Audi S6 i S7 mają teraz pod maską diesla

Nowe Audi S6 i S7 napędzane są teraz silnikiem V6 TDI, wykorzystującym elektrycznie napędzaną sprężarkę z 48-woltową główną siecią pokładową.

Inżynierowie Audi połączyli w nowym S6 i S7 elektrycznie napędzaną sprężarkę (eliminuje zjawisko turbodziury), z 48-woltową główną siecią pokładową. W ten sposób trzylitrowy silnik V6 TDI generuje moc 350 KM i moment obrotowy wynoszący maksymalnie 700 Nm dostępny  w zakresie od 2500 do 3100 obr./min.. Za przenoszenie mocy na koła odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, zawsze w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła quattro. Warto dodać, że na rynkach zamorskich, Audi S6 i S7 wystartują w wariancie 2.9 TFSI o mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 Nm.

Silnik V6 TDI rozpędza nowe Audi S6 Limousine od 0 do 100 km/h w 5 sekund.  W przypadku S6 Avant i S7 Sportback, standardowy sprint zabiera o jedną dziesiątą sekundy więcej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Sercem tego 48-woltowego systemu jest alternator-rozrusznik (RSG) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah umieszczony pod podłogą bagażnika. Technika MHEV sprawia, że system start/stop załącza się już przy prędkości  22 km/h. Po części dzięki zintegrowaniu systemu mild-hybrid z czujnikami pojazdu, modele S mogą zaoszczędzić do 0,4 l paliwa w realnych warunkach jazdy i przez nawet 40 sekund mogą żeglować z wyłączonym silnikiem. Spalanie Audi S6 ma wynosić 6,3 l/100 km, a w S6 Avant i S7 Sportback 6,5 l/100 km.

Jak w każdym modelu S od Audi, stały napęd na cztery koła quattro jest tu dostępny w standardzie. Podczas normalnego trybu jazdy samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela momenty obrotowe pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 40:60. Gdy dochodzi do poślizgu jednego koła, większa część momentu napędowego przenoszona jest na oś z lepszą trakcją. W ekstremalnym przypadku 70 procent momentu może trafić na oś przednią,
a 85 procent na oś tylną.

Standardowy, progresywny układ kierowniczy, nawet podczas normalnej jazdy ma sportowe przełożenie, a wraz ze zwiększającym się kątem skrętu kierownicy staje się ono coraz bardziej bezpośrednie. Na życzenie, Audi montuje tu dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Układ ten to połączenie dynamicznego układu kierowniczego przedniej osi ze zmiennym przełożeniem. Przy prędkościach do 60 km/h, koła tylne skręcają o maksymalnie pięć stopni w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. W ten sposób kąt zawracania zmniejsza się o maksymalnie 1,1 m. Przy średnich i dużych prędkościach powyżej 60 km/h, koła tylne skręcają o maksymalnie dwa stopnie w tym samym kierunku co koła przednie.

Zawieszenie sportowe standardowo wyposażone jest w regulację stopnia tłumienia i obniża karoserię S6 o 20 mm, a S7 o 10 mm. Oba modele S są więc bardzo nisko zawieszone. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją stopnia tłumienia, pojawia się tu jako najbardziej komfortowa alternatywa, po raz pierwszy w modelach typu S. Ustawić można jeden z trzech trybów pracy takiego zawieszenia. Pozycja „lift“ unosi karoserię gdy jedziemy po wyboistej drodze lub gdy chcemy wyrównać poziom. Pozycja „auto“ powyżej prędkości 120 km/h obniża karoserię o kolejnych  10 mm. W pozycji „dynamic“ natomiast, pojazd zawsze zachowuje niskie położenie.

By uzyskać jeszcze bardziej sportowe zachowania samochodu podczas jazdy, napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy dosłownie wciska samochód w zakręt.

Na osi przedniej zastosowano stalowe tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm. Tarcze tylnej osi mają średnicę 350 mm. Na życzenie, Audi montuje sześciotłoczkowy ceramiczny układ hamulcowy z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym, którego tarcze osi przedniej mają średnicę 400 mm, a osi tylnej 370 mm. Nowe Audi S6, S6 Avant i S7 Sportback standardowo wyposażane są w 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 255/40. Opcjonalnie dostępne są felgi 21-calowe.

Dynamicznie ukształtowany przód, szerokie progi i szeroki dyfuzor z tyłu z czterema końcówkami rur wydechowych wyróżniają modele S na drodze. Podobnie jak charakterystyczne dla nich elementy ozdobne w kolorze ciemnego chromu i aluminium, które znajdziemy na użebrowaniu osłony chłodnicy, spojlerze z przodu, bocznych wlotach powietrza, lusterkach bocznych i dyfuzorze z tyłu.

We wnętrzu oprócz foteli sportowych z wytłoczonymi emblematami S, można wybrać sportowe fotele S z mocno zarysowanymi bokami i z zintegrowanymi zagłówkami, wytłoczonymi emblematami S i z przeszyciami w kształcie rombów. Wariantem zdecydowanie zorientowanym na komfort są regulowane w wielu kierunkach, zindywidualizowane fotele konturowe, opcjonalnie z wentylacją i z funkcją masażu. Obicia siedzeń, zawsze z kontrastowymi szwami, są dostępne w kombinacji skóry i alcantary albo ze skóry Valcona. Klient może wybrać między kolorem czarnym, szarym Rotor i czerwonym Arras. By jeszcze bardziej zindywidualizować wnętrze pojazdu, klient może zamówić dodatkowe pakiety skórzane. Zamiast standardowych paneli ozdobnych ze szczotkowanego aluminium, w opcji Audi proponuje jesionowe drewno czeczotowe. Inny detal wyposażenia, typowy dla modeli S, to charakterystyczny layout graficzny standardowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit z wyświetlanym pośrodku obrotomierzem.

W porównaniu do modeli serii A, modele S oferują wzbogacone wyposażenie standardowe. Należą do niego 20-calowe felgi o stylistyce typowej dla modeli S, czy nawigacja MMI Navigation plus wraz z kokpitem cyfrowym Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. W S6 na pokładzie standardowo znajdziemy też sportowe fotele z tapicerką alcantary.. Czterostrefowa, klimatyzacja automatyczna dopełnia standardowe wyposażenie.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze