
5 zaskakujących sposobów na uniknięcie kłopotów w motocyklowej podróży
Doświadczeni podróżnicy motocyklowi mają swoje „patenty” na uniknięcie kłopotów w trasie. Zdradzamy kilka z nich.
Bardzo często przy upadku motocykla kierownica wykręca się w taki sposób, że złamaniu lub wygięciu ulega dźwignia hamulca, bądź sprzęgła. Jeszcze częściej zdarza się to w jeździe off-roadowej i nie zawsze handbar tą „klamkę” jest w stanie ocalić.
Jest jednak prosty sposób – punkt kontrolowanego pęknięcia, żeby „zaprogramować” złamanie w ten sposób, by istniała możliwość dalszej jazdy. Wystarczy osłabić dźwignię w odpowiednim miejscu, czyli nawiercić ją na wysokości 2/3 długości (od strony mocowania). Otwór może mieć maksymalnie średnicę 1/3 szerokości dźwigni.
To nie jest pomysł, który ma służyć zaparzaniu aromatycznej kawy w podróży. Jednak zabranie ze sobą takich filtrów w podróż po krajach mniej cywilizowanych powinno być obowiązkowe. Przez filtr do kawy wlewamy wtedy… paliwo. Szczególnie, gdy bierzemy je z niezbyt pewnych źródeł. Czasem nie warto być mądrym po szkodzie.
Gdy zależy nam na porządnym sklejeniu – w podróż powinniśmy zabrać klej dwuskładnikowy. Jednak SuperGlue uratuje nas, gdy musimy cos skleić na szybko i… udzielić pierwszej pomocy. Klej ten świetnie łączy także materiały organiczne (czego każdy raczej doświadczył na własnych palcach) i bywa, że jest wykorzystywany do sączących się, ciętych ran – celem ich zabezpieczenia i przyspieszenia procesu gojenia, poprzez sklejenie brzegów skóry (przy czym należy unikać bezpośredniego kontaktu kleju z krwią i wodą). Skuteczność tej metody po raz pierwszy sprawdzona została podczas wojny w Wietnamie. Nieco szokujące, ale zadziała, gdy nie mamy pod ręką innych możliwości pomocy zranionej osobie.
Środki tego typu (Motul Hands Clean M4, Dreumex Plus, Americol żółty) jest idealny do usuwania ciężkich zabrudzeń, takich jak: olej, smar, smoła, farba, klej czy lakier. Wyjątkowe jest jednak to, że nie potrzebujemy do niego ani kropli wody. Smarujemy, czekamy chwilkę, wycieramy (rolujemy) i gotowe! Gdy awaria dopadnie nas w szczerym polu, nie musimy już zużywać zapasu wody czy długotrwale szorować ręce mokrymi chusteczkami.
Znamy sporo środków pozwalających poruszać się motocyklem, już po złapaniu kapcia. Ale czy można temu zapobiec? Można. Specjalną mieszankę wpuszcza się do opony i wtedy tworzy się w niej powłoka wewnętrznie wzmacniająca. Produkt nie niszczy opony, a nawet dodatkowo ją wyważa. Ipone Kit Puncture Prevention Road to wydatek rzędu 110 zł.
Już wkrótce przygotujemy dla Was listę rzeczy, które należy zabrać ze sobą na długą wyprawę oraz listę spraw, które należy zrobić przy motocyklu przed takim wyjazdem.
Tekst powstał przy współpracy z RideNow! – sklepem i serwisem motocyklowym z Wrocławia (www.ridenow.com.pl).
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: