Audi SQ5 debiutuje w Detroit

Kolejny debiut zapowiedziany na nadchodzący wielkimi krokami salon motoryzacyjny w Detroit to Audi SQ5 z silnikiem benzynowym.

Nowe Audi SQ5 jest wyposażone w silnik benzynowy o mocy 354 KM z momentem obrotowym 470 Nm. Wyposażone w taką jednostkę Audi SQ5 ma osiągać prędkość 100 km w czasie 5,3 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Według testów zużycia paliwa NEDC, Audi SQ5 potrzebuje średnio 8,5 l paliwa na 100 km. Według tych samych testów NEDC, odpowiada to emisji 199 g dwutlenku węgla na kilometr.

Premierowy model jest wyposażony w ośmiobiegową skrzynię tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami. Automatyczna przekładnia potrafi działać w jednym z dwóch trybów, kierowca może obsługiwać ją także ręcznie, za pomocą manetek montowanych seryjnie przy kierownicy.

fot. Audi

Karoserię Audi SQ5 zawieszono o 30 mm niżej niż w standardowym Q5. Na 20-calowych kołach zamontowano opony w rozmiarze 255/45. Opcjonalnie dostępne są koła o średnicy 21 cali.

Na życzenie, Audi montuje dynamiczny układ kierowniczy z płynną regulacją stopnia przełożenia biegów. Regulacja zintegrowana jest z opcjonalnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może na kilka sposobów sterować sposobem działania różnych układów.

W stylistyce Audi SQ5 uwagę przykuwa platynowo-srebrne pojedyncze obramowanie osłony chłodnicy Singleframe z poziomymi podwójnymi prętami stylizowanymi na aluminium, zderzaki i spojler dachowy. Przednie błotniki zdobią emblematy V6-T. Wśród dostępnych kolorów znajdują się lakiery z efektem kryształowym czarny Panther i niebieski Estoril.

Sportową stylistyką odznacza się również wnętrze Audi SQ5. Podziałki wskaźników mają kolor szary, a cyfry są białe. Wnętrze w całości utrzymane jest w czerni. Na życzenie, podsufitka dostępna może być w kolorze srebrnym. Seryjnie montowane sportowe fotele posiadają elektryczną regulację. Siedziska i oparcia pokryte są obiciem z kombinacji skóry Perlnappa i tkaniny Alcantara. Opcjonalnie dostępne są też obicia skórzane w czterech kolorach do wyboru.

Audi SQ5 pojawi się w amerykańskich salonach sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku. W wyposażeniu seryjnym, poza już wymienionymi elementami, można znaleźć również reflektory ksenonowe Xenon plus z diodowymi światłami do jazdy dziennej, wykonaną ze stali osłonę krawędzi ładunkowej oraz system informacji kierowcy z kolorowym wyświetlaczem. Pojemność bagażnika może wynosić nawet 1560 litrów.

Audi SQ5 stworzono specjalnie z myślą o klientach w USA, Kanadzie, Rosji, Chinach, Japonii, Singapurze, Korei Południowej, RPA, Meksyku, Brazylii, Argentynie, Chile i Ukrainie. W Niemczech i wielu innych krajach europejskich dostępny będzie inny sportowy model serii Q – Audi SQ5 TDI.

O innych premierach z Detroit można przeczytać tutaj.

Najnowsze

Maska BMW Ewy Żuchnik na aukcji WOŚP

Artystyczna interpretacja oryginalnej maski BMW serii 3 została przekazana BMW Group Polska na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dodatkowo wylicytować można także udział w imprezie xDrive Live RoadShow, która odbędzie się 17 lutego w Warszawie.

Akcja jest kolejnym elementem współpracy – BMW Group Polska jest partnerem Pokojowego Patrolu WOŚP, a ratownikom służy model BMW X1.  Praca autorstwa Ewy Żuchnik nosi tytuł „5” i jest jedną z finałowych prac konkursowych w projekcie BMW/ART/TRANSFORMY/2012, stworzonym przez BMW Group Polska z myślą o polskich artystach młodego pokolenia. W listopadzie ubiegłego roku podczas całodniowego warsztatu twórczego w  malarni Teatru Wielkiego – Opery Narodowej ponad 20 młodych artystów przekształciło maski modelu BMW serii 3 w obiekty sztuki. Projekt BMW/ART/TRANSFORMY/2012 nawiązuje do jedynej w swoim rodzaju kolekcji dzieł sztuki na czterech kołach BMW Art Cars Collection.

Artystyczna interpretacja Ewy Żuchnik
fot. BMW

W ramach współpracy między BMW Group Polska i WOŚP model BMW X1 jest użytkowany jako samochód ratowniczy instruktorów Pokojowego Patrolu WOŚP. Auto otrzymało dodatkowe wyposażenie w postaci urządzeń potrzebnych do udzielania pierwszej pomocy, a także wykorzystywanych podczas szkoleń prowadzonych przez ratowników Pokojowego Patrolu. Model przekazany przez BMW Group Polska jest obecny na wszystkich szkoleniach prowadzonych przez Patrol, a także na wszystkich imprezach masowych, na których ratownicy i wolontariusze Pokojowego Patrolu wspierają służby medyczne.

Najnowsze

III edycja „Wrocław Motorcycle Show” już w marcu! Zapraszamy na stoisko Motocainy

Mamy przyjemność zaprosić na III edycję „Wrocław Motorcycle Show”, która odbędzie się w dniach 16 i 17 marca 2013 roku. Motocaina patronuje temu wydarzeniu. Gorąco zachęcamy do odwiedzenia naszego stoiska na targach!

fot. materiały organizatora

Targi motocyklowe “Wrocław Motorcycle Show” już na stałe wpisały się w kalendarz imprez, nie tylko dla motocyklistów, ale także mediów motoryzacyjnych, przedsiębiorców z branży motocyklowej oraz tysięcy osób chcących dopiero zacząć przygodę z motocyklizmem.

W dniach 16-17 marca 2013 roku Targi po raz kolejny będą gościły w Hali Stulecia we Wrocławiu, prestiżowym obiekcie wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W opinii wystawców, patronów medialnych i zwiedzających, II edycja “Wrocław Motorcycle Show” odniosła sukces. Targi odwiedziło ok. 13 tysięcy zwiedzających, którzy mogli zapoznać się z ofertą prawie 60 wystawców.

fot. materiały organizatora

Podczas najbliższej edycji dodatkowymi atrakcjami imprezy będą pokazy mody motocyklowej, liczne konkursy dla publiczności oraz pokazy stuntu takich gwiazd jak Rafał „Stunter13” Pasierbek, Michał „Młody125” Pakosz oraz Monika „Mania” Koch!

fot. materiały organizatora

Zapraszamy na stronę internetową www.wms2013.pl i profil na Facebooku – https://www.facebook.com/WroclawMotorcycleShow

Obszerna galeria zdjęć z II edycji Targów:

http://www.wroclawmotorcycleshow.com/galeria2012.html

Materiał filmowy z Wrocław Motorcycle Show 2012:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5D-J4jdtfjQ

Najnowsze

Nowość dla młodych motocyklistów – Honda MSX 125

Honda przedstawiła zupełnie nową maszynę dla początkujących motocyklistów - model MSX 125.

Tym razem, producent postanowił skierować swoją ofertę do młodszych użytkowników jednośladów – o nowoczesnej stylistyce, przyzwoitych osiągach oraz w przystępnej cenie. Takie cechy według producenta ma posiadać właśnie model MSX 125 (Mini Street X-treme 125).

Silnik to jednostka o pojemności 125 cm3, zasilana wtryskiem paliwa. Całości dopełnia tradycyjne sprzęgło i motocyklowa, czterobiegowa skrzynia biegów.
Uzupełnieniem jednostki napędowej jest stalowa rama, odwrócony przedni widelec, pojedynczy tylny amortyzator (który ma odpowiadać za efektywną pracę tylnego zawieszenia), hydrauliczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, oraz lekkie, 12” koła z oponami o szerokim i niskim profilu. Przednie koło ma wymiary 120/70-12, zaś tylne 130/70-12. 220 mm pojedyncza tarcza hamulcowa w przednim kole współpracuje z 2-tłoczkowym zaciskiem, a tylna o średnicy 190 mm z 1-tłoczkowym.

Rozstaw osi wynosi 1200 mm, a wyprzedzenie i kąt nachylenia główki ramy odpowiednio 25 stopni i 81 mm. Waga wynosi 101,7 kg. Wysokość siedzenia MSX125 to 765 mm.

fot. Honda

Motocykl dostępny jest w czterech malowaniach: 
Asteroid Black Metallic – Czarny Metalik
Pearl White – Perłowa Biel
Pearl Queen Bee Yellow – Perłowy Żółty
Pearl Valentine Red – Perłowy Czerwony

Specyfikacja techniczna:

Silnik

Typ Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 2-zaworowy
Pojemność skokowa 124,9 cm3
Średnica x skok tłoka 52,4 mm x 57,9 mm
Stopień sprężenia 9,3 : 1
Maksymalna moc 9,8 KM przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obr. 10,9 Nm przy 5500 obr/min
Pojemność miski olejowej 1,1 litra

Układ zasilania

Przygotowanie mieszanki Elektryczny wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa 5,5 litra

Instalacja elektryczna

Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12 V 3,5 AH
Moc alternatora 160 W / 5000 obr/min

Przeniesienie napędu

Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 4-biegowa
Przełożenie końcowe Łańcuch

Rama

Typ Pojedyncza, stalowa rama grzbietowa

Podwozie

Wymiary (dł. x szer. x wys.) 1760 x 755 x 1010 mm
Rozstaw osi 1200 mm
Kąt nachylenia główki ramy 25 stopni
Wyprzedzenie 81 mm
Wysokość siedzenia 765 mm
Prześwit 160 mm
Waga 101,7 kg
Promień skrętu 1,9 metra

Zawieszenie

Typ Przód: 31 mm odwrócony widelec teleskopowy
Tył: Wahacz stalowy, pojedynczy amortyzator

Koła

Typ Przód: Ramiona Y, odlew aluminiowy, MT 2,5 – 12
Tył: Ramiona Y, odlew aluminiowy, MT 2,5 – 12

Opony Przód: 120/70-12
Tył: 130/70-12

Hamulce

Typ Przód: 220 mm pojedynczy tarczowy, 2-tłoczkowy zacisk
Tył: 190 mm pojedynczy tarczowy, 1-tłoczkowy zacisk

Instrumenty i elektryka
Panel wskaźników Wyświetlacz LCD uwzględniający prędkość, dwa liczniki przebiegu dziennego, wskaźnik poziomu paliwa, zegarek

Przednia lampa Wielozwierciadłowy reflektor projektorowy z podwójną żarówką HS1 35 W / 35 W

Tylna lampa LED

Najnowsze

Piesi nieuważni na drodze

Badania pokazują, że prawie co trzecia osoba przechodząc przez przejście dla pieszych używa telefonu komórkowego. Piesi słuchają muzyki, wysyłają wiadomości tekstowe i rozmawiają przez telefon, co odciąga ich uwagę od obserwacji ruchu drogowego i zwiększa niebezpieczeństwo wypadku.

To, że jakąś czynność wykonujemy bardzo często powoduje, że tracimy czujność. Szczególna ostrożność jest niezbędna w okresie zimowym, gdy często wydłuża się droga hamowania samochodów ze względu na panujące warunki atmosferyczne.

fot. materiały prasowe

Z badań wynika, że wysyłający SMS-y (7%) dłużej przechodzą przez przejście i czterokrotnie wzrasta prawdopodobieństwo, że zignorują czerwone światło. Natomiast osoby, które słuchają muzyki (10%) rzadziej spoglądają w obie strony przed przekroczeniem jezdni. Niezbędne jest korzystanie ze wszystkich zmysłów i sprawdzenie ruchu samochodów z obu kierunków przed wejściem na ulicę. Pomimo obowiązków kierujących pojazdami wobec pieszych nie zapominajmy, że mogą nas nie zauważyć lub zauważyć zbyt późno.

 

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

Najnowsze