Audi SQ8 oficjalnie. V8 biturbo o mocy 435 KM pod maską!

Audi prezentuje sportową wersję topowego modelu rodziny Q – SQ8 TDI. 8-cylindrowe TDI rozwija 435 KM, ale najbardziej imponujący jest moment obrotowy - aż 900 Nm! Sprawdzamy, co jeszcze proponuje słynna "eska" w dieslu!

V8 biturbo w Audi SQ8 TDI to najmocniejszy silnik Diesla na europejskim rynku. Jest bardzo mocny, a przy tym ekonomiczny i posiada cały pakiet nowoczesnych rozwiązań. Jednostka generuje moc 320 kW (115 KM) i moment obrotowy 900 Nm dostępny w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Wyposażony w niego duży SUV coupé przyspiesza niczym samochód sportowy. Audi SQ8 TDI osiąga prędkość od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Typowa dla modeli S pokrywa silnika podkreśla siłę V8. Czerwone aplikacje zdobią po bokach wyraziste kontury cylindrów i wizualizują przepływ powietrza. 

Napęd w nowym Audi SQ8 TDI przenoszony jest na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Jej dwumasowe koło zamachowe posiada dostosowujący się do liczby obrotów tłumik drgań, który przy bardzo niskiej liczbie obrotów kompensuje niepożądane drgania silnika Diesla V8. Rozwiązania szczegółowe, takie jak sprzęgło w centralnej przekładni i elektryczna pompa olejowa, umożliwiają automatycznej skrzyni biegów ścisłą współpracę z MHEV. Stały napęd na cztery koła quattro dystrybuuje siłę napędową na oś przednią i tylną, odpowiednio w stosunku 40:60. 

Standardowo, SQ8 TDI wyposażone jest w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z siedmioma trybami pracy oraz adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport z regulowanym stopniem tłumienia. Zawieszenie pneumatyczne pozwala na zmianę wysokości zawieszenia karoserii maksymalnie nawet o 90 mm. Na życzenie, Audi uzupełnia standardowy progresywny układ kierowniczy u układ czterech kół skrętnych. 

Dominującymi elementami są zwłaszcza ośmiokątna osłona Singleframe, wyraziste blistery nad wnękami kół typowe dla pojazdów z napędem na cztery koła quattro i wyrazista osłona podwozia. Standardowo model wyposażony jest w reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory diodowe HD Matrix. Tutaj, zarówno trójwymiarowa sygnatura świateł do jazdy w dzień, jak i świateł tylnych, ma postać cyfrowej grafiki. 

Sportowe fotele są elementem wyposażenia standardowego, na życzenie dostępne są fotele sportowe S plus ze zintegrowanymi zagłówkami i z wysokimi bokami, w opcji także z funkcją klimatyzacji i masażu. Trzymiejscową kanapę z tyłu można na życzenie przesuwać do przodu i do tyłu. Ze złożonymi oparciami, bagażnik pod elektrycznie sterowaną pokrywą ma pojemność do 1755 l, a jego pojemność bazowa wynosi 605 l. Fotele zdobią tłoczone emblematy S i – w zależności od koloru obicia – kontrastowe szwy w kolorze szarej skały albo antracytu. Na życzenie fotele, środkowy podłokietnik i podłokietniki w drzwiach, mogą mieć obicia w sportowym kolorze szarym Rotor albo czerwonym Ara. 

Główne elementy obsługi w Audi SQ8 TDI to dwa duże wyświetlacze dotykowe z funkcją haptycznej i akustycznej reakcji zwrotnej. Górny wyświetlacz, który w stanie nieaktywnym prawie całkowicie zlewa się z czarną błyszczącą ramką, służy do sterowania systemami infotainment i nawigacją. Z poziomu dolnego wyświetlacza kierowca steruje klimatyzacją, funkcjami komfortowymi, wprowadzaniem tekstu, a podczas tych czynności jego nadgarstek może wygodnie spoczywać na dźwigni zmiany biegów.

Elementem wyposażenia standardowego Audi SQ8 TDI jest najbardziej rozbudowana wersja systemu infotainment, MMI Navigation plus. W jej skład wchodzi m.in moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced oraz hotspot Wi-Fi. Nawigacja posiada wiele inteligentnych funkcji – np. na podstawie przejechanych odcinków rozpoznaje preferencje kierowcy i dzięki temu może oferować mu odpowiednie propozycje tras.  

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze