2 152 kilometry na jednym baku – to możliwe
Producenci prześcigają się w tworzeniu coraz bardziej oszczędnych samochodów. Tym Peugeotem spokojnie pokonacie trasę Warszawa - Frankfurt nad Menem, tam i z powrotem, na jednym baku paliwa.
Pod koniec kwietnia na torze próbnym koncernu Peugeot we francuskim Belchamp odbyła się próba bicia rekordu niskiego spalania. Wszystko odbyło się pod nadzorem UTAC, czyli francuskiej instytucji wydającej homologacje dla pojazdów mechanicznych.
Na torze zameldowała się produkcyjna wersja Peugeota 208, który pod maską skrywa silnik Diesla 1,6 Blue HDI 100 S&S i był wyposażony w manualną, pięciobiegową skrzynię. Auto przez 38 godzin przejechało dystans 2152 kilometrów, zużywając zaledwie 43 litry paliwa. Podczas bicia rekordu kierowcy zmieniali się co 3-4 godziny, zachowując ekologiczny styl jazdy.
W ten sposób udało się ustalić nowy rekord na długodystansowej trasie dla samochodu produkowanego masowo. Peugeot, który był poddany próbie ma homologowane zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km w cyklu mieszanym. Emisja CO2 w tym przypadku wynosi 79 g/km. Auto w specjalnej, oszczędnej wersji jest wyposażone w aerodynamiczny tylny spojler oraz opony Michelin Energy Saver. Charakteryzują się one niskimi oporami toczenia.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: