5 033 200 złotych mandatu!
Tyle w ubiegłym roku zapłacili polscy kierowcy za rozmowy telefoniczne podczas prowadzenia samochodu i co roku rośnie liczba osób, które zostają ukarane grzywną pieniężną za telefonowanie w aucie. Mimo świadomości, że to niebezpieczne i grozi mandatem, nadal to robimy!
W samochodzie dozwolone jest korzystanie z telefonu komórkowego przy użyciu zestawu głośnomówiącego. |
![]() |
fot. GM
|
Instytut badania rynku i opinii publicznej – MillwardBrown SMG/KRC przeprowadził badania, z których jasno wynika, że kierowcy z pełną świadomości łamią zakaz korzystania z telefonu podczas jazdy. Aż 97 proc. polskich kierowców ma świadomość, że rozmowa przez telefon grozi wysokim mandatem. 95 proc. z nich – że to niebezpieczne. Mimo zakazu łamie prawo i korzysta z telefonu podczas prowadzenia samochodu, prawie każdy kierowca.
Co gorsza, wyniki tych badań zostały potwierdzone przez wydział Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Tylko w 2009 roku zatrzymano 23 736 kierowców łamiących zakaz bezpośrednich rozmów przez telefon w samochodzie.
Pocieszające w tym wszystkim jest to, że nie tylko polscy kierowcy mają problem z pokonaniem tego nawyku. Jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych w USA – przepisy zakazujące trzymania telefonu komórkowego podczas jazdy, nie zmniejszyły liczby wypadków na drogach. W samym Waszyngtonie, gdzie 5 lat temu wprowadzono zakaz prowadzenia pojazdu ze słuchawką przy uchu, liczba wypadków spadła zaledwie o 5 proc. Dokładnie taki sam wynik mają stany, w których takiego zakazu nie ma. Statystyki podają, że 28 proc. wypadków w Stanach Zjednoczonych jest spowodowanych rozmową telefoniczną lub pisaniem sms-ów podczas jazdy.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: