Edyta Klim

5 zaskakujących sposobów na uniknięcie kłopotów w motocyklowej podróży

Doświadczeni podróżnicy motocyklowi mają swoje „patenty” na uniknięcie kłopotów w trasie. Zdradzamy kilka z nich.

     

1. Nawiercenie dźwigni

Bardzo często przy upadku motocykla kierownica wykręca się w taki sposób, że złamaniu lub wygięciu ulega dźwignia hamulca, bądź sprzęgła. Jeszcze częściej zdarza się to w jeździe off-roadowej i nie zawsze handbar tą „klamkę” jest w stanie ocalić.

Jest jednak prosty sposób – punkt kontrolowanego pęknięcia, żeby „zaprogramować” złamanie w ten sposób, by istniała możliwość dalszej jazdy. Wystarczy osłabić dźwignię w odpowiednim miejscu, czyli nawiercić ją na wysokości 2/3 długości (od strony mocowania). Otwór może mieć maksymalnie średnicę 1/3 szerokości dźwigni. 

2. Filtr do kawy

To nie jest pomysł, który ma służyć zaparzaniu aromatycznej kawy w podróży. Jednak zabranie ze sobą takich filtrów w podróż po krajach mniej cywilizowanych powinno być obowiązkowe. Przez filtr do kawy wlewamy wtedy… paliwo. Szczególnie, gdy bierzemy je z niezbyt pewnych źródeł. Czasem nie warto być mądrym po szkodzie.

3. SuperGlue

Gdy zależy nam na porządnym sklejeniu  – w podróż powinniśmy zabrać klej dwuskładnikowy. Jednak SuperGlue uratuje nas, gdy musimy cos skleić na szybko i… udzielić pierwszej pomocy. Klej ten świetnie łączy także materiały organiczne (czego każdy raczej doświadczył na własnych palcach) i bywa, że jest wykorzystywany do sączących się, ciętych ran – celem ich zabezpieczenia i przyspieszenia procesu gojenia, poprzez sklejenie brzegów skóry (przy czym należy unikać bezpośredniego kontaktu kleju z krwią i wodą). Skuteczność tej metody po raz pierwszy sprawdzona została podczas wojny w Wietnamie. Nieco szokujące, ale zadziała, gdy nie mamy pod ręką innych możliwości pomocy zranionej osobie.

4. Żel BHP do mycia rąk na sucho

Środki tego typu (Motul Hands Clean M4, Dreumex Plus, Americol żółty) jest idealny do usuwania ciężkich zabrudzeń, takich jak: olej, smar, smoła, farba, klej czy lakier. Wyjątkowe jest jednak to, że nie potrzebujemy do niego ani kropli wody. Smarujemy, czekamy chwilkę, wycieramy (rolujemy) i gotowe! Gdy awaria dopadnie nas w szczerym polu, nie musimy już zużywać zapasu wody czy długotrwale szorować ręce mokrymi chusteczkami.

5. Fix przeciw przebiciu opony bezdętkowej

Znamy sporo środków pozwalających poruszać się motocyklem, już po złapaniu kapcia. Ale czy można temu zapobiec? Można. Specjalną mieszankę wpuszcza się do opony i wtedy tworzy się w niej powłoka wewnętrznie wzmacniająca. Produkt nie niszczy opony, a nawet dodatkowo ją wyważa. Ipone Kit Puncture Prevention Road to wydatek rzędu 110 zł.

Już wkrótce przygotujemy dla Was listę rzeczy, które należy zabrać ze sobą na długą wyprawę oraz listę spraw, które należy zrobić przy motocyklu przed takim wyjazdem.

 

Tekst powstał przy współpracy z RideNow! – sklepem i serwisem  motocyklowym z Wrocławia (www.ridenow.com.pl).

Najnowsze

W tym roku nie będzie targów w Lipsku

To smutna wiadomość dla wszystkich, którzy planowali w tym roku wycieczkę na targi AMI do Lipska. W tym roku zostały odwołane.

Kilka dni temu dyrekcja spółki odpowiedzialnej za organizację targów AMI w Lipsku poinformowała, że tegoroczna impreza się nie odbędzie. 

Jeszcze kilka tygodni temu wszystko wskazywało na to, że impreza nie jest zagrożona. Lista zgłoszeń była na podobnym poziomie co podczas ostatniej edycji w 2014 roku. Organizatorzy byli pewni, że w kwietniu impreza się odbędzie. 

Mimo dobrej koniunktury na rynku motoryzacyjnym nastąpiły cięcia budżetowe, a to szybko odbiło się na lipskiej imprezie. Producenci zmuszeni do poszukiwania oszczędności musieli zrewidować budżet na wydatki promocyjne i wielu z nich odwołało rezerwacje. Wobec tego organizatorzy musieli podjąć trudną decyzję o odwołaniu tegorocznej edycji.

Targi AMI w Lipsku były największą i najbliższą Polski imprezą motoryzacyjną. Co roku pojawiało się tam wielu fanów nie tylko z Niemiec, ale także z Czech i Polski. 

Na pocieszenie dodamy, że pod koniec marca w Poznaniu odbędą się targi Moto Show.

Najnowsze

Oto pierwsze auta największych gwiazd!

Każdy z rozrzewnieniem wspomina swój pierwszy samochód. Niektórzy mogli się cieszyć pojazdem w liceum, niektórzy dopiero na studiach lub po nich. Jesteście ciekawi od jakich samochodów zaczynały popularne gwiazdy showbiznesu?

Jeden z zagranicznych portali przygotował specjalne zestawienie, w którym możemy dowiedzieć się jaki był pierwszy samochód wielu gwiazd. Niektórzy zaczynali od wysokiego pułapu, jak John Lennon, który nabył Ferrari 330 GT. Z kolei maniak i kolekcjoner samochodów, Jay Leno, rozpoczynał karierę od leciwego pickupa Forda z 1934 roku.

Ciekawe wybory miała również eks-trójka z Top Gear. Clarkson zaczynał od Forda Cortiny 1600E, natomiast Hammond od Toyoty Corolli. Wybór Jamesa Maya miał również niewiele polotu. Jego pierwszym samochodem był Vauxhall Cavalier, czyli Opla Vectry.

Oto pierwsze samochody gwiazd oraz ich krótki komentarz na ich temat:

Nicki Minaj – BMW 323i
„Moim pierwszym samochodem, który kupiłam było BMW. Ten samochód był piękny. Była to Seria 3, a konkretnie model 323i”

Harry Styles – Audi R8
„Największym zaskoczeniem była wysokość rat ubezpieczenia”

Taylor Swift – Lexus SC430
„Zaczęłam pisać piosenki i występować na scenie, dzięki czemu dostawałam niewielkie czeki. To pozwoliło mi odłożyć pieniądze i kupić samochód. Który wybrałam? Samochód swojej idolki”

Miley Cyrus – Porsche Cayenne
„Nie dostałam tego modelu, który chciałam. Dostałam stary samochód, ale nie było tak źle, w końcu to Porsche”

Katy Perry – Volkswagen Jetta
„Miałam czarną Jettę, mój pierwszy samochód. Czułam się w nim g**nianie”

Ed Sheeran – MINI Cooper
„Pewnego dnia kupiłem swój pierwszy samochód. To było MINI. Nie potrafię jeździć. Zamierzam niebawem się nauczyć”

Victoria Beckham – Fiat Uno
„Postanowiłam trochę upiększyć mój samochód. Razem z moją mamą stwierdziłyśmy, że dobrym pomysłem będzie pomalować czerwonym sprayem kołpaki”

Ludacris – Honda Acura
„Często pisałem piosenki w tej Acurze. Zresztą nadal to robię. Nigdy nie pozbędę się tego samochodu”

John Lennon – Ferrari 330 GT
„Lennon mógł wybierać pomiędzy Maserati, Astonem Martinem lub Jaguarem. Wybrał Ferrari płacąc za niego 2 tys. funtów”

Brad Pitt – Buick Centurion
„Dwudrzwiowy model, był w sam raz”

Leonardo DiCprio – Ford Mustang 1969
„Zepsuł się na trasie trzy razy. Prawie zginąłem”

Vin Diesel – Chevy Monte Carlo
„Jechałem autostradą, gdy w pewnym momencie zauważyłem, że za mną nie widać żadnego samochodu, dlatego że unosił się tam kłąb niebieskiego dymu. Ten samochód był totalnym złomem”

Rowan Atkinson – Morris Minor
„Nigdy nie jeździłem nim po drogach publicznych. Używałem go raczej do jazdy po polach. Zdemontowałem błotniki, maskę oraz klapę bagażnika, próbując odchudzić go tak, żeby był jak najszybszy”

Chris Evans – Mini 1000
„Moim pierwszym samochodem był demonstracyjny Mini 100, którego dostałem od mamy”

Jeremy Clarkson – Ford Cortina 1600E
„Mój sportowy Ford miał obniżone zawieszenie, kubełkowe fotele, dodatkowe halogeny na grillu oraz stuningowany silnik 1,6”

Richard Hammond – Toyota Corolla
„Rozbiłem go w wypadku z innym samochodem. Był stary i  kruchy, ciągle sprawiał kłopoty. To łamało mi serce”
 
James May – Vauxhall Cavalier L
„Nie był wcale taki stary. Przedtem należał do sprzedawcy, który zrobił nim kosmiczny przebieg, a na dodatek miał wgniecione tylne drzwi”

Scarlett Johansson – BMW Z4
„Zniszczyłam go w wypadku. Rozpadł się na milion części, a ja wyszłam z tego calo dzięki poduszkom powietrznym. Uratowały mi życie”

Mila Kunis – Ford Explorer
„Nazywałam ten samochód „Ford Exploer”, ponieważ jego opony ciągle wybuchały”

Johnny Depp – Chevrolet Nova
„Starożytny Chevrolet Nova, który w końcu przestał jeździć, w którym praktycznie mieszkałem”

Daniel Radcliffe – Fiat Grande Punto
„Daniel przejmuje się ochroną środowiska, a ten samochód był jednym z pięciu „zielonych” aut dostępnych na Wyspach Brytyjskich”

Jay Leno – Ford Pickup
„Kochałem mojego Forda będąc dzieciakiem. Kochałem dopóki nie zobaczyłem sportowego Datsuna 1600”

Daniel Craig – Nissan Cherry
„Kosztował 300 funtów, które i tak było zbyt wygórowaną kwotą, jak za taki samochód”

Najnowsze

Znamy polskie ceny nowości Ducati

Firma Inter Motors, czyli polski importer motocykli Ducati, odświeżyła cennik. Wiemy, jakie będą ceny nowych modeli takich jak Diavel, Multistrada 1200 oraz jej wersji.

Oferta Ducati w tym sezonie zubożyła się o jednoślady 848 Streetfighter i Diavel Titanium. Jednak na pocieszenie w ofercie pojawiły się takie nowości jak XDiavel, XDiavel S, 959 Panigale, Scrambler Sixty2, Scrambler Italia Independent, Scrambler Flat Track Pro, Hypermotard 939, Hypermotard 939 SP i Hyperstrada 939.

Przy okazji importer zdradził też ceny nowych modeli, które powinny już być dostępne w salonach. Niestety ceny maszyn lekko podrożały. Winny jest tutaj przede wszystkim wysoki kurs euro. 

Oto polskie ceny nowych modeli Ducati z rocznika modelowego 2016:

Ducati Multistrada 1200    79 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 + Touring Pack    84 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 S RED    89 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 S WHITE    90 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 S RED + Touring Pack    91 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 S WHITE + Touring Pack    92 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 S D|Air RED    93 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 S Pikes Peak    109 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 Enduro – RED    95 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 Enduro – GREY i WHITE    96 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 Enduro Touring – RED    99 900,00 zł
Ducati Multistrada 1200 Enduro Touring – GREY i WHITE    100 900,00 zł
Ducati Hypermotard 939 RED    55 900,00 zł
Ducati Hypermotard 939 WHITE    57 900,00 zł
Ducati Hypermotard 939 SP    72 900,00 zł
Ducati Hyperstrada 939    60 900,00 zł
Ducati Scrambler Icon RED    37 900 zł
Ducati Scrambler Icon YELLOW    37 900 zł
Ducati Scrambler Urban, Enduro, Classic, Full Throttle    44 900 zł
Ducati Monster 821 DARK    48 900,00 zł
Ducati Monster 821 RED    50 900,00 zł
Ducati Monster 821 WHITE    51 900,00 zł
Ducati Monster 821 STRIPE    53 900,00 zł
Ducati Monster 1200    62 900,00 zł
Ducati Monster 1200 S RED    75 900,00 zł
Ducati Monster 1200 S WHITE    76 900,00 zł
Ducati Monster 1200 R RED    85 900,00 zł
Ducati Monster 1200 R BLACK    86 900,00 zł
Ducati 1299 Panigale    98 900,00 zł
Ducati 1299 Panigale S    120 900,00 zł
Ducati 1299 Panigale R    151 900,00 zł
Ducati 959 Panigale RED    78 900,00 zł
Ducati 959 Panigale WHITE    79 900,00 zł
Ducati Diavel    78 900 zł
Ducati Diavel Carbon    101 900,00 zł
Ducati Scrambler Sixty2    37 400,00 zł
Ducati Scrambler Italia Independent    57 900,00 zł
Ducati Scrambler Flat Track Pro    52 900,00 zł
Ducati XDiavel    90 900,00 zł
Ducati XDiavel S    106 900,00 zł

Najnowsze

Czy Pagani Huayra można pojechać na zakupy?

Podobno codzienne użytkowanie supersamochodu to pasmo nieustających problemów. Właściciel tego Pagani Huayra udowadnia, że samochodem można spokojnie wybrać się na zakupy do lokalnego sklepu spożywczego.

Największym problemem supersamochodów w codziennym użytkowaniu wcale nie jest nadmiar mocy. Problem jest dużo bardziej prozaiczny. Bardzo często brakuje w nich odpowiedniej ilości miejsca na bagaże.

Pewien właściciel Pagani Huayra z Greenwich w stanie Connecticut postanowił sprawdzić, czy samochód nadaje się do jazdy po codzienne zakupy. Należący do niego model Huayra nazywany Gemini Uno w kolorze niebieskim kosztuje jakieś 2 miliony dolarów. 

Samochód posiada silnik montowany centralnie, więc nie ma tam typowego bagażnika. Niestety w przeciwieństwie do wielu supersamochodów przednia maska również nie jest otwierana. Jednak Horacio Pagani projektując ten samochód pomyślał o problemie z brakiem bagażnika i zaprojektował dwa otwierane schowki przed tylną osią. W sam raz żeby zapakować do nich dwie torby z zakupami. Zobaczcie, jak wygląda to w praktyce.

 

Najnowsze