 
	Autonomiczny samochód Ubera zabił pieszą
Do tragedii doszło kilka dni temu w mieście Tempe w amerykańskim stanie Arizona. Samoprowadzący samochód należący do Ubera potrącił kobietę, która przechodziła przez jezdnię poza wyznaczonym miejscem. To pierwsza śmiertelna ofiara pojazdów autonomicznych.
Do wypadku doszło w niedzielę około godziny 22 lokalnego czasu. Samochód Ubera poruszał się w trybie automatycznym, a na jego pokładzie znajdował się operator, czuwający nad przebiegiem jazdy. Auto potrąciło śmiertelnie 49-letnią Elaine Herzberg – kobieta przechodziła przez ulicę w nieoznaczonym miejscu. Po wypadku trafiła do szpitala, gdzie zmarła.
To nie pierwszy wypadek, gdzie winowajcą jest samochód sterowany przez komputer. Rok temu w Arizonie samochód testowany przez Ubera zderzył się z Fordem i przewrócił na bok, ale do wypadku doszło z winy kierowcy Forda. Po tym zdarzeniu Uber zrezygnował na jakiś czas z testów na publicznych drogach.
Dara Khosrowshahi, dyrektor zarządzający Ubera, przekazał na Twitterze kondolencje rodziny ofiary i poinformował, że przedstawiciele firmy współpracują z lokalnymi organami ścigania. Do Tempe wysłały swoich przedstawicieli dwie agencje rządowe dbające o bezpieczeństwo na drogach. Firma zawiesiła prace nad autonomicznymi pojazdami na terenie całych Stanów Zjednoczonych.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Trzeba było się rozejrzeć przed przejściem w niedozwolonym miejscu. Mam nadzieje, że komputery nauczą te święte krowy że do przechodzenia to są przejścia dla pieszych a nie dowolny odcinek drogi. Przez drogę wolno przejść owszem, ale tylko po upewnieniu sie że nic nie jedzie. Poza tym w samochodzie był wtedy kierowca kontrolujący pracę komputerów i jakoś też nie zareagował o czym nikt tu nie wspomniał