
BMW Alpina B8 Gran Coupe – flagowa limuzyna przechodzi facelifting. Pozostaje piękna! Zobacz na zdjęciach
Marki Alpina fanom biało-niebieskiej szachownicy przedstawiać nie trzeba. To producent - nie tuner - który od lat zajmuje się upiększaniem bawarskich samochodów, dodając szczypty elegancji i pikanterii. Teraz modyfikacje przeszedł flagowiec: B8 Gran Coupe. Co się zmieniło?
Zmiany nie są znaczące, ale wprawne oko fana motoryzacji je wypatrzy. Modyfikacji uległ przede wszystkim przód nadwozia – pojawił się podświetlany fragment atrapy chłodnicy, określany mianem BMW Iconic Glow, który nadaje eleganckiego akcentu autu. Przez nowe elementy, które pojawiły się w otworach wentylacyjnych atrapy, B8 zyskało lekko odświeżony wygląd.
Wewnątrz zastaniemy centralny wyświetlacz dotykowy BMW Live Cockpit ConnectedDrive, który ma teraz rozmiar 12,3″. Auto jest w standardzie bogato wyposażone, m.in. w BMW Driving Assistant Professional i asystenta parkowania, także decydując się na model BMW Alpina B8 ma się pewność, że otrzymujemy to, co obecnie w motoryzacji najlepsze.
Przy okazji tych nieznacznych zmian dodano nowe kolory nadwozia: Portimao Blue, Sanremo Green, Skyscraper Grey, Frozen Pure Grey i Frozen Tanzanit Blue. Należy pamiętać, że metaliczne barwy lakieru: Alpina Blue i Alpina Green są zarezerwowane wyłącznie dla samochodów BMW Alpina.
BMW ALPINA B8 Gran Coupéc nadal jest napędzana podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,4 l, który dostarcza 621 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość do setki osiągana jest w 3,4 sekundy, a maksymalna prędkość samochodu to 324 km/h.
Opracowany specjalnie przez Alpinę sportowy wydech ze stali nierdzewnej jest zaprojektowany tak, by redukować ciśnienie wsteczne. Kierowca przy pomocy przełącznika trybów Comfort-Sport może wpływać na ustawienie aktywnych klapek i kontrolować dźwięk wydobywający się z końcówki wydechu.
Felgi Alpina Classic 21” zastosowane w modelu Alpina B8 to kute obręcze kół z 20 szprychami, które nadal pozostają znakiem rozpoznawczym marki.
Odświeżone BMW ALPINA B8 Gran Coupé można już zamawiać, a dostawy rozpoczynają się w maju 2022 roku. Cena w Niemczech to 162 100 euro.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: