Andy Palmer: polegniemy bez kobiet
Andy Palmer, wiceprezydent Nissana, uważa, że branża motoryzacyjna nie nadąża za potrzebami rosnącej i coraz silniejszej grupy konsumentów – kobiet.
Palmer zauważył, że kobiety mają powody do narzekań – fotele są projektowane z myślą o proporcjach męskiego ciała, zatem u kobiet obciążają kręgosłup, w samochodach brakuje miejsca na wózki dziecięce, a postawa dealerów w salonach nadal jest nacechowana stereotypami.
„Klientów płci żeńskiej jest coraz więcej, a my zawodzimy oczekiwania potencjalnie najbardziej wpływowego segmentu odbiorców” – dodał przedstawiciel Nissana. Jego zdaniem, również uczelnie powinny zwiększyć nacisk na kształcenie kobiet-inżynierów, które mogłyby wspomóc branżę motoryzacyjną w przyszłości.
Niektóre marki próbują podejmować kroki w kierunku zmian. Ford, na przykład, stworzył oddział zwany Women’s Product Panel. Jak mówi Angela Engel, stojąca na czele tegoż oddziału, kobiety często pytają, czy nie ma możliwości zaprojektowania klamki tak, by pierścionki nie zdzierały lakieru, czemu mając buty na obcasach uderza się kolanami o kierownicę i jak opanować wsiadanie za kółko w wąskiej spódnicy.
| W branży motoryzacyjnej brakuje kobiet, uważa Andy Palmer |
![]() |
| fot. Nissan |
Zgodnie z ostatnimi badaniami, liczba kierowców płci żeńskiej pomiędzy 1995 i 2010 rokiem wzrosła o 23%, podczas gdy liczba kierowców płci męskiej systematycznie spada. David Bizley, dyrektor techniczny w R.A.C. Limited, przyznaje, że taka zmiana struktury powinna przełożyć się na postawę projektantów aut i jego zdaniem, tak właśnie się obecnie dzieje.
Andy Palmer nie podziela tego optymizmu. Uważa, że sytuacja się nie poprawi, dopóki nie będzie więcej kobiet na każdym poziomie zarządzania w firmach motoryzacyjnych. Przyznaje zresztą, że i w Nissanie mają z tym kłopot: zatrudniają mniej niż 10% kobiet na wysokich stanowiskach. Zwrócił jednak uwagę, że rocznie uniwersytet w Wielkiej Brytanii kończy mniej niż 9% kobiet-inżynierów – w Chinach jest to 30%.
„Potrzebujemy zdecydowanie mniej kursów dla fryzjerek, a więcej troski o kierunki ścisłe. Każda firma z branży motoryzacyjnej, w której nie ma wystarczającej liczby kobiet, szybko przestanie być konkurencyjna” – podsumował Palmer.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: