Abu Dhabi Desert Challenge: Kuba Przygoński goni pierwszą trójkę

W trzecim etapie Abu Dhabi Desert Challenge Kuba Przygoński zajął czwarte miejsce i w klasyfikacji generalnej zajmuje obecnie szóstą pozycję. Marek Dąbrowski nadal prowadzi w klasie Open.

Kuba Przygoński się nie poddaje
fot. Orlen Team

Różnice czasowe w czołówce pozostają bardzo niewielkie. Zwycięzca dzisiejszego odcinka specjalnego, Marc Coma, objął obecnie prowadzenie. Drugi jest zawodnik Husqvarny, Joan Barreda, a na trzecim miejscu uplasował się Jordi Viladoms (KTM).

Kuba Przygoński goni czołówkę, ale nie bez trudności.

„Przejechałem kolejny bardzo ciężki i upalny etap. Temperatura sięgała 39 stopni w cieniu. Jadę w złej grupie zawodników. Zaraz po starcie wyprzedzam i jadę przez cały etap sam. Bardzo ciężko w takich warunkach utrzymać dobre tempo. Mam nadzieję, że jutro znów uda mi się trochę zminimalizować czas do pozycji lidera i będę mógł walczyć o podium tego rajdu” – powiedział Kuba Przygoński, któremu kibicujemy podwójnie, od kiedy Jacek Czachor po kontuzji musiał wycofać się z rywalizacji.

Marek Dąbrowski osiągnął nieco gorszy czas od O’Connora, który uparcie go goni. Wynikało to w dużej mierze z kłopotów technicznych – zawodnik musi kontrolować eksploatację maszyny po wymianie tłoku silnika. Na szczęście jak dotąd przewaga Polaka jest niezagrożona.

 

Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja mistrzostw świata  (trzeci etap)

1. Marc Coma  (E) KTM 450                                    4:49.51
2. Joan Barreda (E) Husqvarna TE 449 RR            +8.47
3. David Casteu (F) Yamaha 450 YZF                     +11.33
4. Kuba Przygoński (PL) KTM 450                          +12.58
5. Sean Gaugain (ZA) Honda CRF 450X                +15.06
6. Jordi Viladoms (E) KTM 450                               +18.33
7. Matthew Fish (AUS) KTM 450 EXC                  +19.22
8. Alessandro Botturi (I) KTM 450                          +19.29
9. Paulo Goncalves (P) Husqvarna TE 449 RR        +19.52
10. Ruben Faria (P) KTM 450                                  +20.50

 

Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja Open Trophy (trzeci etap)

1. Troy O’CONNOR  (AUS) KTM 530 EXC          13:21:21

2. Marek Dąbrowski (PL) KTM 505                         +1:42

Klasyfikacja generalna (po trzecim etapie)

1. Coma 12:47.17, 2. Barreda +8.27, 3. Viladoms +19.09, 4. Goncalves +21.06, 5. Faria +24.06, 6. Przygoński +24.34, 7. Gaugain +40.11, 8. Casteu +46.00, 9. Fish +51.20, 10. Farres +1:06.31.

 

Najnowsze

Ty, Azor i wasza Honda

Honda przygotowała usprawnienie dla wszystkich właścicieli niewielkich czworonogów.

W.O.W. (skrót od Wonderful Open-hearted Wagon) to specjalna wnęka na wysokości fotela pasażera, zaopatrzona w wentylację, dzięki czemu ani nasi ulubieńcy nas, ani my ich nie tracimy z oka. W ten sposób podróż staje się bardziej komfortowa i przyjemna dla obu stron. Warunek jest jeden – nasz pupil musi być zdyscyplinowanym pasażerem przyzwyczajonym do jazdy samochodem. No i jeden minus – pies o gabarytach owczarka niemieckiego czy, dajmy na to, bernardyna, już się raczej do tej wnęki nie zmieści…

fot. The Presurfer

Najnowsze

Prawy Jaguar, środkowa półka

Jakie jeszcze można znaleźć zastosowanie dla klasycznych samochodów, inne niż zadawanie szyku na drogach? Okazuje się, że Jaguar XJ może się świetnie sprawdzić w charakterze... półki na książki.

To projekt przygotowany na specjalne zamówienie klienta przez holenderskie studio Denieuwegeneratie. Nosi nazwę „Dutch Mountain”. Jaguar spełnia rolę wiszącej półki na książki, zaś jego bagażnik został przeobrażony w szafkę. Aby osiągnąć ten efekt, projektanci wymontowali z samochodu silnik i inne części mechaniczne (aby zmniejszyć masę) oraz wycięli duży fragment dachu.

fot. Jaap Vliegenthart

Najnowsze

Zapowiedź Motor Show 2012

W dniach 13-15 kwietnia podczas Międzynarodowych Targów w Poznaniu odbędzie się Motor Show – najważniejsze wydarzenie branży motoryzacyjnej w Polsce. Będziemy świadkami premier samochodowych i motocyklowych, a także Ogólnopolskiego Forum Flotowego i Gali Fleet Awards Polska 2012.

Pawilon 11, czyli Iglica
fot. pl. wikipedia

Po raz pierwszy na polskich targach pojawią się marki Ferrari i Rolls-Royce. Nie zabraknie również innych marek luksusowych, które bywały już w Polsce wcześniej: uwielbiane przez Jamesa Bonda Aston Martin i Lotus, a także Porsche i Bentley. Najnowsze modele zaprezentują m.in. Mercedes, Volvo, Fiat, Toyota, Ford, Hyundai, Volkswagen, Audi, Honda, Kia, Mitsubishi, Abarth, Peugeot, Mazda i Range Rover. Będzie co podziwiać.

W piątek 13 kwietnia odbędzie się natomiast VIP Day, a w nim – Ogólnopolskie Forum Flotowe wraz z Galą Fleet Awards Polska 2012. Zarządcy flot samochodowych wyłonią najlepsze auta, produkty i usługi wyróżniające się na rynku w 2012 roku.

W materiałach dodatkowych można zapoznać się z harmonogramem Motor Show VIP Day i tematyką Ogólnopolskiego Forum Flotowego.

Najnowsze

Pokonaj granice swojego motocykla

Opona motocyklowa Michelin Power Cup jest przeznaczona do jazdy po torach wyścigowych i homologowana do użytku drogowego. Była testowana przez ponad 200 kierowców na torach w 7 krajach.

Michelin Power Cup w akcji na torze Le Mans
fot. Michelin

Opona została skonstruowana w Centrum Technologii Michelin w Ladoux w pobliżu Clermont-Ferrand, z wykorzystaniem najnowszych technologii opracowanych podczas wyścigów. Przyczepność na zakrętach i podczas przyspieszania została udoskonalona, dzięki czemu Power Cup polepszyła swój czas okrążenia w porównaniu do poprzedniczki, Michelin Power One Competition. Przednia opona zapewnia zwrotność, stabilność prowadzenia i szybką reakcję, zwłaszcza podczas hamowania. Tylna poprawia przyczepność podczas pokonywania zakrętów bez pogorszenia trwałości.

Kierowcy mogą wybierać pomiędzy różnymi wersjami opon, zbudowanych z różnych mieszanek gumy i posiadających dwa rodzaje karkasu (w przypadku opon na przód). Inżynierowie Michelin zoptymalizowali też konstrukcję karkasu tylnych opon, aby zapewnić lepszą przyczepność. Michelin Power Cup zawierają technologię Two Compound Technology, dzięki której twardsza guma znajduje się na czole opony dla zwiększonej żywotności, a miększa guma na barku opony dla maksymalnej przyczepności podczas przechylenia.

Do wyprodukowania opony Michelin Power Cup zastosowano także technologię Near Slick Technology. Dzięki tej technologii opona zapewnia niemal te same osiągi co gładki odpowiednik, jednak spełnia kryteria homologacji drogowej.

Więcej informacji o oponach Michelin do motocykli można znaleźć na stronie www.michelin-power.com.

fot. Michelin

 

 

fot. Michelin

Najnowsze