
68. Rajd Safari: Sobiesław Zasada trenuje przed afrykańskim klasykiem
68. Safari Rally Kenya to szósta runda tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. 91-letni Sobiesław Zasada będzie najstarszym zawodnikiem w historii WRC. Polak właśnie rozpoczął intensywne przygotowania do zawodów! Zobaczcie, jak mu poszło!
Przygotowująca się do startu w 68. Rajdzie Safari załoga Sobiesław Zasada/Tomasz Borysławski przeprowadzała dziś intensywne testy Fordem Fiesta Rally3 na szutrowych odcinkach toru Silesia Ring w Kamieniu Śląskim na Opolszczyźnie. 91-letni kierowca, tak ocenił swój występ:
To był dość forsowny dzień, w trakcie którego poznawaliśmy auto, jakim za trzy tygodnie staniemy w Nairobi na starcie 68. Safari Rally Kenya. Dla mnie to spora nowość, bo przecież od czasu mojego poprzedniego startu w Afryce minęła niemalże epoka, co widać w zaawansowaniu technicznym samochodu. Ale już po pierwszych kilometrach czuję, że doskonale rozumiemy się z samochodem i szczęśliwie dojedziemy do mety afrykańskiego klasyka.

Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy pojedzie w Safari po raz dziewiąty. Ostatni raz stanął na starcie Rajdu Safari w 1997 roku samochodem Mitsubishi Lancer EVO III, a pilotowała go żona – Ewa. Zajęli wtedy drugie miejsce w grupie N. Także teraz pani Ewa Zasada zasiadła na fotelu pilota podczas kilku testowych przejazdów trasy.
Samochód, którym tym razem wystartuje w rajdzie Zasada, napędza półtoralitrowy silnik Ecoboost o mocy 215 KM. Pojazd przygotował krakowski oddział M-Sport, firmy światowej sławy, która od ponad czterech dekad zajmuje się przygotowaniem samochodów do rajdów WRC.

W 68. Safari Rally Kenya wystartuje również Daniel Chwist (wnuk Sobiesława Zasady) z Kamilem Hellerem; ta załoga pojedzie Fordem Fiestą Rally2 M-Sport z silnikiem 1.6 Turbo o mocy 290 KM.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?