Audi RS 4 i RS 5 z pakietem Competition – więcej mocy na tylną oś i lepsza kontrola. Co jeszcze oferuje?
Nowy pakiet Competition dla modeli Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 wzmacnia sportowy charakter tych modeli. Pakiety nie dodają koni mechanicznych, ale za to podniesiona została prędkość maksymalna
Pakiet Competition podnosi prędkość maksymalną do 290 km/h oraz dodaje sportowy układ wydechowy RS plus z końcówkami rur wydechowych w kolorze matowej czerni. Jego zaletą jest bardziej intensywny dźwięk, nie tylko dzięki samemu układowi wydechowemu, ale przede wszystkim dzięki redukcji izolacji między komorą silnika a wnętrzem, co dodatkowo obniża masę samochodu o około osiem kilogramów.
Pakiet Competion Plus obejmuje sportowy dyferencjał, a elektronika będzie dbała o to, by więcej mocy trafiło na tylną oś. Zmienia się też przełożenie układu kierowniczego i w pakiecie Competition plus wynosi ono 1:13.1.Ponadto zaktualizowane oprogramowanie w jednostce sterującej skrzynią biegów pozwala na skrócenie czasu zmiany biegów i zauważalne zwiększenie rozpiętości pomiędzy różnymi trybami jazdy.
Znaczące modyfikacje przeszło zawieszenie. Gwintowany układ obniża auto o 10 mm w stosunku do innych RS-ów, a klienci mogą jeszcze obniżyć auto o kolejne 10 mm. Stabilizatory są sztywniejsze, a tłumienie będzie można ustawić w jednym z trzech zakresów.
Audi RS 4 Avant z pakietem Competition Plus rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy – to o 0,2 sekundy mniej w porównaniu do seryjnego standardu. Audi RS 5 Coupé lub RS 5 Sportback do “setki” rozpędza się w 3,8 sekundy, co stanowi poprawę o 0,1 sekundy.
Zarówno pakiet Competition, jak i Competition Plus rozpoznamy między innymi po błyszczącym, czarnym wykończeniu czterech pierścieni na grillu osłony chłodnicy Singleframe i na pokrywie bagażnika, a także liter w nazwie modelu. Ci, którzy chcą jeszcze bardziej podkreślić sportowy wygląd swojego RS 4 Avant lub RS 5, mogą zakupić obręcze kół w kolorze czarnym Phantom Black z wysokim połyskiem, a za dodatkową opłatą, na życzenie, Audi połączy 20-calowe, w pełni frezowane koła, z oponami Pirelli P Zero Corsa, które zostały zaprojektowane zarówno na drogi, jak i tory wyścigowe.
Standardowym wyposażeniem Audi RS 5 są reflektory Matrix LED, które oświetlają drogę laserowym światłem. Pakiet Competition Trim uzupełnia Audi RS 4 Avant i Audi RS 5 o ekskluzywny pakiet stylistyczny Carbon Matte Optics, którego elementy, takie jak lusterka zewnętrzne, przednia listwa, boczne wloty powietrza, a także poszerzenie progów i wykończenie tylnego dyfuzora, mają sportowy matowy kolor Carbon; wszystkie inne elementy błyszczą na czarno.
Audi RS 4 i RS 5 z pakietem Competition – cena
Pakiet Competition kosztuje 7875 euro, a Competition Plus 11 875 euro.
Najnowsze
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Właśnie zakończyła się tegoroczna edycja konkursu Car of the Year Polska. W tym roku zwycięzcą została Dacia Duster, zdobywając 69 punktów i najwyższe uznanie ośmiu jurorów. -
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
-
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Zostaw komentarz: