360 koni i 6 litrów na setkę
Lexus USA opublikował na swojej stronie internetowej dane osiągowe flagowego coupé w wersji z napędem hybrydowym – Lexus LC 500h.
Lexus LC 500h wyposażony jest w zupełnie nową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 359 KM (264 kW). Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jednocześnie jest wyjątkowo oszczędna – zużycie paliwa poza miastem to tylko 6,7 l/100 km (dane producenta).
Hybrydowa jednostka napędowa Lexusa LC 500h zawiera oprócz 3,5-litrowego silnika V6 o mocy 299 KM (220 kW), silnika elektrycznego, generatora i łączącej je planetarnej przekładni e-CVT dodatkową, czterobiegową przekładnię automatyczną. W trybie manualnej zmiany biegów system udostępnia kierowcy 10 przełożeń – korzystając z trzech pierwszych przełożeń skrzyni automatycznej, e-CVT realizuje 9 biegów wirtualnych, zaś czwarte przełożenie to dziesiąty bieg – overdrive.
Lexus LC trafi do klientów już za kilka tygodni. Oprócz hybrydowego LC 500h dostępny będzie model LC 500 z wolnossącym silnikiem V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm, współpracującym z zastosowaną po raz pierwszy w samochodzie luksusowym 10-biegową przekładnią automatyczną, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: