Abu Dhabi Desert Challenge: Jacek Czachor wycofuje się z rywalizacji

Podczas wczorajszego etapu Abu Dhabi Desert Challenge Jacek Czachor, kapitan Orlen Team, spadł z motocykla przy zjeździe z wydmy. Wypadek okazał się na tyle poważny, że Czachor musiał zrezygnować z dalszej rywalizacji.

fot. Orlen Team

Motocyklista do ostatniej chwili liczył na to, że uda mu się wystartować. Dokucza mu jednak silny ból i po konsultacji z zespołem medycznym postanowił oszczędzać siły na eliminacje w Katarze za niespełna dwa tygodnie.

Kuba Przygoński zmniejszył stratę do czołówki, od pozycji lidera dzieli go 11’56. W klasyfikacji generalnej rajdu jest siódmy, a Marek Dąbrowski zdecydowanie prowadzi w klasie Open. Po dwóch etapach w rajdzie zwycięża Joan Bort-Barreda, który ma 20 sekund przewagi nad Marcem Comą i niespełna minutę na Jordim Villadomsem, różnice zatem są niewielkie. 

Drugi odcinek specjalny liczył 283 kilometry.

„Był trochę bardziej miękki niż ten rozpoczynający rywalizację. Jechałem sam, nie mając innych konkurentów w zasięgu wzroku. Ciężko w takich warunkach utrzymać odpowiednie tempo. Trochę na tym straciłem, jednak nie popełniłem błędów i jestem w czołówce” – powiedział Kuba Przygoński.

 

Etap II Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja mistrzostw świata

1. Ruben Faria (P) KTM 450                                    4:09.03
2. Jordi Viladoms (E) KTM 450                               +1.34
3. James West (GB) Honda CRF 450X                    +3.15
4. Paulo Goncalves (P) Husqvarna TE 449 RR        +6.14
5. Gerard Farres (E) KTM 450                                  +7.39
6. Joan Barreda (E) Husqvarna TE 449 RR            +7.48
7. Kuba Przygoński (PL) KTM 450                          +7.59
8. David Casteu (F) Yamaha 450 YZF                     +8.50
9. Sean Gaugain (ZA) Honda CRF 450X                +8.54
10. Helder Rodrigues (P) Yamaha 450 YZF            +9.21
11. Marc Coma  (E) KTM 450                                  +11.11

Etap II Abu Dhabi Desert Challenge klasyfikacja Open Trophy

1. Marek Dąbrowski (PL) KTM 505                         04h44’13
3. Troy O’CONNOR  (AUS) KTM 530 EXC          +35’40

Klasyfikacja generalna (po drugim etapie)

1. Barreda 7:57.06, Coma +20, 3. Viladoms +56, 4. Rodrigues +1.05, 5. Goncalves +1.34, 6. Faria +3.36, 7. Przygoński +11.36, 8. Gaugain +25.25, 9. Ceci +31.46, 10. Fish +32.18

 

Klasyfikacja generalna Open Trophy (po drugim etapie)

1. Dąbrowski 05h19’27

Najnowsze

Mean Green będzie bić nowy rekord

Najszybszy na świecie samochód ciężarowy z napędem hybrydowym, Volvo Mean Green, przymierza się do pobicia własnego światowego rekordu prędkości.

Mean Green
fot. Volvo

27 kwietnia na lotnisku w Wendover, w amerykańskim stanie Utah, Mean Green podejmie próbę osiągnięcia prędkości przekraczającej 260 km/h (165 mph).

Pojazd jest obecnie posiadaczem rekordów ze startu zatrzymanego na dystansie 500 i 1000 metrów.

Mean Green zostało zaprezentowane przez Volvo Trucks na wystawie Mid-America Trucking Show. Jego hybrydowy układ napędowy został zmodyfikowany z myślą o biciu rekordów prędkości. Samochód jest wyposażony w podrasowany silnik Volvo D16 i zmodyfikowaną wersję zautomatyzowanej skrzyni biegów Volvo I-Shift, przystosowaną do współdziałania z trakcyjnym silnikiem elektrycznym.

Właściciel i kierowca Mean Green, Boije Overbrink, twierdzi, iż pojazd przy starcie wykazuje przyspieszenie bez zwłoki czasowej charakterystycznej dla silników wysokoprężnych.
Łączna moc napędu Mean Green wynosi 2100 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym około 6800 Nm – z czego 200 KM i około 1200 Nm pochodzi z silnika elektrycznego.

Mean Green pojawi się na wystawie Truck World w dniach 19–21 kwietnia w Toronto i na przystanku regatowym Volvo Ocean Race w Miami w dniach 17–20 maja.

Najnowsze

Motocyklem przez pustynię

Grzegorz Brelik już od czterech lat podróżuje na motocyklu, przemierzając kolejne trasy. Przejechał pół Europy i planuje kolejną wyprawę, tym razem w towarzystwie żony, Agnieszki.

Agnieszka i Suzuki V-Strom
fot. Suzuki

Grzegorz i Agnieszka postanowili wyruszyć do Maroka. Będą podróżować przez Niemcy, Francję i Hiszpanię do Gibraltaru, skąd promem popłyną do Afryki. Saharyjskim brzegiem Maroka dotrą do Erg Chebbi. Tam zacznie się prawdziwe wyzwanie – zmaganie z pustynią.

Podróżnicy wyznaczyli początek wyprawy na maj 2012 roku i przewidują łączne pokonanie 15 tysięcy km w ciągu 5 tygodni.

Wyruszają motocyklem Suzuki V-Strom z 2007 roku, wyposażonym pod kątem dłuższych wypraw (wysoka szyba turystyczna zestaw kufrów, tankbag, ogrzewane manetki, ogrzewana oliwiarka). Suzuki Motor Poland objęła patronat nad projektem.

 

Najnowsze

i-Ride dla motocyklistów

Znany wszystkim zmotoryzowanym wizerunek sześcionogiego psa jest obecnie znakiem handlowym wszystkich wyrobów włoskiego koncernu Agip, sprzedawanych pod wspólną nazwą ENI. Jednocześnie na rynku pojawia się linia olejów i-Ride, przeznaczona specjalnie dla motocyklistów.

To cała gama produktów dostosowanych do użytku w silnikach dwu- i czterosuwowych, zarówno cywilnych, jak i sportowych.

eni i-Ride moto 2t
fot. cnpr.pl

eni i-Ride moto 2t to syntetyczny olej do najnowszej generacji silników dwusuwowych o bardzo niskim poziomie zadymienia. Jest przeznaczony do silników wysokiej mocy, eksploatowanych w warunkach sportowych.

eni i-Ride moto 10W-40 jest olejem stworzonym na podstawie syntetycznych baz dla silników czterosuwowych najnowszej generacji. Można go używać w najcięższych i zróżnicowanych warunkach eksploatacyjnych, takich jak wysoka lub niska temperatura. Zalecany jest do silników pokonujących długie trasy.

eni i-Ride moto gp 10W-60 to syntetyczny olej zaprojektowany tak, aby zwiększyć wydajność silników czterosuwowych. Jest specjalnie przeznaczony do motocykli ścigających się na torze.

eni i-Ride moto 2 jest syntetycznym olejem przeznaczonym do smarowania najnowocześniejszych i najwyższej mocy czterosuwowych silników motocyklowych, pracujących nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych (rajdy i wyścigi).

eni i-Ride moto gp 10W-60
fot. cnpr.pl

eni i-Ride moto 10W-30 to olej stworzony na podstawie syntetycznych baz dla silników czterosuwowych najnowszej generacji. Zapewnia pełną ochronę silnika w najcięższych oraz zróżnicowanych warunkach pracy, takich jak wysokie lub niskie temperatury (np. długotrwała jazda po autostradzie lub w ruchu miejskim na krótkich odcinkach typu „stop and go”).

eni i-Ride moto 10W-50 jest syntetycznym, wielosezonowym olejem wysokiej jakości, stworzonym dla silników czterosuwowych. Dzięki specjalnej formule może być stosowany w warunkach off-road.

ENI jest w 2012 roku jedynym oficjalnym dostawcą paliwa i smarów dla nowej klasy wyścigów motocyklowych Moto3.

Najnowsze

Komine na targach w Tokio

Od stycznia bieżącego roku możemy cieszyć się obecnością na polskim rynku japońskiej marki ubrań motocyklowych Komine. W dniach 23-25 marca firma prezentowała się na cyklicznym Motocycle Show w Tokio.

Fragment stoiska Komine na targach w Tokio
fot. Komine

To była 39 już edycja potężnych targów, na których prezentują się marki z szeroko pojętej branży motocyklowej z całego świata. Od najnowszych modeli motocykli (bądź znanych już, ale podrasowanych dla potrzeb show), poprzez akcesoria, aż po najdrobniejsze detale. Najbardziej w oczy rzucała się w tym roku ekspozycja Yamahy, której stoisko okazało się największe. Yamaha zaprezentowała w sumie 33 motocykle.

Więcej o ofercie firmy Komine natomiast można przeczytać tutaj.  

Najnowsze