors, ul. Żyzna 2, Katowice
9-10 maja – Tommarg Motocykle, ul. Wielicka 44B, Kraków;
16-17 maja – Rapid Motocykle, ul. Milczańska 48, Poznań
22-24 maja – Moto-Park, ul. Warszawska 402, Kielce
29-31 maja – Paluch Motors, ul. Żyzna 2, Katowice
6-7 czerwca – Na-Moto, ul. Przemysłowa 74, Słupsk
18-20 czerwca – Mar-Pol, Świętego Rocha 187, Częstochowa
26-28 czerwca – Yamaha Połczyńska, ul. Połczyńska 120c, Warszawa

Szczegółowe informacje znajdziecie na stronie internetowej: www.yamaha-motor.pl

Open House Harley – Davidson

fot. HD

Dni otwarte oraz imprezy w autoryzowanych salonach Harley – Davidson przewidziano w następująch terminach:

18-19 kwietnia
– Warszawa, Liberator, ul. Górczewska 30, Warszawa www.liberator.pl
– Gdańsk – Zdanowicz, ul. Grunwaldzka 256A, www.zdanowicz.pl, dni otwarte połączne z DEMO TRUCK TOUR – 16 motocykli do jazd testowych!,

25-26 kwietnia
– Katowice
– Poznań
– Wrocław

9-10 maja WEEKEND SAMURAJÓW – impreza dla posiadaczy motocykli japońskich marek
– wszystkie salony – Gdańsk, Katowice, Poznań, Warszawa, Wrocław 

DEMO TRUCK TOUR  – 26 motocykli do jazd testowych – pierwszy raz w Polsce!

18-19 kwietnia Gdańsk
14 maja (po południu) Zamek Chudów k/Gliwic 
15-16-17 maja Katowice
23-24 maja
WARSZAWA

FREE TEST RIDE codziennie – wszystkie salony 

Najnowsze