Paula Lazarek

Aplikacja HoopyGo dostępna już w Polsce. Jak działa usługa otwartego wynajmu samochodów?

Platforma HoppyGo łączy właścicieli samochodów z tymi osobami, które nie posiadają auta, a potrzebują z niego skorzystać.

Dzięki aplikacji mobilnej użytkownicy HoppyGo mogą łatwo i wygodnie wypożyczać pojazdy na każdą okazję, bezpośrednio od właścicieli w ich okolicy – na jeden lub kilka dni, a nawet dłużej.

Jednocześnie HoppyGo umożliwia bezpieczny wynajem samochodów wyłącznie zweryfikowanym użytkownikom platformy. Udostępniając nieużywane przez siebie auta, właściciele mogą zyskać dodatkowe środki na utrzymanie czy eksploatację pojazdu.

Społeczność HoppyGo tworzą ludzie, którzy współdzieląc auta, pomagają ograniczać ich liczbę w miastach, chronić środowisko oraz dbać o jakość powietrza. W odróżnieniu od tradycyjnego car sharingu, system peer-to-peer nie wprowadza bowiem nowych pojazdów, a pozwala lepiej wykorzystywać te, które już są w użytkowaniu.

Członkowie społeczności HoppyGo mogą wybierać typ i rodzaj pojazdu w zależności od bieżących potrzeb – zróżnicowana oferta obejmuje modele SUV, sportowe, dostawcze, segment premium oraz auta kompaktowe.

Najnowsze

Paula Lazarek

Na wakacje Polacy chętniej ubezpieczą samochód niż… własne dziecko?

Czy jesteśmy skłonni bardziej zadbać o swoje bezpieczeństwo podczas wyjazdów i jakie mamy w tym zakresie priorytety?

Brak możliwości wyjazdów ubiegłej zimy spowodował, że Polacy są spragnieni odpoczynku i relaksu. Nasze plany wyjazdowe są zróżnicowane, jednak większość rodaków deklaruje, że tego lata zostanie w kraju – aż 57%[2] planuje wypoczynek w Polsce. Do korzystania z uroków naszego kraju może mobilizować również niewykorzystany w zeszłym roku bon turystyczny (do końca 2020 r. aktywowała go zaledwie jedna czwarta uprawnionych[3]). Zważywszy na to, że jego ważność upływa w pierwszym kwartale 2022 r., w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania podróżami krajowymi niż obserwowaliśmy to w 2020 r. To stwarza możliwości dla rozwoju polskiej turystyki.

Gdzie pojedziemy?

Na popularności tracą duże ośrodki – takie jak Kraków czy Warszawa, na pierwszy plan wybijają się za to małe miejscowości. Możemy spodziewać się, że moda na pobyty na odludziu nie zniknie wraz z pandemią i nadal będziemy ochoczo decydować się na wypoczynek z dala od tłumów. Zmieniają się nie tylko wybierane destynacje, ale i to, jakiego rodzaju miejsca noclegowe cieszą się popularnością. Obecnie chętniej decydujemy się na noclegi w domkach letniskowych, gdzieś na uboczu i na wyłączność niż w hotelu.

Beesafe postanowił zapytać klientów o ich preferencje dotyczące wyboru ubezpieczenia na letni sezon 2021. W tym celu zaproponował im do wyboru trzy rodzaje usług, które mogą przydać się na wakacjach w Polsce – samochodowe assistance, NNW dla dziecka oraz pomoc medyczną w trakcie wakacji.Z przeprowadzonej analizy wynika, że ubezpieczeniem, po które najchętniej sięgnęłyby osoby planujące wakacje, jest… auto assistance. Ze zorganizowania pomocy technicznej w przypadku awarii lub kolizji w trakcie podróży chętnie skorzystałoby 44% osób.

Na drugim miejscu wśród proponowanych opcji znalazła się usługa polegająca na zapewnieniu tymczasowej pomocy medycznej w trakcie wakacji. Wybrała ją jedna trzecia badanych. Wynik ten, zwłaszcza w kontekście pandemii, czasem utrudnionego dostępu do lekarza oraz chęci zadbania o swoje bezpieczeństwo na pewno nie zaskakuje. Dodatkowo takie ubezpieczenie może okazać się przydać jeśli planujemy wakacje na odludziu – poszukiwanie pomocy medycznej w takim miejscu może okazać się nie lada wyzwaniem. Najmniej interesującą z trzech dostępnych opcji okazało się ubezpieczenie NNW dla dzieci. Tego rodzaju zabezpieczenie na wypadek nieprzewidywanego uszkodzenia ciała chciałoby wykupić zaledwie 23% badanych osób.

Rosnący z dnia na dzień odsetek osób zaszczepionych, stopniowe luzowanie obostrzeń, w tym tych związanych z ponownym uruchomieniem branży hotelarskiej i gastronomicznej – wszystko to daje nadzieję na to, że niebawem wrócimy do wakacyjnej „normalności”. Podczas wypoczynku nie należy jednak zapominać o rozwadze i dbaniu o swoje bezpieczeństwo.

Najnowsze

Śliska droga i BMW to za dużo dla tego kierowcy. Było groźnie

Dlaczego miłośnicy budżetowych sportowych wrażeń lubią stare BMW? Bo chętnie zamiatają tyłem. Dlaczego wielu z nich nie powinno jeździć BMW? Z tego samego powodu.

Autor nagrania jechał sobie spokojnie drogą przez las. Dzień był słoneczny, ale nawierzchnia wilgotna. Najwyraźniej niedawno padało, więc trzeba było zdjąć nogę z gazu na zakrętach.

Kierowca BMW nie umie wchodzić w zakręty, ale za to nauczył się latać

Nie zrobił tego kierowca czerwonego BMW E36, którego auto stanęło bokiem w zakręcie. Droga nie była pusta, więc chyba nie zrobił tego celowo, ale wychylenie samochodu było na tyle duże, że głowy nie damy.

Kierowca BMW spokojnie i płynnie rozbił się o barierki

Cudem udało mu się uniknąć uderzenia w niebieskie auto, później w barierkę energochłonną, a następnie w samochód z kamerą. Do zderzenia brakowało jednak na oko dosłownie centymetrów.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Stellantis daje swoim markom 10 lat na udowodnienie, że zasługują na to, by istnieć dalej…

Stellantis, który powstał w wyniku połączenia PSA Peugeot-Citroën i Fiat-Chrysler Automobiles, ma pod swoim dachem 14 marek, co czyni go jedną z największych grup w branży motoryzacyjnej.

Gdy Stellantis stał się jednym z największych graczy na rynku motoryzacyjnym, skupiając pod swoim dachem aż 14 marek, od razu pojawiły się głosy, że nie każda z nich przetrwa fuzję PSA i FCA. Do odstrzału przeznaczone miały być między innymi Chrysler i Lancia, o której bliskim upadku już parę razy było głośno. Okazuje się jednak, że co najmniej do 2031 marki te są bezpieczne.

Carlos Tavares, szef Stellantis, podczas wydarzenia Future of the Car powiedział:

Dajemy każdej marce szansę, dając każdemu 10-letnie okno czasowe i fundusze na 10 lat na realizację podstawowej strategii.

Fani Chryslera, Lancii, Alfy Romeo czy Vauxhalla mogą więc odetchnąć z ulgą. Do 2031 roku marki te pozostaną w branży motoryzacyjnej. Teraz każdy zespół wykonawczy musi przedstawić argumenty na rzecz marki, którą zarządza, i strategię przetrwania marki w czasach, w których cięcie kosztów jest bardziej powszechne niż wydawanie gotówki.

Najnowsze

Paula Lazarek

Eksperci z Politechniki Poznańskiej i Krakowskiej zbadali wydajność elektrycznego napędu Toyoty Yaris. Ciekawe wyniki!

Zespoły naukowe Politechniki Poznańskiej oraz Politechniki Krakowskiej przeprowadziły w warunkach zimowych badania efektywności energetycznej Toyoty Yaris Hybrid 1.5 o mocy 116 KM.

Oba testy potwierdziły, że w mieście hybrydowy Yaris przez większość czasu i na większości dystansu korzysta z bezemisyjnego trybu elektrycznego. Co więcej, na drogach podmiejskich Yaris uzyskał zbliżone wyniki do tych na ulicach miasta. Średnio w cyklu mieszanym uwzględniającym również jazdę po autostradzie, hybrydowy Yaris porusza się bezemisyjnie przez ponad 30% drogi i ponad 50% czasu jazdy.

Wyniki obu badań są do siebie bardzo podobne. Niewielkie różnice między nimi mogą wynikać z różnych warunków atmosferycznych, ruchu panującego na drodze oraz stylu jazdy kierowców.

77,6% czasu jazdy w mieście w trybie elektrycznym – badania Politechniki Poznańskiej
Eksperci Politechniki Poznańskiej wykazali, że nowy hybrydowy Yaris może nawet przez 77,6% czasu jazdy i na 66,1% pokonanej trasy poruszać się w trybie elektrycznym. Taki wynik naukowcy uzyskali podczas jazdy po mieście w trybie ECO.

Badania Politechniki Poznańskiej zostały wykonane zgodnie z warunkami testu RDE i objęły drogi w mieście, poza miastem i na autostradzie. Każdą trasę testowany Yaris pokonał kilkakrotnie w trybie Eco, Standard i Power. Po uśrednieniu wyników, hybrydowy Yaris uzyskał w bezemisyjnym trybie elektrycznym 35,5% przejechanej drogi w cyklu mieszanym.

Bezemisyjna jazda hybrydą nie tylko w mieście – badania Politechniki Krakowskiej
Badania Politechniki Krakowskiej wykazały, że nowy Yaris Hybrid oszczędza paliwo nie tylko w mieście – z czego hybrydy są znane od wielu lat – ale w równie dużym stopniu na drogach podmiejskich i krajowych.

W mieście hybrydowy Yaris poruszał się w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV) przez 69,1% czasu jazdy. Na terenach podmiejskich silnik spalinowy był wyłączony przez 57,3% czasu. Średnio samochód korzystał z trybu EV przez 51,9% czasu jazdy.

Pod względem dystansu pokonanego wyłącznie na silniku elektrycznym, Yaris najlepiej wypadł w mieście (54,8%) i na drogach podmiejskich (52,9%). W całym teście przejechał w trybie elektrycznym 23,7 km z 73,04 km, co stanowi 32,5% trasy.

W obu badaniach testowano Yarisa 4. generacji wyprodukowanego w 2020 roku, z napędem Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM, opartym na 3-cylindrowym silniku 1,5 l. Samochód został zaprojektowany na wyjątkowo sztywnej platformie GA-B z serii TNGA, która zapewnia nisko położony środek ciężkości i bardzo dobre właściwości jezdne.

Testy zostały przeprowadzone na podstawie obowiązującej procedury WLTP, przewidywanej dla testu RDE. Metoda ta zakłada, iż podczas badań drogowych parametry pojazdu mierzone są na trasie obejmującej odcinek w ruchu miejskim, pozamiejskim oraz autostradowym (każdy z odcinków musi mieć co najmniej 16 km). Udziały procentowe każdego z tych odcinków w całkowitej długości trasy są dokładnie określone, tak aby zachować obiektywność podczas pomiarów.

Najnowsze