25 lat Pirelli w Polsce

25 lat temu - obok Coca-Coli, lalek Barbie i dżinsów Levi'sa - opony Pirelli leżały na półkach w Peweksie. Ogumienie rodzimej produkcji było reglamentowane. W takich czasach rozpoczynał działalność polski oddział koncernu Pirelli, który dziś podsumowuje 25 lat obecności w naszym kraju.

W ciągu 25 lat działaności w Polsce, firma o włoskich korzeniach przeszła drogę od jednoosobowego przedstawicielstwa do firmy zarządzającej dwiema strefami handlowymi, łącznie 17 krajami i sprzedała 8,5 miliona opon.

Polski Oddział Pirelli powstał 8 czerwca w 1992 r. jako oddział włoskiego koncernu odpowiedzialny za sprzedaż i dystrybucję opon. Na samym początku, w 1993 r. sprzedawano tyle opon rocznie, co dziś miesięcznie. Od czasu gdy w 2005 roku koncern zaczął sprzedawać również opony motocyklowe, ich sprzedaż wzrosła 45 krotnie. W ciągu 25 lat działalności firma zbudowała sieć partnerską liczącą około 60 serwisów i 50 punktów współpracujących w Polsce (w Europie jest to już ponad 1000 punktów sprzedaży i obsługi). Polski oddział Pirelli współpracuje dziś z 694 klientami, zatrudnia 32 osoby.

Początki Pirelli w Polsce – czasy transformacji
Pirelli zaczynało działaność wtedy, gdy na drogach królowały małe i duże fiaty, polonezy oraz samochody made in DDR, a w zakładach wulkanizacyjnych opony używane, sprowadzane z krajów zachodniej Europy. W taką rzeczywistość postanowił odważnie wkroczyć włoski koncern. Zaczął od podpisania umowy o współpracy z Fiatem w 1990 r. i rozpoczął sprzedaż z magazynu w Toruniu.

Początkowo dostawy do Torunia nie przekraczały kilku tysięcy sztuk, szybko jednak wzrosły do kilkunastu. Włoska centrala spółki uznała, że wyniki są zadowalające, a nowy rynek budził ciekawość. Porozumienie z Fiatem trwało dwa lata. Włosi zdecydowali się na zarejestrowanie firmy niezależnej, z własnym kapitałem. W 1992 r. w Warszawie powstało polskie przedstawicielstwo włoskiej spółki – Pirelli Polska, które miało być odpowiedzialne za sprzedaż opon na nowym rynku.

W 1994 r. szerokie grono odbiorców dowiedziało się o tym za sprawą niewinnej reklamy telewizyjnej. Słońce, zima w górach. Po zaśnieżonym stoku młoda kobieta jedzie na nartach ciągnięta przez terenowy samochód. Na skraju przepaści samochód ostro hamuje, kobieta nie. Spada, by za chwilę otworzyć wielki spadochron z logo Pirelli. Tak właśnie wyglądała reklama telewizyjna zimowych opon Pirelli Winter S-2. Pierwsza reklama telewizyjna Pirelli w Polsce. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że była to jednocześnie pierwsza w ogóle reklama opon w historii polskiej telewizji, w dodatku reklama opon zimowych, o których dotychczas mało kto słyszał, a tym bardziej miał je w swoim aucie. Kampania promocyjna opon zimowych wywołała znaczącą rewolucję. Przede wszystkim Polacy po raz pierwszy wprost zetknęli się z pojęciem zmiany opon na zimowe.

Dziś strategia biznesowa Pirelli niezmiennie koncentruje się na segmencie premium, w którym Pirelli jest światowym liderem. Sprzedaż opon premium nie kończy się już na etapie dostarczenia produktu do dystrybutora. W całej Polsce specjaliści sieci Driver dbają o wsparcie użytkownika zarówno w doborze ogumienia, jego montażu, jak i serwisie. Ich zadaniem jest także pomoc w prawidłowym użytkowaniu tego zaawansowanego technologicznie, kluczowego elementu pojazdu.

Innowacje Pirelli
Nowoczesne samochody mają coraz większą moc, coraz lepsze osiągi oraz są bardziej skomplikowane. Jednak nawet w przypadku najbardziej zaawansowanych pojazdów, nadal ich jedynym elementem mającym kontakt z podłożem jest opona, która musi sprostać tym wymaganiom. Dlatego producenci aut z segmentu premium ściśle współpracują z koncernami oponiarskimi, tworząc opony „szyte na miarę” tzw. Perfect Fit, równolegle z tworzeniem samochodu, do którego jest przeznaczona. Pirelli obecnie ma rekordową liczbę ponad 2600 homologacji do aktualnie użytkowanych samochodów.

Pirelli opracowało m.in. system PNCS, czyli system redukcji szumów montowany na wewnętrznej ścianie opony, Run Flat, czyli system zapewniający całkowitą kontrolę nad pojazdem w warunkach awaryjnych i umożliwiający dalszą jazdę nawet podczas gwałtownego spadku ciśnienia oraz Seal Inside, czyli technologię pozwalającą na kontynuowanie jazdy bez utraty poziomu ciśnienia nawet po przebiciu opony. W 2014 r. Pirelli osiągnęło kolejny kamień milowy w technologii oponiarskiej, prezentując innowację Cyber Tyre, czujnik wbudowany w strukturę opony, który dostarcza niezbędne informacje o osiągach pojazdu, warunkach drogowych, a także stanie ogumienia. Na Targach w Genewie w 2017 r. Pirelli pokazało kolorową edycję opon P Zero i Sottozero, w ramach której inżynierowie Pirelli rozwinęli innowacyjne materiały i systemy ochrony dla zagwarantowania żywych i trwałych kolorów oraz Pirelli Connesso: platformę zintegrowaną z oponami Pirelli, która komunikuje się z kierowcą za pośrednictwem aplikacji dzięki czujnikowi wbudowanemu w wewnętrzną ścianę opony. Aplikacja dostarcza ważnych informacji o tym, jak opona pracuje oraz oferuje szereg spersonalizowanych usług.

Na sukces i obecną pozycję marki Pirelli w Polsce pracowało wiele osób. Dziś Pirelli ma nie tylko swoje stałe miejsce w rynkowych statystykach i rankingach, ale przede wszystkim bardzo wyrazisty charakter i unikalną tożsamość.

Uroczysta Gala w Zakopanym
Galę poprzedziła konferencja prasowa, na której dowiedziałyśmy się, że w tym roku Pirelli świętuje także 110-lecie udziału marki w sporcie motorowym. Marka brała udział w ponad 340 mistrzostwach oraz 2200 samochodowych i motocyklowych wyścigach, na pięciu kontynentach – takie wyniki robią wrażenie. Rajdy samochodowe, rywalizacja w klasie superbike, cross-country, motocross czy enduro – dla czołowych polskich zawodników współpraca z producentem opon decyduje o powodzeniu jego startów. Podczas konferencji wypowiadał się na ten temat m.in. Kajetan Kajetanowicz, Filip Nivette, Dominika Orlik, Bartłomiej Lewandowski, powtarzając, że na sukces składają się trzy czynniki – zawodnik, pojazd i opony.

Na wieczornej uroczystości z okazji 25- lecia zaprezentowano nam jak fantastycznie prezentują się luksusowe auta z oponami z akcentem w kolorze nadwozia. Żółte Lamborghini, zachwyciło każdego. Osadzone było na niesamowitych obręczach odzianych w spektakularne opony Pirelli – to doskonałe połączenie. Wspaniałe towarzystwo, świetna muzyka, występy artystów, w tak pięknym miejscu, jak Nosalowy Dwór Resort & SPA uczyniły ten wieczór wyjątkowym. Życzymy Pirelli dalszych, wspaniałych jubileuszy działalności w Polsce i oby kolejne 25 lat na naszym rynku były nieustającym pasmem sukcesów.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze