
Audi chwali się testami nowego modelu RS! Pokaże konkurencji, gdzie jej miejsce?
Audi, które w ostatnim czasie mocno koncentruje się nad pracami nad elektryczną konstrukcją, która ma podbić świat rajdów, pochwaliło się testami, które przeprowadzono ostatnio. Momentami warunki były bardzo ekstremalne.
Po testach w Niemczech i Hiszpanii zespół po raz pierwszy postanowił sprawdzić się w pustynnych warunkach . Audi Sport przez niemal dwa tygodnie testowało Audi RS Q e-tron w Maroku. . Do jazd zaangażowano wszystkich kierowców marki: Stephana Peterhansela, Carlosa Sainza i Mattiasa Ekstroma. Razem z kierowcami ćwiczyli również piloci, by cała załoga mogła lepiej poznać nową, skomplikowaną konstrukcję.

Warunki, jakie zespół testowy napotkał w Maroku, były miejscami ekstremalne. Sven Quandt, szef zespołu Q Motorsport, wyznał:
Temperatury sięgały momentami ponad 40 stopni Celsjusza. Testy utrudniały również burze piaskowe. Ponadto, jak można się było spodziewać, w wysokich temperaturach pojawiło się kilka nowych problemów, które wielokrotnie powodowały przerwy w jazdach i wymagały rozwiązania.
Audi RS Q e-tron wyposażone jest w elektryczny układ napędowy z dwoma zespołami generator-rozrusznik (MGU) rodem z Formuły E. Wysokonapięciowy akumulator opracowany przez Audi Sport, ładowany jest podczas jazdy przez konwerter energii składający się z wydajnego silnika TFSI skonstruowanego wcześniej z myślą o wyścigach serii DTM i trzeciego MGU. Akumulator waży około 370 kilogramów i ma pojemność około 50 kWh.

Ważnym podzespołem do sprawdzenia w marokańskich warunkach był właśnie akumulator wysokonapięciowy specjalnie opracowany na Rajd Dakar. Andreas Roos, odpowiedzialny w Audi Sport za fabryczne projekty motorsport, wyznał:
Chodzi o optymalne zarządzanie temperaturą i możliwość uzyskania maksymalnej wydajności baterii. Każdy tego typu test to dla nas nauka. I właśnie dlatego wybraliśmy się na pustynię ze zelektryfikowanym układem napędowym: Zdobyliśmy niesamowitą ilość doświadczeń, którymi dzielimy się z naszymi kolegami z działu rozwoju.

Audi poinformowało również, że rozpoczęło już budowę pierwszego samochodu startowego z numerem podwozia 104.
Samochód testowy to prototyp, w którym jeszcze nie wszystko jest idealnie dopasowane. W przypadku właściwego modelu dążymy do absolutnej perfekcji pod względem dokładności.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: