Audi A6 Avant e-tron concept – duży zasięg, szybkie ładowanie. Elektryczna przyszłość Audi zapowiada się świetnie

Ukierunkowane już na produkcję seryjną koncepcyjne A6 Avant e-tron concept zapowiada konkretną wizję przyszłych elektrycznych modeli seryjnych opartych o platformę technologiczną PPE. 800-woltowy system pokładowy, moc ładowania do 270 kW i zasięg nawet 700 kilometrów, czego chcieć więcej?

Audi A6 Avant e-tron concept to już drugie, po Sportback e-tron, koncepcyjne Audi z rodziny A6 e-tron.

Audi A6 Avant e-tron concept
Audi A6 Avant e-tron concept, fot. materiały prasowe / Audi

Audi A6 Avant e-tron concept bazuje na przyszłościowej Elektrycznej Platformie Premium (PPE) opracowanej pod przewodnictwem Audi i jest napędzane w pełni elektrycznie. Auto ma 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. To ładnie prezentujące się kombi, w którym zdecydowane linie idą w parze z dopieszczonymi detalami. Duże 22-calowe koła i krótkie zwisy, płaska kabina i dynamiczny łuk dachu, nadają Avantowi proporcje wyraźnie nawiązujące do samochodu sportowego.

Matrycowe oświetlenie wykorzystujące diody LED i OLED, nie tylko tworzą ciekawe, świetlne iluminacje, ale także pełnią rolę projektora. Jak zapewnia producent, cyfrowe reflektory przednie Digital Matrix LED osiągają jakość niemalże kinową. Jeżeli na przykład Audi A6 Avant e-tron concept jest podczas ładowania akumulatorów zaparkowane przy jakiejś ścianie, kierowca i pasażerowie mogą spędzić ten czas grając w wyświetlane na tej ścianie gry wideo. Zamiast na małym ekranie w kabinie, będą widzieli wirtualne krajobrazy rozgrywanej gry na ścianie w formacie XXL.

Audi A6 Avant e-tron concept
Audi A6 Avant e-tron concept, fot. materiały prasowe / Audi

Pozostałe projektory zostały ukryte w drzwiach i innych elementach nadwozia. Ich rolą jest wyświetlanie informacji wokół pojazdu symboli ostrzegawczych: na przykład informują rowerzystów, że za chwilę otworzą się drzwi pojazdu.

Audi A6 Avant e-tron concept to samochód koncepcyjny, więc dokładane dane techniczne pozostają tajemnicą. Trzeba jednak przyznać, że zapowiedzi Audi są bardzo obiecujące: 800-woltowa instalacja elektryczna zapewnia możliwość naładowania akumulatora mocą do 270 kW w bardzo krótkim czasie na stacjach szybkiego ładowania. Producent z Ingolstadt obiecuje zwiększenie zasięgu o 300 km w zaledwie 10 minut! Zasięg też raczej nikogo nie zawiedzie, bo w topowych wersjach ma wynieść 700 kilometrów.

Audi A6 Avant e-tron concept
Audi A6 Avant e-tron concept, fot. materiały prasowe / Audi

Osiągi też nie powinny rozczarować. Zgodnie z zapowiedzią, Audi A6 Avant e-tron concept dostanie dwa silniki, po jednym na każdą z osi, mogące generować moc do 470 KM i nawet 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Audi A6 Avant e-tron concept
Audi A6 Avant e-tron concept, fot. materiały prasowe / Audi

Mimo słowa „concept” w nazwie, Audi A6 Avant e-tron concept sprawia wrażenie samochodu gotowego do produkcji. Gdy Avant trafi na rynek, wraz z nim zadebiutuje wszechstronna platforma PPE, która dzięki możliwości skalowania, w przyszłości posłuży modelom różniącym się wielkością i charakterem. Ten system modułowy jest rozwijany pod przewodnictwem Audi we współpracy z Porsche AG. Pierwsze seryjne pojazdy Audi zbudowane na platformie PPE będą sukcesywnie przedstawiane od 2023 roku.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze