Kościuszko święci triumfy w Rajdzie Portugalii
Michał Kościuszko prowadzi w klasyfikacji JWRC podczas odbywających się w uroczych okolicach Faro oesów Rajdu Portugalli. Wszystko wskazuje na to, że na kolejnych etapach będzie powiększał swoją przewagę nad rywalami.
Michał Kościuszko i jego pilot Maciej Szczepaniak (zespół Suzuki Sport Europe) po zajęciu drugiego miejsca w Rajdzie Cypru sukcesywnie umacniają swoją pozycję w klasyfikacji JWRC. Dziś, po drugim etapie Rajdu Portugalii, czyli czwartej eliminacji tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata wiadomo już, że polska załoga była najszybsza na czterech z sześciu sobotnich odcinków specjalnych.
Po dzisiejszym dniu Michał wyraźnie studził emocje. – Nie jest tak łatwo jechać w rajdzie z taką przewagą. Trzeba starać się utrzymać
Michał Kościuszko na trasie Rajdu Portugalii |
![]() |
fot. KRT
|
normalne tempo, nie ryzykować, ale też nie można pozwolić sobie na utratę koncentracji. Utrzymujemy wysokie tempo, powiększyliśmy przewagę nad drugim zawodnikiem. Jutro postaramy się wygrać wszystkie oesy – zapowiada Michał.
Dzisiaj kierowcy rywalizowali w okolicach Faro na sześciu szutrowych odcinkach specjalnych o łącznej długości 145 kilometrów. Do pokonania mieli m.in. dwukrotnie najdłuższy oes portugalskiego rajdu – Almodovar ( 27,18 km). W klasyfikacji juniorów za Polakami plasuje się Holender Kevin Abbring, ze stratą 4 min. i 23,1 s. trzeci jest Włoch Luca Griotti (strata 9 min. i 53 s.).
W niedzielę zawodnicy będą mieli do pokonania cztery odcinki specjalne oraz superoes o nawierzchni asfaltowej, który odbędzie się na przygotowanym do tego celu torze na stadionie Algarve pod Faro. Łącznie załogi pokonają 79,97 km. Start nastąpi o godz. 7.50, a tuż po godz. 15.00 powinniśmy poznać zwycięzcę tegorocznego Rajdu Portugalii. Mamy nadzieję, że będzie to polsko brzmiące nazwisko.
Rajd Portugalii organizowany jest od 1968 roku. Do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata dołaczył w latach 1973-2001 i ponownie w 2007 roku; to wówczas zyskał miano jednej z najtrudniejszych i zarazem widowiskowych imprez tego typu. W tym roku ponownie jest eliminacją WRC. Jego trasa liczy 1165 km i obejmuje 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 361 km. Odbywa się na drogach szutrowych – wyjątkiem są dwa super oesy o nawierzchni asfaltowej, rozgrywane na specjalnie przygotowanym torze na stadionie Algavre pod Faro (na rozpoczęcie – obejrzyj galerię poniżej – i na zakończenie zawodów).
Klasyfikacja JWRC po drugim dniu:
1. |
32 |
Michal KOSCIUSZKO |
|
3:18:28.7 |
0.0 |
0.0 |
2. |
37 |
Kevin ABBRING |
|
3:22:51.8 |
+4:23.1 |
+4:23.1 |
3. |
34 |
Luca GRIOTTI |
|
3:25:51.2 |
+2:59.4 |
+7:22.5 |
4. |
36 |
Hans WEIJS |
|
3:26:26.6 |
+35.4 |
+7:57.9 |
5. |
39 |
Alessandro BETTEGA |
|
3:46:11.6 |
+19:45.0 |
+27:42.9 |
6. |
33 |
Simone BERTOLOTTI |
|
4:00:00.7 |
+13:49.1 |
+41:32.0 |
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: