Site icon Motocaina

Akcja serwisowa Toyoty – przez tę usterkę może dojść do kolizji

PCS to skrót od „Pre-Collision System”, co w swoich broszurach Toyota tłumaczy jako „układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów”. Rozwiązanie to ostrzega kierowcę o możliwości kolizji lub wypadku, jeśli oceni, że na przykład zbyt szybko zbliża się do poprzedzającego go uczestnika ruchu. Jeśli kierujący nadal nie zareaguje, automatycznie aktywuje hamulce, co pozwala na uniknięcie lub zmniejszenie skutków zderzenia.

Test Toyota Yaris Hybrid – miejski zwierzak

Jak podała Toyota układ PCS w modelach Yaris oraz C-HR wyprodukowanych w Japonii, Turcji oraz Francji od 20 marca 2020 roku do 2 sierpnia 2021 roku, może nie zadziałać prawidłowo. Korzysta on z kamery oraz czujnika radarowego i to właśnie ten drugi element stanowi problem. W części egzemplarzy nie został on aktywowany prawidłowo, przez co nie tylko nie ostrzega o ryzyku kolizji, ale także nie informuje o żadnym błędzie. Właściciele wadliwych egzemplarzy nawet nie wiedzą o niesprawnym układzie.

Rosja znacjonalizuje zagraniczne fabryki? Na liście giganci branży motoryzacyjnej – Volkswagen i Toyota

Ponieważ układ PCS jest montowany standardowo we wszystkich wersjach Toyoty Yaris oraz C-HR, problem dotyczy sporej liczby samochodów – dokładnie 18 284. Ich właściciele mogą spodziewać się wezwania do serwisu w celu sprawdzenia ich auta  przeprowadzenia ewentualnej naprawy.

Exit mobile version