Angelina Jolie jeździ Triumphem

Niedawno pisałyśmy o wypadku motocyklowym Brada Pitt'a, zastanawiając się, co na to jego żona. Angelina uwielbia motocykle, a tym razem wybrała wyjątkowo oryginalny sprzęt - Triumph Speed Triple R, który nawiązuje przecież do rasowych streetfigtherów. Szkoda, ze to tylko jej rola w nowym filmie.

Aktorka wciela się właśnie w postać Evelyn Salt w najnowszym filmie „Salt”, która będąc agentem CIA oskarżona zostaje o szpiegostwo na rzecz Rosji. Angelina gra w filmie główną rolę poruszając się właśnie motocyklem – Triumph Speed Triple R. Oczywiście jej celem jest oczyścić się z zarzutów i wieść normalne życie… Mamy nadzieję, że scenariusz nie przewiduje wypadku Jolie na tej maszynie.

Rola wymaga, by aktorkę było widać, zatem ubrana jest w wyjątkowo nie motocyklowy ubiór: brak kasku, rękawiczek, czy profesjonalnej kurtki i spodni na jednośladach tego typu jest mało rozsądny. Ale przecież gwiazdom wszystko wolno, zwłaszcza na ulicach Hollywood.

Całkiem niedawno opisywałyśmy kolizję motocyklową jej męża na ulicach Beverly Hills – możesz o nim przeczytać tutaj.

Najnowsze

Przepisy na słodkie samochody

Tak, jak wiele kobiet lubi samochody, tak i wiele lubi... torty. My należymy do tych, które lubią zarówno konie mechaniczne, jak i pyszne słodkości. Jak połączyć obie pasje? Można zamówić pyszne "samochodowe" ciasto za pomocą internetowych cukierni, lub spróbować zrobić je własnoręcznie!

Nie dość, że wygląda… to jeszcze smakuje
fot. The Cakegirl

Do pierwszych urodzin Motocainy pozostało jeszcze trochę czasu, do moich ciut bliżej, ale nadal jeszcze zdecydowanie nie tyle, by planować wygląd urodzinowego tortu. Nic jednak nie poradzę na to, że dziś naszła mnie ochota na bardzo słodkie ciasto – słodkie, duże, kremowe i ozdobne – po prostu na tort.
Mój spragniony słodkości żołądek i gotowy do spełniania marzeń mózg, długo nie musiały się naradzać by podjąć decyzję, że powinien być on w kształcie samochodu… w końcu to wokół niego toczy się ostatnio moje życie. Jak postanowiły tak zrobiły – w wyobraźni tort był naprawdę piękny – czerwony i rasowy, o wyglądzie prawdziwego arystokraty szos. Miał tylko jedną wadę – jako tort wirtualny nie smakował…

 

fot. joemonster.org

Szybko spróbowałam więc znaleźć w internecie remedium na moje problemy – efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania! Oferta tortów „samochodowych” jest naprawdę ogromna, a liczba galerii ze zdjęciami lekko przeraża. Wystarczy rozpocząć przeglądanie zdjęć, by mieć pomysł na samochodowe torty dla każdego: mamy, taty, brata, siostry, babci, koleżanki czy chłopaka. Dla młodszych i starszych. Fanów samochodów nowoczesnych, youngtimerów i aut zabytkowych.

Moje dwa numery „1” to rodem z moich wcześniejszych marzeń – czerwony Mustang i niebieskie Mini autorstwa wychwalanej w sieci The CakeGirl. Wrażenie robią też „trójwymiarowe” torty z hotelu Marriott, żółta nowojorska taksówka i dzieła zaradnych mam – torty w kształcie Zygzaka McQueen z filmu „Auta” czy radosnych, kolorowych terenówek. Uśmiech na mojej twarzy wywołał też śliczny Peugeot z dużym napisem Madzia i cyferką „25” – prawie jak dla mnie, prawie…

 

fot. joemonster.org

W sieci możemy znaleźć torty opatrzone logiem czy rysunkiem pojazdów i takie, które je imitują. Małe i duże, ale wszystkie napewno smaczne. Jeśli macie w planach rodzienne uroczystości pomyślcie o samochodowym torcie – dzięki niemu słodkie smaki połączą się z Waszą pasją – to gwarantuje pyszną zabawę. Zastanówcie się również, czy nie zrobić tortu własnoręcznie? W sieci znaleźć można wiele pomysłów i przepisów na ich wykonanie oraz sklepy, które oferują fachowe pomoce i dodatki spożywcze do ich dekorowania (np. tortownia.pl).

Gotowe na stworzenie domowej manufaktury słodkich samochodów? Ja w każdym razie na pewno będe próbować swoich sił w kuchni, bo dziś rezultatem moich samochodowo-słodkich rozważań było szybkie spałaszowanie wielkiego kawałka nie-samochodowego ciasta. Na pewno niedługo zrobię jednak takie, które sprosta również gustom zarażonej pasją do samochodów czytelniczki Motocainy – oby czas oczekiwania nie był taki jak w przypadku ręcznej produkcji Astona Martina czy Caterhama.

Ciekawych tortów na zamówienie szukaj w cukierniach internetowych: The Cakegirl, 24cukiernia.pl, Kreatywny Cukier

Prosty i oryginalny przepis na początek przygody z tortami znajdziesz tutaj.
 

Najnowsze

Kim jest Ross Brawn?

17 wyścigów, 17 weekendów pełnych emocji, nadziei i rozczarowań już za nami. Pół roku temu większość ekspertów była zaskoczona postawą Brawn GP. Pytano kiedy zespół Rossa Brawna dostanie zadyszki? A jednak to team z Brackley okazał się w tym sezonie najlepszy! Za tym sukcesem stoi człowiek.

Ross Brawn
fot. autorka

Nikt chyba nie wierzył, że były zespół Hondy może okazać się naprawdę trudny do pokonania w swoim pierwszym sezonie na torach Formuły 1.
Nikt jednocześnie nie wątpił przecież w umiejętności i zdolności strategiczne szefa najnowszego w stawce zespołu – przecież to człowiek o olbrzymiej wiedzy i współautor wielu sukcesów – także sukcesów Michaela Schumachera. Warto więc może przy okazji zdobycia tytułu Mistrza Świata Konstruktorów 2009 przez zespół Brawn GP, przybliżyć sylwetkę Brytyjczyka.

Kiedy Brawn przybył do Ferrari z zespołu Benetton w 1996 roku, znany już był ze swoich osiągnięć w okresie współpracy z Frankiem Williamsem, kiedy to należał do grupy tworzącej tunel aerodynamiczny. Był też szefem zespołu ds. aerodynamiki w Force i pracował w teamie Arrows, który zajął 4. miejsce wśród konstruktorów w 1988 roku. Miał także za sobą nadzorowanie TWR Design Centre i konstrukcję samochodów sportowych. To pod jego kierownictwem powstawał Jaguar XJR-14, który stał się zwycięzcą Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych w 1991 roku. W tym samym roku objął stanowisko dyrektora technicznego w Benetton i po 3 latach był z pewnością jednym z głównych autorów pierwszego i drugiego tytułu mistrzowskiego Schumachera oraz stał za sukcesem zdobycia Mistrzostwa Konstruktorów w 1995 roku właśnie dla tego zespołu.

Kiedy Brawn razem z najsłynniejszym, niemieckim kierowcą przeszedł do Ferrari w 1996 roku, Benetton nie był w stanie już utrzymać się na czele stawki. Po 2 latach odbudowy Ferrari Anglik zdobył z tym zespołem pierwszy z 6 następujących po sobie tytułów Mistrza Świata Konstruktorów. To z pewnością jemu w części zawdzięcza 5 kolejnych tytułów najlepszego kierowcy Michael Schumacher. Zespół pod przewodnictwem Jeana Todta, Rossa Brawna i głównego designera Rory Byrne’a nazywany był nawet „dream team’em”. Pomimo oddania tytułów mistrzowskich na rzecz Renault i Fernando Alonso w 2006 roku, Ferrari pod koniec tego sezonu miało najszybszy samochód w stawce. Ross Brawn zdecydował się wtedy na roczny urlop.

Brawn GP
for. Brawn GP

Koniec roku 2007 przyniósł wiadomość o jego powrocie do F1, tym razem do Hondy. Japoński producent zdecydował się jednak po zakończeniu sezonu wycofać zespół z udziału w wyścigach. Wyglądało na to, że zarówno szef teamu jak i kierowcy: Jenson Button i Rubens Barrichello, zostaną bez pracy. Ross Brawn twierdził, że ma przygotowany świetny samochód na następny sezon i nie pozwolił zmarnować tej szansy.

W marcu 2009 roku stał się właścicielem byłego zespołu Hondy. Wyposażone w silniki Mercedes-Benz bolidy wygrały 8 z 16 wyścigów tegorocznego sezonu, jego kierowcy stawali 10 razy na podium, w tym 4-krotnie razem, na 1-szym i 2-gim stopniu. 

No cóż, po takich sukcesach chyba spokojnie można dziś stwierdzić, że Ross Brawn to jedna z największych postaci Formuły 1.

Klasyfikacja końcowa konstruktorów Mistrzostw Świata Formuły 1.

Poz.

Zespół

Silnik

Punkty

1

Brawn GP

Mercedes

172

2

Red Bull

Renault

153,5

3

McLaren

Mercedes

71

4

Ferrari

Ferrari

70

5

Toyota

Toyota

59,5

6

BMW Sauber

BMW

36

7

Williams

Toyota

34,5

8

Renault

Renault

26

9

Force India

Mercedes

13

10

Toro Rosso

Ferrari

8

Brawn GP

Siedziba:

Brackley, UK

Szef zespołu:

Ross Brawn

Kierowcy:

Jenson Button

 

Rubens Barrichello

Kierowca testowy:

Anthony Davidson

Podwozie:

BGP 001

Silnik:

Mercedes-Benz FO108W

Opony:

Bridgestone Potenza

Pierwszy sezon:

2009

Liczba tytułów mistrzowskich:

1

Najlepsza pozycja na mecie:

1 (x8)

Liczba pozycji startowych #1:

5

Liczba najszybszych okrążeń:

4

Najnowsze

Kawa przy stole-kole

Fan F1 może urządzić dziś swoje mieszkanie tak, aby czuł się jak na torze wyścigowym. Nikt co prawda nie wymyślił chyba jeszcze zmywarki z części od bolidu, ale to chyba tylko kwestia czasu, skoro jest już nawet taka kosiarka.

Już ma 12 lat – niedługo to może być antyk!

Jak niedawno pisałyśmy we wzmiance o meblach dla fanów F1, nie musimy już tak bardzo dotkliwie odczuwać tęsknoty za widokiem mknących kół podczas zimowej przerwy w wyścigach. Nie tylko łóżko, świecznik, czy kubek może pojawić się w naszym domu.

Można także postawić przed własną kanapą stolik, którego podstawą jest oryginalne koło Ferrari na magnezowej feldze BBS z oponą Goodyear. Takie cacko wystawił ktoś na sprzedaż na amerykańskiej stronie Etsy. Koło pochodzi podobno z samochodu Michaela Schumachera z 1997 roku – ostatniego sezonu kiedy Scuderia współpracowała z firmą Goodyear. Zostało ono dodatkowo „odświeżone” przez firmę BBS złotą farbą.

Blat stanowi szkło o średnicy 71 cm, a sam stolik ma wysokość 53 cm. Jak zapewnia właściciel jest to jedyny taki egzemplarz i można go nabyć za bagatela 10 000 dolarów amerykańskich… przesyłka to już jedyne 100 dolarów, a potem tylko kawa i spokojne oczekiwanie na następny sezon.

Najnowsze

Prawo jazdy – kiedy zdawać, o której i gdzie

Planujesz egzamin na prawo jazdy? Czy poza nauką prowadzenia w jakikolwiek sposób się do niego przygotowujesz? Poczytaj, o której nie należy zdawać egzaminu i na jakie jego elementy zwrócić szczególną uwagę.

Ośrodki egzaminacyjne tylko czyhają, by godzić się na narzucone warunki i terminy.
fot. Motocaina

Czy zapisując się na egzamin sama wybrałaś jego godzinę, czy bez oporów zgodziłaś się na tą przydzieloną? W jakim mieście chcesz zdawać ten ważny test swoich umiejętności? Jeśli dotychczas to wszystko wydawało Ci się nieważne to błąd! Nie jesteśmy przesądne, ale statystyki mówią swoje… 

Godzina i miejsce – to wszystko z pozoru wydaje się nieważne, podobnie jak osoba egzaminatora w czasach, gdy samochody egzaminacyjne wyposażone są w kamerki dbające o obiektywizm kontrolujących naszą jazdę pasażerów. Ciekawe statystyki, do których dotarła Motocaina pokazują jednak ogromne różnice między poszczególnymi miastami Polski.

Zanim siądziesz za kóło „L-ki” zorientuj się, czy aby na pewno umiesz jechać w obrębie pasa ruchu.
fot. Motocaina

Czy wiecie, że w Warszawie statystycznie trzeba podejść do egzaminu 2 razy, by otrzymać upragniony dokument, a w Bielsku Białej aż 5? I co powiecie na to, że w stolicy Polski największe ryzyko niezdania egzaminu występuje nie wiedzieć czemu między wcale nie zatłoczonymi godzinami – 10 a 13. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej powinni się natomiast obawiać godzin porannych między 7 a 10 – wtedy to niezdawalność w tym mieście jest największa. Na czym najczęściej „oblewają” egzamin mieszkańcy Warszawy  – na skrzyżowaniach – aż dla 16% uczestników egzaminu ten powód był przyczyną nieotrzymania prawka. W Dąbrowie Górniczej najwięcej problemów kandydaci na kierowców mają z … jazdą właściwym pasem, podobnie zresztą jak mieszkańcy największej liczby regionów Polski. Na drugim miejscu w Dąbrowie Górniczej plasuje się nieznajomość znaków drogowych, a na trzecim.. parkowanie. Mieszkańcy Krakowa najgorzej radzą sobie ze znakami… Co region Polski to inne obyczaje…

Morał jest prosty: nawet Ci, którzy nie wierzą w przesądy niech lepiej omijają „trudne” godziny i dokładnie zastanowią się nad wyborem miasta, w którym będą je zdawać. Niech również dobrze nauczą się jazdy prosto, właściwym pasem… to zdecydowanie może się przydać!

Najnowsze