Silnik V6 TDI Audi zasilany olejem roślinnym
Nowe Audi z silnikami V6 TDI będą teraz pracować na hydrorafinowanym oleju roślinnym. Pierwsze auta wyjadą z fabryk jeszcze w tym miesiącu.
Silniki V6 TDI od Audi będą teraz bardziej ekologiczne. Marka dostosowała swoje popularne silniki do zasilania HVO – hydrorafinowanym olejem roślinnym.
„Dekarbonizacja” to hasło klucz, które będziemy jeszcze często słyszeć w niedalekiej przyszłości. Coraz więcej producentów samochodów wycofuje się z produkcji silników spalinowych, żeby zrobić miejsce dla elektrycznej alternatywy.
Jedną z takich marek jest Audi, które niedawno ogłosiło, że w 2025 roku zadebiutuje ostatni samochód spod znaku czterech pierścieni zasilany silnikiem spalinowym. Od 2026 roku będą wprowadzane wyłącznie samochody elektryczne.
Dowiedz się więcej na temat Audi w Motocaina.pl
Z kolei w 2033 roku zakończy się produkcja samochodów wyposażonych w konwencjonalne silniki. Być może przetrwają jeszcze kilka dodatkowych lat na rynku chińskim. Wszystko będzie zależeć od preferencji klientów z Państwa Środka.
Silnik V6 TDI + HVO
W międzyczasie inżynierowie marki z Ingolstadt nie próżnowali i dostosowali jeden ze swoich popularnych silników do pracy na ekologicznym, odnawialnym paliwie. Silniki V6 TDI o mocy 282 KM będą kompatybilne z HVO (hydrorafinowany olej roślinny).
To jedna z metod niemieckiej marki na skuteczne ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Większość produkowanych wariantów sinika V6 została dostosowana do zasilania bardziej zrównoważonym ekologicznie paliwem. Pierwsze silniki opuszczą fabryki Audi jeszcze w lutym.
W porównaniu z klasycznym olejem napędowym, emisja CO2 może zostać obniżona od 70 do 95 procent. Stosowanie HVO ma jeszcze jedną ukrytą korzyść – takie paliwo ma wyższą liczbę cetanową. To znaczy, że proces spalania jest wydajniejszy. Szczególnie będzie można to odczuć w chłodne, zimowe poranki.
W tej chwili na terenie Europy znajduje się około 600 stacji benzynowych, gdzie można zatankować HVO. Większość jest na terenie Skandynawii, ale kilka z nich można znaleźć w Niemczech.
Silniki V6 TDI kompatybilne z HVO pojawią się na początek w modelach od A4 do A8, a także w Q7 i Q8. Na początku przyszłego miesiąca dołączy model Q5, a jeszcze tego lata zobaczymy model A6 Allroad z tym silnikiem. Producent rozważa wprowadzenie silnika do Volkswagena Touarega.
Zarówno marka Audi jak i cała Grupa Volkswagen zamierzają w najbliższych latach zwrócić dużą uwagę na rozwój technologii związanych z odnawialnym paliwem syntetycznym.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Zostaw komentarz: