
59. Rajd Barbórka. Żółty Golf „wyprzedza nowotwór” na rajdowych oesach
Rajd Barbórka zakończył tegoroczny sezon rajdowy. Na oesach można było zobaczyć charakterystycznego żółtego Golfa, który ścigał się w słusznej sprawie, w ramach kampanii społecznej „Wyprzedzamy nowotwór”.
Walka o poprawę wczesnej diagnostyki nowotworów u dzieci trwa cały sezon, a symboliczne naklejki akcji pojawiają się podczas każdej rundy Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tak samo było podczas Barbórki – logo akcji można było zobaczyć na wielu historycznych rajdówkach.

Podczas 59. Rajdu Barbórka fundację reprezentowała załoga z nr 89 Wojtek Sroczyński i Emilia Kotarska w VW Golf II GTi. Projekt „Żółty Golf znów na rajdowych trasach. Jedziemy dla dzieci” został wymyślony i zbudowany specjalnie na potrzeby kampanii „Wyprzedzamy nowotwór”.
Emilia Kotarska, członek Zarządu Fundacji Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, pilot rajdowy, zwraca przede wszystkim uwagę na cel kampanii:
Dla mnie najważniejsze jest, aby nasz przekaz trafił do rodziców, dziadków, lekarzy… czyli tych osób, które mogą jako pierwsi zauważyć niepokojące objawy choroby u dziecka. Na każdym rajdzie rozdajemy kartki z informacją o kampanii i nagłaśniamy temat.
Załoga żółtego Golfa apeluje, aby nie zwlekać z wizytą u lekarza, gdy zauważymy niepokojące objawy. Każdy uraz nieproporcjonalny do zdarzenia, przedłużające się infekcje, nasilający się ból, zmiany skórne… powinny zostać wyjaśnione. Nie panikujmy, ale zachowajmy czujność!
Kampania „Wyprzedzamy nowotwór”
Kampania „Wyprzedzamy nowotwór” ma przede wszystkim na celu zwrócenie uwagi rodziców i lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej na fakt, że dzieci również chorują na nowotwór. Fundacja prowadzi działania edukacyjne, informuje jakie objawy powinny zaniepokoić rodziców i kiedy należy udać się do lekarza.
Co roku w Polsce odnotowuje się około 1200 nowych zachorowań na nowotwory wśród dzieci i młodzieży. Najczęściej występujące nowotwory u dzieci to: białaczka (26% wszystkich rozpoznań), guzy mózgu (19%), chłoniaki (13%), neuroblastoma (8%), nowotwory kości (7%), guz Wilmsa (6%).
Po więcej informacji o kampanii i niepokojących objawach nowotworów u dzieci zapraszamy na stronę fundacja.net oraz wyprzedzamynowotwor.net.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: