4-0 dla Loeba w Rajdzie Portugalii

Miało być inaczej, ciekawiej. Rajd Portugalii zapowiadał się naprawdę interesująco, a rywalizacja podczas pierwszego etapu mroziła krew w żyłach. Jednak już od sobotnich odcinków wszystko wróciło do normy i Sebastien Loeb tradycyjnie wygrał. Polakom po nieudanym wyścigu Roberta Kubicy, powodów do uśmiechu dostarczył Michał Kościuszko, zwyciężając w JWRC.

Fot. Citroen

Na pierwszej pętli mogliśmy obserwować wspaniałą jazdę Fordów. Początkowo zwycięzcą został Henning Solberg, jednak już podczas kolejnych oesów młody Latvala nie miał sobie równych i wyszedł na prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Kres jego umiejętnej jazdy przyszedł na OS-4, kiedy to wypadł z drogi i rolował kilkadziesiąt metrów po skarpie (zobacz video poniżej). Dzięki temu zdarzeniu inni kierowcy mogli się wykazać. Po siedmiu oesach na czele tabeli plasował się Mikko Hirvonen i to on jako pierwszy miał wyjechać na odcinki specjalne w sobotę „odkurzając” trasę z luźnego szutru kolejnym zawodnikom. 15 sekund tracił do kierowcy Forda Dani Sordo, zwycięzca jednej próby dnia, a tuż za nim dojechał jego kolega z zespołu Citroena – Sebastien Loeb. Marcus Gronholm, choć nie siedział w rajdówce ponad rok, powrócił w pięknym stylu i notował czasy w czołówce.

W sobotę Sebastien Loeb pokazał na co go stać: jechał perfekcyjnie. Sześć wygranych odcinków specjalnych przyniosło mu prawie półminutową przewagę nad jego największym rywalem Mikko Hirvonenem.

Dziś byliśmy w takiej samej sytuacji jak podczas pierwszego dnia. Mimo, że musieliśmy czyścić drogę z luźnego szutru na drodze, byliśmy nieco szybsi od Mikko. Wczoraj, kiedy nie musiałem jechać jako pierwszy, byliśmy wyraźnie lepsi – mówił Loeb po rajdzie. – To bardzo obiecujący wynik patrząc pod kątem następnych rajdów, ale ciągle musimy mocno pracować, by zwyciężać.

Dzisiejszego ranka wierzyłem, że będę mógł zwyciężyć. Gdy kurz unosił się nad trasą szybko zdałem sobie sprawę, że w tych warunkach nie mam szans na dogonienie Sebastiena. Drugie miejsce to w tym rajdzie maksimum naszych możliwości. Cieszę się nawet z tych ośmiu punktów – mówił Hirvonen.
Fot. Ford

Kierowca Focusa podzielił się po równo drugimi miejscami na oesach z prowadzącym C4 WRC – Dani Sordo. Strata prawie minuty do prowadzącego była praktycznie nie do odrobienia podczas pięciu prób w niedzielę. Loeb wygrał dwa pierwsze oesy niedzielne, a później tylko kontrolował sytuację. Odniósł swoje 51 zwycięstwo w mistrzostwach świata, pobijając swój rekord. 4 z 18 odcinków wygrał Hirvonen zajmując drugie miejsce w rajdzie i dokładając 8 punktów do swojego konta. Ostatnie miejsce na podium wywalczył Dani Sordo, który tracił na koniec rajdu prawie 2 minuty do Sebastiena.

Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowali się bracia Solberg. Na uwagę zasługuje dobra szósta lokata Ostberga jadącego Subaru. Na siódmym miejscu, ze stratą aż 13 minut dojechał Villagara, a punktowaną ósemkę zamknął Al Qassimi. Do mety nie dojechał natomiast Marcus Gronholm. Podczas sobotniego etapu wypadł z trasy i uszkodził samochód. Silnik zaczął się przegrzewać i musiał zakończyć rywalizację.

Michał Kościuszko z Maciejem Szczepaniakiem na mecie zwycięskiego Rajdu Portugalii.
Fot KRT

Portugalia to także runda Junior WRC, w której startuje polska załoga Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak. W swoim Suzuki Swift S1600 wygrali 9 z 18 odcinków i odnieśli swoje drugie zwycięstwo w mistrzostwach świata!

– Bardzo się cieszę z tej wygranej. Prowadziliśmy praktycznie od samego początku aż do mety. Dzięki temu zwyciężamy w klasyfikacji ogólnej ex-aequo z Martinem Prokopem i zbliża to nas do końcowego sukcesu w cyklu JWRC – mówił na mecie szczęśliwy Michał. Polski team uzyskał ponad 6-minutową przewagę nad drugim w klasyfikacji Kevinem Abringiem, a ponad 9 minut stracił do zwycięzców Hans Weijs.

 

Klasyfikacja końcowa Rajdu Portugalii
1. S Loeb/D Elena              Citroen C4                3h 53min 13.1s
2. M Hirvonen/J Lehtinen   Ford Focus RS         3h 53min 37.4s
3. D Sordo/M Marti             Citroen C4                3h 54min 58.5s
4. P Solberg/P Mills            Citroen Xsara           3h 55min 57.7s
5. H Solberg/C Menkerud   Ford Focus RS        3h 58min 59.4s
6. M Østberg/O Unnerud    Subaru Impreza      3h 59min 33.9s
7. F Villagra/J Diaz             Ford Focus RS        4h 06min 12.6s
8. K Al Qassimi/M Orr        Ford Focus RS        4h 11min 34.8s
9. A Araújo/M Ramalho      Mitsubishi Lancer    4h 15min 31.6s
10 M Prokop/J Tománek     Mitsubishi Lancer    4h 16min 38.7s

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (po rundzie 4/12)

1. S Loeb                   40 pkt
2. M Hirvonen            30 pkt
3. D Sordo                 23 pkt
4. P Solberg              14 pkt
5. H Solberg              14 pkt
6. M Wilson                 8 pkt

Zespoły
1. Citroen Total                             64 pkt
2. BP Ford Abu Dhabi                   40 pkt
3. Stobart VK M-Sport Ford          27 pkt
4. Citroen Junior                            11 pkt
5. Munchi’s Ford                              7 pkt


Rajd Portugalii – klasyfikacja JWRC:

1. Michał Kościuszko, Polska (Suzuki Swift S1600) – 4:22:38.6
2. Kevin Abbring, Holandia (Renault Clio RS) – strata +06:06.5
3. Hans Weijs, Holandia (Citroen C2 S1600) – strata + 9:22.7
4. Luca Griotti, Włochy (Renault Clio) – strata +15:10.1
5. Alessandro Bettega, Włochy (Renault Clio) – strata + 26:44.5
6. Simone Bertolotti, Włochy (Suzuki Swift S1600) – strata +42:00.3

Tutaj przeczytasz podsumowanie sukcesów Michała Kościuszko zaraz po sobotnich zmaganiach.

A tutaj obejrzysz wypadek Latvali

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze